شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2009 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • تب کریمه کنگو به داراب رسید

    شناسه : 15017 ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 150 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان داراب، رئیس مرکز بهداشت داراب از ابتلای قطعی یک نفر از شهروندان به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان خبر داد. دکتر”حمید رشید”با اعلام این خبر گفت: تا کنون در شهرستان ۴ مورد مشکوک به بیماری تب […]

    تب کریمه کنگو به داراب رسید
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان داراب، رئیس مرکز بهداشت داراب از ابتلای قطعی یک نفر از شهروندان به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان خبر داد.

    دکتر”حمید رشید”با اعلام این خبر گفت: تا کنون در شهرستان ۴ مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده است که از این تعداد ۱ مورد مثبت قطعی، ۲ مورد مشکوک و منتظر جواب و ۱ مورد نیز منفی اعلام شده است.

    رئیس مرکز بهداشت شهرستان داراب در خصوص بیماری تب کریمه کنگو و راه‌های انتقال آن به انسان اظهار داشت: تب کریمه کنگو در گروه بیماری های تب خونریزی دهنده قرار گرفته و دارای عامل ویروسی است که در دام‌ها هیچگونه علائم بالینی ندارد و تنها نشانه بیماری در آنها یک تب گذرا است در حالی که ویروس در درون خون دام وجود دارد.

    او افزود: تب کریمه کنگو به صورت ناگهانی شروع می‌شود و، تب، سردرد، کوفتگی، خونریزی بینی، بی‌اشتهایی، درد عضلانی، گیجی، استفراغ و بی‌حالی از علائم این بیماری می‌باشد.

    دکتر”رشید” از همشهریان درخواست نمود برای پیشگیری از این بیماری، از تماس مستقیم پوستی و مخاطی با خون و ترشحات لاشه دام آلوده، مصرف جگر خام یا نیمه پز و همچنین از خرید گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی خودداری نمایند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.