شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2009 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرمانده سپاه ناحیه شهرستان داراب: ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در داراب برگزار می شود

    شناسه : 15312 ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ 182 بازدید ارسال توسط :

    فرمانده سپاه ناحیه شهرستان داراب: ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در داراب برگزار می شود   فرمانده سپاه ناحیه شهرستان داراب در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در نشست خبری با حضور خبرنگاران، برنامه های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد. سرهنگ رزمخواه ضمن گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای […]

    فرمانده سپاه ناحیه شهرستان داراب: ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در داراب برگزار می شود
    پ
    پ

    فرمانده سپاه ناحیه شهرستان داراب: ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در داراب برگزار می شود

     

    فرمانده سپاه ناحیه شهرستان داراب در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در نشست خبری با حضور خبرنگاران، برنامه های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

    سرهنگ رزمخواه ضمن گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای وطن، شهدایی که از خاک و ناموس خود دفاع و در برابر دشمن ایستادند و سینه سپر کردند را گرامی می داریم. اگر ما امروز به امنیت و آرامشی رسیدیم مرهون این خون هایی است که بر زمین ریخته شده است‌ و ما جا پای این شهدا گذاشتیم. شهدایی که مثل ما حق حیات و زندگی داشتند؛ آن زمان میزهای مدرسه را رها کردند و هر کسی در هر جایی بود احساس مسئولیت و تکلیف کرد و رفتند و جان عزیزشان را تقدیم کردند.

    فرمانده سپاه ناحیه داراب ترویج فرهنگ عاشورایی هشت سال دفاع مقدس را مهمترین وظیفه دانست و افزود: ما باید تلاش کنیم تا این فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود و به نسل امروزی؛ نسلی که جبهه، جنگ و شهدا را ندیده اند منتقل کنیم.

    سرهنگ رزمخواه با بیان اینکه در طول هفته دفاع مقدس، کلیه اداره ها همکاری و همراهی دارند تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور ماه آغاز می شود؛ بایستی پای کار بیایند و قرار است همین اتفاق هم بیفتد. سپاه ناحیه شهرستان با همراهی و همکاری کلیه اداره ها، حوزه های مقاومت و پایگاه‌های بسیج، حوزه های علمیه و همه کسانی که شهدا بر گردن آنها حق دارد برنامه های هفته دفاع مقدس را اجرا خواهند کرد. ما نباید ببینیم در این شهرستان اداره ای خدای نکرده در حق شهدا کوتاهی کند. هفته دفاع مقدس است و هر چیزی داریم باید وسط بیاوریم.

    وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در حوزه های مختلف برنامه ریزی شده است به تشریح برنامه های شاخص پرداخت و گفت: اولین برنامه که ۲۹ شهریور ماه برگزار می شود، همایش نکوداشت رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت سراسری است که مقام عظمای ولایت سخنرانی دارند.

    اولین برنامه دفاع مقدس در روز ۳۱ شهریور ماه، روز جمعه به نام پیشکسوتان، دفاع مقدس، مقاومت و معنویت: برگزاری دعای ندبه، میقات صالحین، حضور بسیجیان در نماز جمعه، برگزاری یادواره شهدای شهرستان؛ امیران، سرداران به یاد ۱۵ هزار شهید استان فارس و به یاد ۵۵۰ شهید گلگون کفن شهرستان، برنامه یادواره شهدای شهرستان و همچنین یادواره های مختلفی در بخش فورگ در روستای قلاتویه اجرا می شود‌.

    دومین روز از هفته دفاع مقدس به نام ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی: صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در محل شهدای گمنام، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس شهرستان، یادواره شهدای شهرک ولی عصر لایزنگان.

    سومین روز از هفته دفاع مقدس به نام زنان، سلامت و خانواده: یادواره شهید شاخص زن، همایش نقش زنان در سالن آمفی تئاتر، برگزاری مسابقه کتابخوانی دفاع مقدس، اعزام تیم های درمانی رایگان به مناطق محروم و توزیع بسته های معیشتی، افتتاحیه مسکن محرومین،

    چهارمین روز از هفته دفاع مقدس به نام شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی: یادواره خانگی شهدا، پیاده روی خانوادگی.

    پنجمین روز از هفته دفاع مقدس تجلیل از سربازان، اهدای جهیزیه توسط گروه جهادی شهید قدسی‌.

    ششمین روز از هفته دفاع مقدس به نام وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی: اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین گام دومی ها، آخرین روز از هفته دفاع مقدس به نام نیروهای مسلح، بسيجيان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستاییان، پیشمرگان کرد مسلمان: غبارروبی مقبره مطهر شهدا در سراسر شهرستان، رزمایش فرهنگی رهروان شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، رزمندگان و ایثارگران، همایش پیشکسوتان

    فرمانده سپاه ناحیه داراب با اشاره به استفاده از ظرفیت هفته دفاع مقدس برای روشنگری و تبیین عنوان کرد: این همه خدماتی که صورت گرفته و پیشرفت هایی که حاصل شده و ما نتوانستیم خوب تبیین کنیم. حضرت آقا فرمودند جهاد تبیین یک فریضه است و ما نتوانستیم آنچنان که باید در حق این نظام و انقلاب روشنگری و تببین کنیم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.