پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نمایندگان دولت در داراب، از وزرای بهداشت و راه شهرسازی تا معاون وزیر جهاد کشاورزی

    شناسه : 15368 ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 222 بازدید ارسال توسط :

    نمایندگان دولت در داراب، از وزرای بهداشت و راه شهرسازی تا معاون وزیر جهاد کشاورزی   به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، در دومین سفر دولت سیزدهم به استان فارس و در دومین روز از این سفر، وزیر بهداشت و درمان، وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر جهاد کشاورزی به منظور بهره برداری […]

    نمایندگان دولت در داراب، از وزرای بهداشت و راه شهرسازی تا معاون وزیر جهاد کشاورزی
    پ
    پ

    نمایندگان دولت در داراب، از وزرای بهداشت و راه شهرسازی تا معاون وزیر جهاد کشاورزی

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، در دومین سفر دولت سیزدهم به استان فارس و در دومین روز از این سفر، وزیر بهداشت و درمان، وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر جهاد کشاورزی به منظور بهره برداری از ۷ پروژه درمانی محور و همچنین افتتاح بخشی از جاده ترانزیت داراب_ فسا و کانال انتقال آب چشمه گلابی به داراب سفر کردند.

    دومین روز از سفر استانی ریاست جمهوری و هیات دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده هیات دولت در شهرستان داراب، سه مرکز خدمات جامع سلامت، سه خانه پزشک و آزمایشگاه مرکزی الزهرا (س) در شهرستان داراب به بهره برداری رسید و پروژه در حال ساخت بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی داراب نیز مورد بازدید قرار گرفت.

    مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد اولین پروژه ای بود که در این سفر با حضور وزیر بهداشت به چرخه خدمات سلامت در شهرستان داراب پیوست.

    این مرکز خدمات جامع سلامت که درفاصله ۲۷ کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد.با جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۲۵۰ نفر و چهار روستا خدماتی همچون، تزریقات، اتاق احیا، مراقب سلامت، پزشک، مامایی و داروخانه؛ به مردم منطقه ارائه می دهد.

    آزمایشگاه مرکزی الزهرا (س) شهرستان داراب افتتاح شد که با زیربنای ۵۹۰ مترمربع و اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

    در این آزمایشگاه، آزمایش های مربوط به بیماری های واگیر شامل بیماری های سل، مالاریا و سالک؛ آزمایش های غربالگری بیماری های قلب و عروق (قند و کلسترول)، غربالگری سرطان روده بزرگ(تست فیت) و آزمایش های کارت سلامت (واحد بهداشت محیط)، آزمایش پیش از ازدواج، آزمایشات مادران باردار، ارجاعات کلینیک دیابت سطح یک و دو بیمه روستایی و خدمات دهی به جمعیت روستایی بیش از ۵۴ هزار نفری انجام می شود.

    بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت محمدآباد، مرکز خدمات جامع سلامت قلعه بیابان، خانه پزشک تیزاب، خانه پزشک مروارید و خانه پزشک تل بارگاه، دیگر دستاوردهای این سفر بود.

    نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی، دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دیگر مسوولان حوزه سلامت استان، و مسوولان شهرستانی نیز در این آیین حضور داشتند.

    مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهرستان داراب قریب به ۲٠ کیلومتر از بزرگراه داراب _ شیراز را افتتاح کرد.

    بذرپاش گفت: در این سفر پروژه های راهداری مانند روکش آسفالت، نصب علائم، روشنایی، خط کشی و … به ارزش ۱۶٠٠ میلیارد تومان افتتاح شد و ۱۹٠٠ میلیارد تومان پروژه جدید نیز مصوب شده است.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: ۲٠ کیلومتر دیگر مسیر آماده آسفالت در داراب را تکمیل می کنیم و قیر آن تأمین خواهد شد.

    غلامرضا هادربادی معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستائی کشور و هیئت همراه به شهرستان داراب سفر کرده و از سایت ۷۰ هکتاری علمی-تحقیقاتی و کاربردی شرکت تعاونی پنبه کاران این شهرستان بازدید کرد.

    این سایت به عنوان شرکت نمونه کشوری، طرح های مختلفی از جمله ایران-سیمیت، ایران-صربستان، طرح های pvs، کشاورزی حفاظتی را در حال اجرا دارد.

    این سایت از سال ۱۳۹۷ آغاز بکار نموده و تمامی بذور از ارقام مختلف در شرایط یکسان کشت و آبیاری و تغذیه می‌شوند و از بین ارقام کشت شده بهترین ها به مرکز تحقیقات معرفی و بعد از آن بهترین بذور تولید و به کشاورزان عرضه و یافته‌های علمی و دانش فنی به کشاورزان انتقال داده می‌شود.

    همچنین سردخانه بالای صفر تعاونی روستایی شهرستان در محل شهرک صنعتی داراب کلنگ زنی شد.

    این مراسم با حضور غلامرضا هادربادی معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، توکلی مشاور معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی،دبیری مسئول تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس، موسوی مدیر سازمان تعاون روستایی، حسینی معاون مرکز تحقیقات آموزش و منابع طبیعی فارس، حقیقی معاون فرماندار داراب، فتحی مدیر جهاد کشاورزی، منفرد بخشدار فسارود، معاونین بازرگانی و فنی سازمان تعاون روستایی، نظریان رئیس اداره تعاون روستایی داراب، صفری مدیرعامل اتحادیه روستایی، انصاری مدیرعامل پنبه کاران داراب، و تعدادی از مسئولین شهرستانی کلنگ زنی سردخانه تعاونی روستایی شهرستان در محل شهرک صنعتی داراب انجام شد.

    این واحد سردخانه با ظرفیت ۲۰۰۰ تن در سال و ظرفیت بسته‌بندی میوه، صیفی‌جات و خرما حداقل ۱۰۰۰ تن در سال، فرآوری خرما ظرفیت حداقل ۴۰۰ تن در سال با اعتبار۵۴۰ میلیارد ریال و مساحت مورد نیاز ۷۰۰۰متر مربع ساخته خواهد شد.

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.