چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • هفتمین شب شعر فاطمی با حضور شاعران برجسته کشوری در داراب برگزار می شود

    شناسه : 15608 ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 120 بازدید ارسال توسط :

    نشست خبری هفتمین جشنواره شب شعر فاطمی برگزار شد   به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ احمد خوانسالار دبیر هفتمین شب شعر فاطمی، برگزاری این شب شعر را باعث اعتلای دینی و افتخار شهرستان داراب دانست و عنوان کرد: ستاد برگزاری این شب شعر از ذیصلاح ترین نهادها در شهرستان و متشکل از سازمان […]

    هفتمین شب شعر فاطمی با حضور شاعران برجسته کشوری در داراب برگزار می شود
    پ
    پ

    نشست خبری هفتمین جشنواره شب شعر فاطمی برگزار شد

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ احمد خوانسالار دبیر هفتمین شب شعر فاطمی، برگزاری این شب شعر را باعث اعتلای دینی و افتخار شهرستان داراب دانست و عنوان کرد: ستاد برگزاری این شب شعر از ذیصلاح ترین نهادها در شهرستان و متشکل از سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سه کانون بسیج شامل بسیج هنرمندان، بسیج فرهنگیان و کانون و انجمن ادبی بهار تشکیل شده است.

    دبیر هفتمین شب شعر فاطمی با اشاره به حضور خبرگزاری های مختلف خاطرنشان کرد: پوشش کامل خبری این شب شعر قرار است توسط شبکه فارس انجام شود و خبرنگاران رسانه های شهرستان نیز در جهت خبررسانی در فضای مجازی و در سایت های خبری شهرستان اقدام خواهند کرد.

    وی در خصوص نحوه دریافت آثار شب شعر فاطمی عنوان کرد: در شهرستان داراب فراخوان داده شده و از میان آثار رسیده، ۵ شعر انتخاب شده که توسط شعرا شعرخوانی انجام خواهد شد؛ همچنین از ۸ شاعر استانی و کشوری مطرح هم به صورت خصوصی دعوت شده است تا در رثای صدیقه طاهره اشعارشان را قرائت کنند.

    خوانسالار با انتقاد از نحوه برگزاری سوگواره مجتبوی گفت: در مورد سوگواره مجتبوی نیز ما برنامه های متعددی داشتیم تا این سوگواره را کشوری و حتی بین المللی برگزار کنیم اما متأسفانه این امکان فراهم نشد و به گونه ای از دست هنرمندان شهرستان خارج شد.

    در مورد دحیه انصاری کلبی آقایان دکتر سنگری و حسنی کارهای تحقیقی خوبی کرده اند. ما از قرن اول تا هشتم مدرک مستندی نداریم، برنامه داشتیم تا از دانشجویانی که پایان نامه دارند حمایت کنیم و به دانشگاه الازهر، سوریه و عراق بفرستیم، چون هر چه گشتیم سندی پیدا نکردیم. فقط یک راه وجود داشت و آن اینکه نامه های معاویه را پیدا کنیم، در آن چهار سالی که دحیه کلبی نماینده امام مجتبی در دارابگرد بودند، قطعا مکاتباتی با حاکمان بصره و سایر مراکز داشته اند اگر می توانستیم این نامه ها را بررسی کنیم؛ در مورد قبر دحیه کلبی که مورد اختلاف است می توانستیم تثبیت کنیم که قبر دحیه در اینجاست و اگر این اتفاق می افتاد به خاطر ارادتی که حتی اهل تسنن به صحابه پیامبر دارند اتفاق بزرگی در داراب می افتاد. برنامه ما برگزاری کنگره کریم اهل بیت به صورت کشوری بود. ما برای سال آینده هم برنامه داشتیم تا از کشورهای افغانستان، پاکستان، آفریقا و تاجیکستان دعوت کنیم و برای کنگره جهانی آماده شویم.

    وی افزود: علاوه بر شعر فراخوان مقاله هم داشتیم که انجام نشد و در حال حاضر به صورت شب شعر اجرا می شود ولی به آن اهداف پرداخته نمی شود و به صورت هدفدار نیست.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.