سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آیین تکریم و تودیع امام جمعه داراب برگزار شد

    شناسه : 13469 ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶ 914 بازدید ارسال توسط :

    آئین تکریم حجه الاسلام صادقی امام جمعه داراب با حضور آیه الله دژکام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، حجه الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، حجه الاسلام سید مهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی، حجه الاسلام سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور، حجه الاسلام حاجی پور مسول […]

    آیین تکریم و تودیع امام جمعه داراب برگزار شد
    پ
    پ

    آئین تکریم حجه الاسلام صادقی امام جمعه داراب با حضور آیه الله دژکام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، حجه الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، حجه الاسلام سید مهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی، حجه الاسلام سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور، حجه الاسلام حاجی پور مسول حوزه نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس و برخی از مسئولین و مردم شهرستان داراب برگزار شد.

    معاون دادستان کشور در این مراسم ضمن تشکر از حاضران گفت: داراب شهر آیه الله نسابه، شخصیت عارف، فقیه و بزرگوار است. این جلسه برای تکریم شخصیتی عالم، بزرگوار، ساده زیست، فرزانه و متدین است و اگر انتساب من به این بزرگوار نبود خیلی بهتر می توانستم اوصاف این بزرگوار را بیان کنم که البته آقای دژکام بر آن واقف هستید.

    حجه الاسلام موسوی با بیان اینکه باید از نزدیک با زندگی حاج آقا مراوده داشت، تصریح کرد: مردم داراب اگر زهد و تقوای آیه الله نسابه را دیده بودند در این سال‌ها خاطرات حضرت آیه الله نسابه با وجود شخصیت آقای صادقی  زنده شد.
    باید از نزدیک با زندگی حاج آقا مراوده داشت تا شخصیت این عالم بزرگوار را شناخت.

    وی افزود: حاج آقا صادقی به مدت ۱۳ سال در داراب بودند و من افتخار داشتم ۶ سال در خدمت امام جمعه باشم و با این شخصیت بزرگوار آشنا هستم. نحوه رفتار ایشان، اخلاق ایشان و برخورد ایشان با هر نوع دولت و با هر نماینده ای که بودند را دیدیم که حاج آقا با هر کدام از آنها چگونه رفتار می کنند.

    معاون دادستان کشور با بیان اینکه داراب عقب ماندگی های زیادی دارد بیان کرد: متاسفانه داراب شهری است که عقب ماندگی های زیادی دارد؛ ضعف ها را که می گویید خدمات نظام را هم بگوییم. مردم را نسبت به نظام دلسرد نکنید. حاج آقا تمام جناح های سیاسی را زیر چتر خودشان داشتند و حرمت مسئولین برای حاج آقا خیلی مهم بود. یک بار در خطبه های نماز جمعه علیه مسئولین صحبت نکردند، در برخی از مسئولین مشکلات و معضلاتی بود اما حاضر نبودند تریبون نماز جمعه را به گونه ای قرار دهند که باعث بدبینی مردم شود.

    حجه الاسلام موسوی عنوان کرد: نماز جمعه داراب یکی از شلوغ ترین نماز جمعه های استان بود. حاج آقا زندگی زاهدانه دارند و در هیچ کجا خانه و ماشین و ملکی ندارد. حاج آقا صادقی نه تنها کم نظیر بلکه بینظیر هستند. مگر می شود اینگونه زندگی کرد؟ حاج آقا از موقعیت اجتماعی خودشان استفاده نکردند.

    معاون دادستان کشور با بیان اینکه ما دل در گرو داراب داریم تصریح کرد: ما قطعا از داراب حمایت می کنیم و در زمان دکتر انصاری گفتیم در هر جایی که نیاز به حمایت دارند حمایت می کنیم همان طور که به آقای عسکری هم گفتیم.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در آیین تکریم و تجلیل از امام جمعه سابق داراب، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد قربان و غدیر و همچنین تشکر از همه حاضران در جلسه عنوان کرد: لازم می‌دانم از همه زحمات و تلاش های ارزشمند امام جمعه شهر داراب تشکر کنم. در طول سالیانی که امام جمعه بودند در حوزه های مختلف همراه و همگام بودند و همراهی ایشان بسیار ارزشمند بود.
    عسکری افزود: در رسالت امام جمعه خوب عمل کردند و به سهم خودم از ایشان بسیار تشکر می کنم و برای این سرور عزیز آرزوی سلامتی داریم.

