پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • عسکری نماینده مردم شهرستان داراب و زرین دشت در جمع اعضای انجمن توسعه پایدار مطرح کرد: عقب ماندگی در شهرستان؛ محصول عدم همکاری و گاهی اوقات کارشکنی عده ای از افراد است

    شناسه : 15458 ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ 220 بازدید ارسال توسط :

    عسکری نماینده مردم شهرستان داراب و زرین دشت در جمع اعضای انجمن توسعه پایدار مطرح کرد: عقب ماندگی در شهرستان؛ محصول عدم همکاری و گاهی اوقات کارشکنی عده ای از افراد است محمدجواد عسکری نماینده مردم در مجلس در جمع اعضای انجمن توسعه پایدار شهرستان داراب به شرح اقدامات انجام شده در مدت وکالت مردم […]

    عسکری نماینده مردم شهرستان داراب و زرین دشت در جمع اعضای انجمن توسعه پایدار مطرح کرد: عقب ماندگی در شهرستان؛ محصول عدم همکاری و گاهی اوقات کارشکنی عده ای از افراد است
    پ
    پ

    عسکری نماینده مردم شهرستان داراب و زرین دشت در جمع اعضای انجمن توسعه پایدار مطرح کرد: عقب ماندگی در شهرستان؛ محصول عدم همکاری و گاهی اوقات کارشکنی عده ای از افراد است

    محمدجواد عسکری نماینده مردم در مجلس در جمع اعضای انجمن توسعه پایدار شهرستان داراب به شرح اقدامات انجام شده در مدت وکالت مردم پرداخت.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز وی در بخشی از صحبت های گفت: ظرفیت و قابلیت شهرستان بر کسی پوشیده نیست. ظرفیت های بالقوه ای داریم که نتوانستیم بالفعل کنیم و همه ما هم به نوعی مقصر هستیم. از زمانی که خدا توفیق داد و وارد عرصه خدمت به مردم در خانه ملت شدم، هدف ما این بود که کارهای اساسی و کلیدی را دنبال کنیم اما با عدم همکاری دولت قبل مواجه شدیم و بعد هم دو سال با کرونا مواجه بودیم. اما با تمام این وجود تلاش کردیم تا کار را جلو ببریم.

    عسکری با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب، مبلغی بالغ بر هزار میلیارد تومان وارد شهرستان شده، افزود: علی رغم کمبود مالی دولت این کار انجام شد و کسی باور نمی کند. فاضلاب شهری با تلاش زیاد و رایزنی با وزیر و فضاسازی کار انجام شد و الان باید مردم پای کار بیایند و امتیاز بخرند تا ما بتوانیم عملیاتی کنیم. در پایین دست هم برنامه ریزی کردیم تا در قالب کشت گلخانه کار را دنبال کنیم.

    نماینده مردم در مجلس وظیفه قانونگذاری را مهم خواند و گفت: در ابتدای ورود به مجلس بررسی کردیم تا مشکل بخش کشاورزی را پیدا کنیم. ما تقریبا برای اولین بار در کشور تمام قوانین مندرس و کهنه در حوزه کشاورزی را درست کردیم و کارهای خوبی انجام شد. یک بررسی در قانون برنامه پنجم و ششم داشتیم که متوجه شدیم احکام دائمی که اجرایی شده فقط ۳۰ درصد است. امنیت غذایی مهم بود و به امنیت ملی گره خورده است و برای برنامه هفتم در بخش کشاورزی کشور متحول خواهد شد، همان چیزی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

