شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2009 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس و یادواره ۵۵۰ شهید شهرستان داراب برگزار شد

    شناسه : 15324 ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 213 بازدید ارسال توسط :

    کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس و یادواره ۵۵۰ شهید شهرستان داراب و ۱۴۵ شهید زرین دشت در محل حسینیه امام خمینی داراب برگزار شد به گزارش پایگاه خبری عصر داراب در این مراسم حجت الاسلام موسوی، معاون اول دادستان کل کشور، سردار عبدالفتاح اهوازیان، راوی دفاع مقدس، نماینده مردم داراب و […]

    کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس و یادواره ۵۵۰ شهید شهرستان داراب برگزار شد
    پ
    پ

    کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس و یادواره ۵۵۰ شهید شهرستان داراب و ۱۴۵ شهید زرین دشت در محل حسینیه امام خمینی داراب برگزار شد

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب در این مراسم حجت الاسلام موسوی، معاون اول دادستان کل کشور، سردار عبدالفتاح اهوازیان، راوی دفاع مقدس، نماینده مردم داراب و زرین دشت، فرماندار ویژه شهرستان و جمع عظیمی از مشتاقان حضور داشتند‌.

    سردار ظهرابی قنبری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تلاش دشمن برای خاموش کردن شمع فروزان انقلاب را مهم خواند و تاکید کرد: دو قطب شرق و غرب متحد شدند و یک مجری برنامه و یک سناریونویس برنامه‌ طرح ریزی شد. سناریونویس برنامه استکبار جهانی بود که هدفش انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی ایران عزیز بود و حضرت آقا اشاره فرموند. صدام نیز مجری برنامه، فرصت طلب و حریص بود و روی تمامیت ارضی ایران تمایل داشت. دشمن بیکار ننشسته بود مثل الان که شبانه روز در حال کار هستند.

    سردار قنبری با بیان اینکه دشمن خبیث از اول تاریخ اسلام موضع گیری داشت، تصریح کرد: خط مشی انقلاب حضرت امام خمینی برگرفته از جد بزرگوارشان پیامبر عظیم الشان اسلام بود و دشمن ماهیت انقلاب اسلامی را می دانست و حرکت انقلاب را می شناختند و موضع گیری و یاران امام را ترور کردند . اطراف مرزها و قومیت های مختلف را تحریک و بعد ار اینکه به نتیجه نرسیدند، جنگ تحمیلی را شروع کردند.

    وی افزود: دشمن از بُعد فرماندهی حضرت امام غافل شد؛ هر کشور دیگری به جای ایران بود در این ۴۴ سال باید ۴۴ بار سقوط کند. تمام دنیا متحد شدند و جنگ تحمیلی شوخی نبود، جنگی که بر علیه ایران شد ارتش آن انقلاب زده بود، سپاه در بُعد نظامی آنچنان تبحر و مهارتی نداشت و بسیج فعال نشده بود. شرق و غرب جنگی را شروع کردند که برای اولین بار است متحد شدند.

    فرمانده لشکر ۱۹ فجر در ادامه گفت: هر کدام به نوعی صدام را به نوعی تجهیز کرد، بحث اطلاعاتی و بحث تجهیزاتی؛ فرانسه مدرن ترین تجهیزات هوایی و زمینی را در اختیار صدام گذاشت و تجهیزات ما نیز تجهیزات غربی کاملا شناخته شده بود و آنها تاکتیک هواپیمای f5 و f14 ما را می شناختند، توپخانه ما را می شناختند و چیزی نبود که آنها ندانند ولی زمانی که رسما در ۳۱ شهریور حمله کرد، بنی صدر ملعون که یک فرد بی عرضه، بی غیرت و بی همت به تمامیت ارضی کشور توجه نداشت و اهداف شخصی را به اهداف ملی ترجیح می داد.