    وی افزود: برای حاج آقا خسروی امام جمعه جنت شهر که در راستای رسالتشان خوب عمل کردند نیز آرزوی موفقیت دارم.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت با تشکر از حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم این شهرستان مستحق عقب ماندگی نیستند. از ابتدای انقلاب کارهای خوبی شده اما کافی نبوده و مردم علاقه مندند از ظرفیت ها، قابلیت ها و امکانات استفاده کنند و بهره ببرند. این محقق نمی شود الا در سایه وحدت و همدلی که این در سایه آقای صادقی شکل گرفت.

    عسکری خطاب به نماینده ولی فقيه در شیراز افزود: اقتصاد مردم بر پایه کشاورزی است و ۱۵ هزار هکتار از باغات مرکبات دچار مشکل شده و می طلبد شما دراستان فارس همیاری داشته و ارشاد و راهنمایی بفرمایید.

    وی اظهار داشت: ما تک بعدی نمی توانیم حرکت کنیم و در بحث تولید و اشتغال نگاه ما صنعتی شدن این شهرستان است.

    عسکری در خصوص وضعیت پتروشیمی، پروژه نیمه تمام مصلی و حوزه علمیه برادران تصریح کرد: در این زمینه تلاش هایی صورت گرفته و از این سرمایه استفاده می کنیم. در بحث مصلی و حوزه علمیه ما به سهم خودمان همراهی و کمک خواهیم کرد که مردم داراب و زرین دشت بتوانند ار این ظرفیت استفاده کنند.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب در این مراسم گفت: کاش شرایط کرونایی نبود و ما بیشتر از آقای صادقی تجلیل کنیم که سالهای طولانی در این شهرستان تلاش، مجاهدت و کار کردند و در این مدت که با ایشان آشنا شدم جز صداقت از ایشان ندیدم. ایشان ساده زیست و مردم دار هستند.

    فرودی به حمایت های گسترده امام جمعه سابق اشاره کرد و افزود: در عرصه سیاست واقعا آدم با کیاستی هستند. حمایت ایشان بر سر همه گروه‌های سیاسی و افراد گسترده شده بود و حقیقتا بنده به عنوان رئیس شورای اداری از همه زحمات ایشان صمیمانه تشکر می کنم؛ هم از نصایح پدرانه و هم از حمایت های سیاسی تشکر می کنم. من روحانیون و علمای زیادی دیده ام اما شما چیز دیگری هستید. هر جا هستید در پناه خداوند متعال باشید.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب، با ابلاغ پیام استاندار اظهار داشت: از تمام زحمات و خدمات ارزشمند این عالم بزرگوار و از موضع گیری هایی که از ایشان داشتند صمیمانه تشکر کردند.

    فرودی خطاب به نماينده ولی فقیه در شیراز عنوان کرد: مردم درخواست هایی دارند اول اینکه ساختمان مصلی نیمه تمام است و انتظار دارند این پروژه به اتمام برسد و همچنین ساختمان حوزه علمیه برادران نیز تمام شود‌. همچنین وضعیت پتروشیمی داراب و بزرگراه داراب، شیراز، بندرعباس تعیین تکلیف شود.

    امام جمعه سابق داراب در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ایام مبارک ذی الحجه و اعیاد قربان و غدیرخم عنوان کرد: مردم ایران در انتخابات وفاداری خود را نشان دادند و باتوجه به گرانی، تورم و کرونا به میدان آمدند. مردم داراب پیوسته در کنار اسلام و انقلاب بودند.

    حجه الاسلام صادقی افزود: امام جمعه باید با اذن امام معصوم نماز بخواند و در زمان غیبت امام معصوم، باید با اذن ولی فقیه باشد. امروز در این ۱۲ سال با لطف و بزرگواری مقام معظم رهبری اذن دادند و نمازخواندم.  ۱۵ سال از طرف جامعه علمیه قم مدیر بودم و از سال۷۶ از ناحیه مقام معظم رهبری به من اذن داده شد.

    وی عنوان کرد: مجموعه نیروهای انقلاب از من خواستند هفته گذشته خداحافظی نکنم و گفتند در هفته بعد هرکاری به صلاح است انجام دهید. هیچ کسی اطلاع نداشت که من می خواهم بروم. ۲۹ سال است که کار می کنم و امروز که می روم خوشحال هستم، وقتی به داراب آمدم کسی مرا نمی شناخت.

    امام جمعه سابق داراب در پایان افزود: در این ۱۲ سالی که در داراب بودم، هیچ کسی حتی یک ریال هم به من کمک نکرد. پول آب، برق و تلفن از جیب خودم پرداخت می کردم و یک لیتر بنزین در ماشین دفتر نریختم و همه از جیب خودم بوده است؛ با بی نیازی تمام زندگی کردم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.