    عسکری عقب ماندگی در شهرستان را محصول عدم همکاری و گاهی اوقات کارشکنی عده ای از افراد ارزیابی کرد و افزود: من ۵۳ سفر استانی رفتم، ۲۲ بار به بنادر برای ترخیص کالا و ۱۰ بار هم به کشورهای مختلف برای تهاتر کالا رفتم. در حوزه شهرستان این عقب افتادگی محصول عدم همکاری است. در یک شهرهایی همکاری و در یک شهرهایی نگاه انتقام جویی است. مثلا در خصوص فرودگاه که زمانی متوقف شد؛ اعلام کردند که سازمان بازرسی متوقف کرده و گفتند از داراب گزارش رسیده که صرفه اقتصادی ندارد. من دو ماه وقت صرف کردم تا مشکل حل شد، ۱۶۰ هکتار سند تک برگ برای فرودگاه گرفتیم اما کشاورزان برگان را تحریک کردند تا اعتراض کنند. قرار شد پرواز داراب_ تهران، داراب_ شیراز، داراب_مشهد و داراب_نجف را داشته باشیم و به ما قول دادند. بالاخره این فرودگاه، زیرساخت توسعه شهرستان است. گردشگرانی که به تنگ رغز یا مکان های دیگر می روند با پرواز می آیند و یا خیلی از مسؤلین می توانند استفاده کنند چرا که تاکنون بیش از ۱۰۰ مسؤل به شهرستان آمده است؛ اما بعضی مواقع کارشکنی انجام می شود. شهرهای دیگر این کار را انجام نمی دهند، اما در داراب عده ای افراد به دنبال منافع خودشان هستند تا کاری انجام نشود و شهرستان به همین صورت بماند. یا مثلا پیمانکار بیمارستان را تحریک کردند تا کار نکند. خدمات خوبی به شهرستان داده شد، اما مشکلات زیاد است.

    عسکری نگارش سند توسعه شهرستان را مهمترین سند در شهرستان عنوان کرد و تأکید کرد: این سند مهمترین، بهترین و اثربخش ترین سندی است که نوشته شده است. ای کاش دغدغه به خواص شهرستان می رسید و همکاری مثبتی انجام می دادند.

    نماینده مردم در مجلس در خصوص وضعیت بیمارستان در شرایط بحرانی کرونا تصریح کرد: در آن شرایط کمبود پول در دولت، برای بیمارستان ۱۰۰ میلیارد تومان پول گرفتیم و سیستم گرمایشی و سرمایشی را درست کردیم.

    وی در خصوص بیمارستان دوم نیز گفت: بیمارستان دوم را که تحویل گرفتیم تعدادی ستون و سقف بود و هر چه در توان داشتیم پول تزریق کردیم و همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان فقط برای درمانگاه‌ها و مراکز درمانی که ساخته می شود اختصاص دادیم‌.

    وی در خصوص حواشی ایجاد شده درمانگاه تیزاب گفت: شبکه بهداشت با توجه به اعلام خانم دکتر مستقر در آنجا و اینکه نمی خواهند بروند، این کار را کرد. من و فرماندار خبر نداشتیم و فضایی ایجاد کردند که خیلی زشت بود و چه افتضاحی به بار آوردند. مثلا چه می‌خواستند بگویند؟

    عسکری مشکلات شهرستان را بسیار زیاد توصیف کرد و افزود: شهرستان کمبود پزشک هم دارد و ما ۵۰ متخصص را گرفتیم ولی به دلیل نبود امکانات می رفتند و نمی شد آنها را نگه داشت. ما با شهرستانی که دچار عقب ماندگی است و مسایل و مشکلات دارد مواجه هستیم و بعضی از مدیران هم کار نمی کنند.

    نماینده مردم در مجلس در خصوص پایگاه اورژانس هوایی گفت: در زمان حضور بنده بعنوان خدمتگزار مردم یک فروند بالگرد تک نفره فرانسوی در اختیار اورژانس هوایی بود که ظرفیت انتقال یک بیمار را داشت و هر بار در یک مکانی بود؛ ۲ میلیارد تومان برای پد بالگرد کنار بیمارستان گرفتیم. آشیانه ساختیم و فضای خلبانان را مهیا و مشکل را حل کردیم. بالگرد را هم ارتقا دادیم و اعلام کردیم شاید نیاز شد تا به بندرعباس هم سرویس بدهیم.