    سردار قنبری با بیان اینکه اگر نهضت امام و یارانش نبود معلوم نبود چه بر سر کشور چه می آمد، افزود: یک سال اول جنگ، سال خوبی نبود. چون دشمن دارای ۱۲ لشکر زرهی و هر لشکری ۱۲ گردان، ۳ تیپ و هر گردان ۳۸ دستگاه تانک دارد و باید همه را صاف کند و حرکت کند، به غیر از بالگرد، هواپیما و توپخانه و اطلاعات هم مثل روز روشن در اختیارش بود ولی امام کلماتی به کار برد که کلمات او اهداف نظام را مشخص می کرد. دشمن می‌خواست جلوی گسترش انقلاب را بگیرد و هدف اصلی آنها این بود که انقلاب اسلامی توسعه پیدا نکند و به وسیله صدام بدعاقبت، جمهوری اسلامی را ساقط کنند اما در بُعد فرماندهی حضرت امام گیر کردند.

    وی فرماندهی حضرت امام خمینی بر مصدر فرماندهی قوای کل را مهم ارزیابی کرد و افزود: وقتی بنی صدر عزل شد، حضرت امام فرماندهی کل قوا را به عهده گرفت. همه نظامیان می دانند هر طرح که نوشته می شود باید فرمانده کل قوا امضا کند. در زمان فرماندهی کل قوا که حضرت امام بود در کمتر از ۹ ماه، ۴ عملیات صورت گرفت و بیش از ۹۰ درصد سرزمین های اشغالی ما آزاد شد. یک مرجع، روحانی بزرگ و رهبر دینی تبدیل به فرماندهی می شود که تمام تدابیر شرق و غرب را در هم می‌پیچد.

    سردار قنبری ضمن اشاره به عملیات طریق القدس و فتح المبین اظهار داشت: بعد از ۴ مرحله از عملیات طریق القدس، عملیات فتح المبین طرح ریزی شد که ۱۲۰ کیلومتر طول عملیات است و در سپاه و ارتش تدریس می شود. امضا کننده این طرح حضرت امام بوده است.

    سردار قنبری با تاکید بر اهمیت نقش حضرت امام خمینی در جنگ تحمیلی، مطالعه تاریخ را مهم دانست و افزود: بعضی از آقایان می گویند آخوندها اقتدار ندارند، تاریخ بخوانید و ببینید ما چه کار کردیم . خرمشهر در طول تاریخ سه بار اشغال شده و تنها در حکومت همین آخوندها و جنگ ۸ ساله بازپس گیری شده که با اقتدار پس گرفتیم و یک کیلومتر هم زمین از دست ندادیم. دوره پهلوی اول و دوم چه کار کردند آقایان سلطنت طلب؟ بحرین را دودستی تقدیم کردید‌، آیا این اقتدار است؟ کوههای آرارات را از دست دادید. در عین مظلومیت ولی با اقتدار کامل در ۸ سال دفاع مقدس یک کیلومتر خاک از دست ندادیم. کل دنیا پشت سر صدام بود. دو قطب دنیا پشت سر صدام بود و تجهیزات نظامی داشتند اما یک وجب خاک از دست ندادیم .بیش از ۲۰۰هزار جوان از دست دادیم که هر کدام از شهدا یک ملت بودند، شهدایی که برای امنیت و برای انقلاب به شهادت می رسند یک ملت هستند.

    وی با اشاره به جنگ نیابتی دشمن علیه ایران گفت: آنها در این جنگ نیز کاری نتوانستند انجام بدهند. به گفته حضرت آقا در جنگ تحمیلی انقلاب ما صادر شد و دشمن از اتفاقی که می ترسید در حال رخ دادن است. می گفتند از نیل تا فرات دیوار بتنی می کشند و خودشان دارند می گویند. حضرت زینب فرموند من در عاشورا زیبایی می بینم. زیبایی آن کجاست؟ راهپیمایی اربعین که یکی از نقاط آن است. جنگی که علیه انقلاب شروع کردند و می خواستند به فرات بچسبند و حضرت امام فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد. الان ما در شرق مدیترانه مستقر شدیم، چه بخواهند و چه نخواهند و در دریای سرخ، ما تصمیم گیرنده شدیم. این واقعیت های انقلاب اسلامی است.

    سردار قنبری در خصوص سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل و بالا بردن قرآن تأکید کرد: این عظمت انقلاب اسلامی و بزرگی قرآن است. یکی از آیه های قرآن که روشن است همین انقلاب اسلامی است. وقتی یک رئیس جمهور قاطعانه در آنجا کتاب آسمانی را بالای دست می برد اقتدار، پشتوانه و اصالت دارد.

