سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، انبار امدادی هلال احمر شهرستان داراب افتتاح شد

    شناسه : 12598 ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 732 بازدید ارسال توسط :

    انبار امدادی هلال احمر شهرستان داراب با حضور دکتر قوسیان مقدم، دبیر کل جمعیت هلال احمر، دکتر شریفی معاون پشتیبانی هلال احمر کشور، محمدی معاون عملیات سازمان امداد ونجات هلال احمر کشور، مهندس درویشی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان فارس، اصغر فرودی فرماندار ویژه شهرستان داراب، عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت، امام جمعه […]

    با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، انبار امدادی هلال احمر شهرستان داراب افتتاح شد
    پ
    پ

    انبار امدادی هلال احمر شهرستان داراب با حضور دکتر قوسیان مقدم، دبیر کل جمعیت هلال احمر، دکتر شریفی معاون پشتیبانی هلال احمر کشور، محمدی معاون عملیات سازمان امداد ونجات هلال احمر کشور، مهندس درویشی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان فارس، اصغر فرودی فرماندار ویژه شهرستان داراب، عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت، امام جمعه داراب و جنت شهر و مسئولین اجرایی شهرستان افتتاح شد.

    دبیر کل جمعیت هلال احمر در آئین افتتاح و بهره برداری انبار امدادی در شهرستان داراب استان فارس، بر نقش انبارها در توسعه خدمات امدادی و پشتیبانی در سطح کشور تاکید کرد و در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت خانه های هلال اشاره و اظهار کرد: فارس استان پهناوری است و خانه های هلال تاثیر بسزایی درگسترش و نهادینه شدن آموزش های امدادی و خدمات عام المنفعه و بشردوستانه در سطح جامعه دارند.

    وی اضافه کرد: ساختار داوطلبی خانه های هلال بستر مناسب و چالاکی برای امدادرسانی سریع و بی وقفه به حوادث احتمالی در ساعات اولیه پس از حادثه میباشد و جمعیت به این خانه ها به چشم یک فرصت نگاه می کند.

    دکتر عسکری در این آیین افتتاح، شهرستان داراب را یک نقطه ی استراتژیک عنوان کرد که می تواند مرکزی برای خدمات شرق استان فارس باشد و افزود: هلال احمر می تواند در کنار بهداشت و درمان شهرستان خدمات ارزشمندی ارائه دهد. پایگاه بین جاده ای امداد و نجات در شهرستان داراب از ضروریاتی است که با همکاری و حمایت شما لازم است اجرایی شود.

    وی در خصوص ضرورت اختصاص تجهیزات کوهستانی گفت: داراب مناطق کوهستانی زیادی دارد که ضرورت اختصاص تجهیزات کوهستانی را مضاعف کرده و تفرجگاه تنگ رغز نیاز به تجهیزات امداد ونجات دارد.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت گفت: درحوزه ی بهداشت و درمان داراب و زرین دشت نیاز به ۶ دستگاه دیالیز و ۷۰۰ ست ۰۲ و سه دستگاه تویوتا کمک دار و موتور سیکلت های امدادرسان نیاز است که کام مردم با حمایت های شما شیرین شود .

    اصغر فرودی در این جلسه بیان داشت: هلال احمر پیام آور صلح و دوستی در همه جای جهان است و نوع دوستی و ایثارگری شاخصه هلال احمری ها است.نماینده عالی دولت در شهرستان بیان داشت: شهرستان داراب ویژه است، فرمانداری داراب نیز ویژه است لذا ما متقاضی تبدیل هلال احمر داراب به هلال احمر ویژه و از نظر سازمانی متقاضی جایگاه ویژه معاونت اداره کل هستیم .

    فرودی با اشاره به وسعت شهرستان و کمبود امکانات هلال احمر داراب درخواست های شهرستان را در پنج مورد اصلی به شرح زیر بیان و تاکید نمود که دیگر موارد نیز بصورت مکتوب به خدمت دبیرکل هلال احمر کشور تقدیم خواهدشد:
    ۱- کمبود وسایل نقلیه و ماشین الات جهت حضور در حوادث
    ۲-ساختمان هلال احمر نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارد
    ۳- شهرستان ما بخش عمده ای از ان کوهستانی و سیل گیر است و نیاز به تجهیزات امداد و نجات کوهستان و سیلاب داریم
    ۴-چارت سازمانی اداره داراب ضعیف و با کمبود شدید نیرو مواجه است، تشکیلات اداری و سازمانی مارا منسجم و قوی نمایید
    ۵- سالن افتتاح شده سالنی خوب و تخصصی است اما نیاز به تجهیزات انباری مانند باکس‌پالت و لیفتراک است.

    شایان ذکر است که این پروژه در ۵ مرداد ماه امسال کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده بود امروز بازیربنای ۷۶۰ مترمربع با سازه اسکلت فلزی با اعتبار ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

    امام جمعه داراب با مهم دانستن خدمات داوطلبانه در جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، تصریح کرد: داوطلبان و به ویژه خیرین سرمایه های اجتماعی جمعیت هلال احمر هستند که در جهت تحقق اهداف خیرخواهانه و انسان دوستانه، بدون چشم داشت مادی و مالی تلاش می کنند. جناب آقای دبیرکل در حضور شما باید تشکر کنم از مسئول هلال احمر شهر داراب که انسانی شریف، جوانی متدین است، آقای دبیرکل هرکجا مشکلی پیش بیاد، شب و روز جمعیت هلال احمر شهرستان مقدم بر دیگران است، کاری که خدا می خواهد، کاری که نظام و ولایت می خواهد.

    همچنین حجت السلام و المسلمین خسروی بعنوان نماینده شورای اجرایی فرموند که امروز برای جمعیت هلال احمر داراب یک روز مبارک است به دلیل اینکه این پروژه در مدت زمان کوتاهی(حدود ۵ الی ۶ ماه) به بهره برداری رسیده که در کشور بی نظیر می باشد که طبق فرمایشات حضرت آقا این گونه فعالیت ها، فعالیت های جهادی و انقلابی است.

    وی افزود وقتی درمورد جمعیت هلال احمر صحبت میکنیم، یعنی جمعیتی منطبق، متبلور و متمایز و در سخنان خود هر یک از آنها را تشریح نمود. ایشان با توجه به ظرفیت های فراوان هم از نظر مادی و معنویی که در جمعیت هلال احمر استان فارس و داراب داریم، گفت; با توجه به توانمندی هایی که در جناب درویشی داریم و ایشان حضوری فعال در شهرستان داراب داشته و تعهد و تدین ایشان و جناب حیدری که نمونه آن افتتاح انبار پشتبانی است.

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.