    وی با بیان اینکه در خصوص حل مشکلات حوزه شهرداری، با وزیر جلسات متعدد برگزار شده عنوان کرد: کمربند غربی را تعریض کردیم. با شهردار چند جلسه در وزارت کشور داشتیم و بحث قیر را مطرح کردم. در مسکن و شهرسازی بحث فروش زمین را مطرح کردم و چند مرحله از استان مازوت گرفتیم و بعضی از مسائل را تهاتر کردیم.

    وی با اشاره با جاده های ترانزیت داراب افزود: راه اصلی که از فسا شروع شده و قطعه ای که آماده شده ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه برده است و قرار شده پیمانکار تا دو ماه آینده از بیخه دراز راه را ادامه بدهد و همچنین ۱۵ کیلومتر به آن طرف کار را انجام بدهد. خود جاده فسارود که کارهای خوبی دارد انجام می شود. جاده جنت شهر و بلوار کشی جاده ای که از جنت شهر رد می شود کارهایی در حال انجام است. در منطقه کوهستان ۱۰ کیلومتر آسفالت کردیم و ۱۰ کیلومتر هم به زودی آسفالت می شود‌. جاده فدامی در بودجه ۱۴۰۲ پول گذاشتیم و امیدواریم تا دو ماه آینده اجرایی شود. برای جاده دوراهی بهادران دولت آباد و حاجی آباد هم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم.

    وی در خصوص گازرسانی، سرانه هر خانوار در منطقه کوهستان را ۶۵ میلیون تومان ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: وقتی به سراغ آقای زنگنه وزیر نفت در دولت تدبیر رفتم گفتند که سرانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است اما بیشترین مکاتبه را داشتیم و حدود ۳۸ نامه رد و بدل شد و با اصرار زیاد ۶۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی داراب و زرین دشت گرفتیم. برای منطقه کوهستان که از استان هرمزگان و نی ریز گازرسانی کردیم ۶۵ میلیون تومان سرانه هر خانوار در منطقه کوهستان و همچنین قسمتی از مروارید می شود.

    وی در خصوص گردنه داراکویه اظهار داشت: برای این منطقه از ماده ۵۶ تقریبا ۵۰۰ میلیارد تومان گرفتیم و ۴۰۰ میلیارد هم آقای استاندار قول داده که بدهد. با قرارگاه هم صحبت کردیم تا در محور کارخانه سیمان سایت بزند و کارگاه راه اندازی کند.

    عسکری با گلایه از کارشکنی عده ای از افراد در خصوص حضور سرمایه گذار در داراب گفت: ما چند سرمایه گذار را در ابتدا دعوت کردیم، اما بعضی از افراد کارشکنی می کردند. بدترین زمان برای سرمایه گذاری بود و وضعیت دلار هم نابسامان شد و کسی برای سرمایه گذاری حاضر نمی شد.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت به مشکلات حوزه انتقال آب از خلیج فارس هم گریزی زد و گفت: اگر آب خلیج فارس از طرف بندرعباس آورده می شد موجه نبود و به صرفه اقتصادی نبود و اگر از طرف استهبان و نی ریز آورده می شد به تپه ماهور برخورد می کرد و باید تونل زده می‌شد. به ما گفتند آب را از دبیران برای شما منتقل می کنیم و به دلیل کمبود اعتبارات معمولا از مسیرهایی انجام شد که خط انتقال گاز بود و ما هم پذیرفتیم.

    عسکری در خصوص هدررفت ۸ دهم مترمکعبی آب از سد رودبال گفت: از پارسال متوجه این موضوع شدند و یک دهم مترمکعب به فسارود و مابقی به اعماق زمین می رود. با توجه به خشکسالی که وجود دارد تمهیداتی به کار گرفتیم تا شهرستان با مشکل آب آشامیدنی مواجه نشود و ۱۲ حلقه چاه حفر کردیم و مجوز حفر ۱۳ حلقه چاه دیگر هم گرفتیم.