    وی با بیان اینکه دسیسه دشمن ادامه دارد، تصریح کرد: واقعیت ها را باید بدانیم، دشمن از اعتقادات ضربه خوردند و شرق و غرب دسیسه کردند تا انقلاب اسلامی را خاموش کنند. چرا اتفاق نیفتاد؟ برسی کردند و به نتایج نزدیک به واقعیت هم رسیدند.

    سردار قنبری جنگ شناختی را یکی از مولفه های جنگ ترکیبی دانست و افزود: آنها می خواهند که عَلم امام حسین و یا زهرا بالا نرود. باید خیلی مواظب باشیم. چون جوان ۱۹ ساله ما در جنگ، تمام قد می ایستاد تا تانک دشمن را بزند، دشمن می خواهد آن اعتقادی که جوان را روی خاکریز می برد را بگیرند. می خواهند کانون گرم خانواده را بگیرند‌. دشمن ضد حقوق بشر کار می کند و اسمش را گذاشتند حقوق بشر و مثل حیوان حرکت کردن را فرهنگ می دانند. خداوند وقتی انسان را آفرید به خودش احسنت گفت و می خواهد انسان به کمال برسد و خلیفه الهی باشد.

    وی با تأکید بر توجه به حیله دشمن در جنگ نیابتی خاطرنشان کرد: ما به گلوگاه چسبیدیم و همه می بینند چه بخواهند و چه نخواهند و خیلی راحت می توانیم رژیم صهیونیستی را بزنیم، ولی باید مواظب حیله و دسیسه آنها باشیم. دشمن تمام قد به میدان آمده و برای زن برنامه آماده کرده است.

    وی افزود: در قرآن کریم سه سوره برای زن آمده: سوره حضرت مریم، سوره نسا، سوره کوثر خاصه و ویژه برای حضرت فاطمه زهرا(س). آنها در مورد جایگاه زن هر چه می گویند دروغ می گویند. پیامبر ما در برابر یک زن می ایستاد نه به خاطر محبت پدر و فرزندی، به خاطر جایگاه ویژه زن و شخصیت حضرت زهرا تمام قد می ایستاد.

    وی در پایان تصریح کرد: شهید غلامحسین عارف به تنهایی یک ملت بود و توصیه می کنم حتما یک بار زندگینامه این شهیدان را بخوانید. راه رستگاری وصایا و خاطرات شهدا است.

    سردار اهوازیان، راوی دفاع مقدس در یادواره شهدای شهرستان داراب با بیان اینکه نسبت های ناروایی به شهدا و ایثارگران زده می شود اظهار داشت: ما نمی‌دانستیم سهمیه پزشکی و دانشگاه می گیریم. ما نمی دانستیم ریش ما سفید می شود. غرب گرایان به دروغ می گویند شهدا می دانستند سهمیه پزشکی می گیرند. امروز ارتباط ما با نسل جدید را قطع کردند و بین ایثارگران فاصله انداختند.

    وی با اشاره به کم کاری مسؤلین در حوزه فرهنگی خاطرنشان کرد: ما هنر نمی کردیم که نماز شب می‌خواندیم و جنگ می رفتیم اما این جوانان نه جنگ دیدند و نه امام را؛ اما بصیرت آنها صد برابر بیشتر از ماست‌‌. در کار فرهنگی کم کاری شد؛ ما در جنگ ۲۵۰۰ ورزشکار شهید دادیم. به روحانیت اهانت شد ۳۷۶۴ شهید داد. در اغتشاشات ۵ شهید دادیم. ما نگفتیم، دشمن گفت. ۴ هزار پلیس در مبارزه با مواد مخدر دادیم ما نگفتیم، دشمن‌گفت. از اول سال بیش از ۵۰ شهید دادیم. امروز می گویند افغانی را بزنید‌. چرا؟ می گویند مفت خور هستند. هیچ کس نمی گوید تاجیک ، ازبک، ترک و چشم آبی را بزن. می گوید افغانی مسلمان را بزن. می دانی چرا؟ برادران افغانی در جنگ ایران و عراق بیش از ۷ هزار شهید دادند. ما نگفتیم، دشمن گفت. در سوریه یاران فاطمیون همیشه در حال فعالیت بودند. رهبر فرمود این جماعت اجر دو تا شهید دارند.