    وی گفت: در بخش کشاورزی بیشترین نهاده کشاورزی، بیشترین کود و سم و بیشترین تراکتور(۳۵۰ دستگاه) وارد داراب شده است. امحا و استمهال وام ها زیاد بود.‌ سطح زیر کشت گلخانه ها ۳۰ هکتار بود و الان به ۱۶۰ هکتار رسیده است.

    عسکری به حوزه آموزش و پرورش نیز ورود کرد و خاطر نشان کرد: ۱۰ زمین چمن وارد مدارس شده است و بیشترین پول در ساخت مدارس آوردیم. همه مدارس مبالغی بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به حسابشان واریز کردیم و حدود ۲۰۰ اسپیلت برای مدارس آوردیم.

    عسکری با اشاره به کارشکنی عده ای از افراد با توجه به ظرفیت موجود و حجم زیاد مشکلات عنوان کرد: ما نباید فضایی را ایجاد کنیم که مشکلات بدتر شود. زمان اگر از دست برود دیگر برنمی گردد. پیشرفت در خیلی از شهرها با همدلی و همکاری همه افراد حاصل شده است اما در داراب باید با این موضوعات درگیر باشیم. وزیر می گفت من تعجب می کنم این همه گزارش از داراب ارسال می شود‌. چرا ما باید فضا را اینگونه دنبال کنیم.

    عسکری مسأله فرهنگ را دغدغه همه دانست و با تأکید بر حضور فردی توانمند افزود: اگر کسی باشد که به من رای نداده اما توانمند است معرفی کنید. بعضی از مدیران به من رأی ندادند ولی چون کارآمد بودند گفتیم بمانند و می توانم بگویم نسبت به بقیه نمایندگان، کمتر در این حوزه دخالت کردم و گفتم هر کسی که می تواند کار کند بماند و شرایطی شکل بگیرد که کار دنبال شود. منتها در شهرستان نیرو سازی هم نکردیم. برای ریاست اداره فرهنگ و ارشاد به چند نفر مراجعه کردیم و یک نفر گفت حقوق کمی دارد و قبول نمی کنم، اما من گفتم مابه التفاوت آن را من متقبل می شوم و از حقوق خودم به شما می دهم، اما باز هم قبول نکرد ولی شرایط را مهیا کردیم. گفتم از اعتبارات در اختیار، حمایت مالی انجام می دهم. مبالغی هم برای جلسات و همایش ها از اطراف جمع کردیم و به آنها دادیم ولی مگر چقدر اعتبار در اختیار داریم؟ گفته می شود ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان برای مسائل فرهنگی کنار بگذارید، اما وقتی محقق نشده دست من نیست. دوستان هنرمند تصمیماتی بگیرند، تا از وزیر فرهنگ جلسه بگیرم و فشار وارد کنیم و مبلغی پول بگیریم ولی واقعا در جاهایی اگر قول دادم و نشد آسمان به زمین که نیامده ولی خیلی از مواقع انجام دادیم، به عنوان مثال در دو نوبت، یک بار ۲۰ میلیون و بار دوم ۱۷ میلیون از وزیر نفت گرفتم. امروز هم آمادگی داریم دوستان طرحی بنویسند که من از رئیس جمهور مبلغی بگیریم.

    عسکری نماینده مردم در مجلس از تحول در حوزه ورزش تا دو ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: زمین مجموعه ورزشی شماره ۲، تبدیل به زمین چمن مصنوعی می شود. سالن کارگران به زودی افتتاح می شود و برای دو زمین چمن پایین سالن کارگران اعتبار گرفتیم.

    وی با بیان اینکه دولت آقای رئیسی ماهیانه ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی پرداخت می کند، اظهار داشت: در چنین شرایطی حدود ۴ هزار میلیارد تومان پول وارد شهرستان شده است.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.