    وی در ادامه افزود: امروز دشمن می گوید بزنید و این سوپاپ اطمینان انقلاب را بشکنید، اما وقتی یک خارجی به ایران آمد، همه تشویق می کنند. همه دیدید موگرینی یهودی آمد و برخی از خواص این مملکت و نماینده های معلوم الحال ذوق مرگ شدند تا عکس بگیرند. اینها تشییع جنازه شهید سلیمانی نیامدند.

    سردار اهوازیان گفت: ما در سوریه کمتر از ۷۰۰ ایرانی شهید دادیم اما یک مسؤل در دولت لیبرال برای تشییع شهدای مدافع حرم نیامدند. لیبرال ها آدرس غلط به جامعه می دهند. ولی هر رقاصه ای که در لس آنجلس مرد تحت تاثیر قرار گرفتند. گفتند گفتگوی تمدن ها، ولی همه تمدن ها تمدن سوریه، تمدن افغانستان، تمدن عراق با خاک یکسان شد.

    وی با بیان اینکه مردم از مسؤلین راضی نیستند عنوان کرد: مردم راضی نیستند، چون وقت مردم را وقت خدا نمی دانیم. قاسم سلیمانی می گفت وقت مردم وقت خداست و آن دنیا باید جواب بدهیم. در جریان سیل خوزستان شهید سلیمانی در یکی از روستاها بازدید داشت و متوجه شد مادر دو شهید در این روستا زندگی می کند. شهید خم شد و پای مادر را بوسید و گفت مادران شهدا ولی نعمتان ما هستند.

    سردار اهوازیان با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: به ما می گویند دیکتاتور هستید. ۴۰ هزار نفر کاندید شده اند. یعنی ۴ لشکر پیاده و اعلام شده بیش از ۹۰ درصد آنها تایید شدند. یعنی برای هر کرسی حدود ۱۰۰۰ داوطلب. یکی از افرادی که در این مملکت خورده و برده می گوید رهبر از افول می گوید و ما ندیدیم. به این آقا می خواهم بگویم مگر در این مملکت نیستی؟ ما عین الاسد را زدیم. باند آن یک متر و نیم بتن دارد و سربازان در زیر این بتن هستند و ما آن را زدیم.

    ۲۲ فرمانده ای که در به شهادت رساندن حاج قاسم دخیل بودند در هواپیما توسط یکی از افغانی های جبهه مقاومت در یکی از کوهها زده شد و همه آنها سوختند‌. امروز قریب به ۶۰ کشور امکانات نظامی می خرند.

    وی گفت: مردم می خواهید رای بدهید، اول به دنبال متخصص بگردید بعد ببینید این آقا با شهدا چند چند است؟ در کرونا و اردوی جهادی کجا بود؟ در تشییع جنازه و در یادواره شهدا کجا بود؟ بچه ایشان کجاست؟ ماشین و خانه اش کجاست؟

    انتخابات مجلس مثل تعویض قلب برای ایران است. قلب را وقتی پیوند می زنید باید سالم باشد تا خون به تمام شریان ها برسد ما این را می خواهیم. دقت کنید امروز رای شما مثل موشک می ماند. بیایید شایسته سالاری کنیم.

    سردار اهوازیان عنوان کرد: در شاهچراغ وقتی داعشی حمله کرد نگفت چه کسی اصولگرا و چه کسی اصلاح طلب است و همه را زد. اگر دشمن وارد شود همه را می زند. می دانید چرا سپاه ۵۰۰ موشک به شمال عراق زد؟ می دانید چرا دهها پهپاد انتحاری و صدها گلوله زد؟ من به شما می گویم. ۱۵ هزار نفر در آن طرف مرز آموزش داده بودند که مثل سوریه در کردستان شلوغ شود وارد کشور شوند و عده ای را گردن بزنند و ناامنی درست کنند. ما الان داعشی در افغانستان به نام داعش خراسان داریم و می گویند ما داعش خراسان هستیم و خراسان را می گیریم و امام رضا را بیرون می کنیم.

    وی در پایان گفت: بدانید امروز وقت دعوا و چانه زدن نیست، وقت اطاعت از حضرت آقاست‌. ما هیچ مشکلی با کشورهای دیگر نداریم اما عده ای غربگرا مثل موریانه در خانه های ما هستند و القای ناامیدی می کنند، باید خانه تکانی کنیم و با بچه هایمان حرف بزنیم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.