پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • ساخت اسپری درمان سینوزیت مزمن توسط متخصص طب سنتی دارابی/ از تولید داخلی حمایت نمی شود

    شناسه : 15362 ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 257 بازدید ارسال توسط :

    ساخت اسپری درمان سینوزیت مزمن توسط متخصص طب سنتی دارابی/ از تولید داخلی حمایت نمی شود سید عبدالرضا کمانه متخصص طب سنتی و مخترع اسپری درمان سینوزیت در گفتگو با خبرنگار عصر داراب نیوز، به تشریح اختراع اسپری گیاهی بینی پرداخت و گفت: این اسپری بینی گیاهی، برای درمان سینوزیت مزمن از گیاه مرزنجوش گرفته […]

    ساخت اسپری درمان سینوزیت مزمن توسط متخصص طب سنتی دارابی/ از تولید داخلی حمایت نمی شود
    پ
    پ

    ساخت اسپری درمان سینوزیت مزمن توسط متخصص طب سنتی دارابی/ از تولید داخلی حمایت نمی شود

    سید عبدالرضا کمانه متخصص طب سنتی و مخترع اسپری درمان سینوزیت در گفتگو با خبرنگار عصر داراب نیوز، به تشریح اختراع اسپری گیاهی بینی پرداخت و گفت: این اسپری بینی گیاهی، برای درمان سینوزیت مزمن از گیاه مرزنجوش گرفته شده و مورد تأئید مجامع علمی داخل و خارج کشور قرار گرفته و مقاله ISI این اسپری در ژورنال های بین المللی چاپ شده است‌‌‌.

    کمانه با تأکید بر گزارش مثبت تحقیقات بالینی انجام شده به روی بیماران، تصریح کرد: بر اساس آنالیز آماری روی بیماران، تاًثیر درمان این اسپری ۴ برابر بیشتر از قوی ترین داروهایی است که در طب رایج مدرن استفاده می کنیم و در بازار وجود دارد. این اسپری علاوه بر سینوزیت مزمن برای پولیپ بینی، لوزه سوم، عفونت و التهابات بینی نیز مؤثر است. طرز استفاده از این اسپری خیلی راحت بوده و عوارض جانبی ندارد.

    دکتر کمانه در خصوص بیماری سینوزیت مزمن و خواص اسپری گیاهی در درمان آن خاطرنشان کرد: سینوزیت مزمن یکی از سخت ترین بیماری هاست و در طب مدرن برای درمان این بیماری از آنتی بیوتیک استفاده می شود که جواب نمی دهد، همچنین یک سری اسپری های موضعی و داروهای ضد التهاب هم هستند اما عملا درمان انجام نمی شود. گاهی اوقات نیز جراحی سینوس صورت می گیرد و با این عمل هم بیماری ۶ ماه بعد مجدد عود می کند و درمان قطعی نیست با اینکه هزینه های عمل زیاد است؛ بعضی از بیماران مجبور می شوند دوباره عمل کنند. ما بیمارانی داشتیم که چند بار عمل کرده بودند اما با یک بار استفاده از اسپری درمان شدند. این اسپری آلودگی محیط زیستی و عوارض جانبی ندارد اما قیمت بسیار مناسبی دارد.

    وی افزود: این اسپری از گیاه دارویی مرزنجوش که در ایران و داراب هم در طبیعت یافت می گردد و هم توسط کشاورزان بعنوان گیاه دارویی کشت می شود استحصال می گردد، ما برای تولید این اسپری از گیاه مرزنجوش که حاصل کشت خودمان هست، استفاده می کنیم.

    کمانه با بیان اینکه برای تولید انبوه، به تولید ۲۰۰۰ اسپری در روز نیاز است اظهار داشت: با چندین شرکت دارویی اصفهان و شیراز که خط تولید اسپری بینی دارند در تماس هستیم ولی امیدی نیست و موانعی وجود دارد. این اسپری در حال حاضر با مبلغ ۲۰۰ هزارتومان عرضه می شود و با تولید انبوه هزینه آن خیلی کمتر می شود و حتی می توان به کشورهای اروپایی، عربی و روسیه صادر و ارز وارد کشور کرد.

    وی در خصوص برآورد هزینه تولید انبوه افزود: برای تولید ۲۵هزار اسپری در روز حدود ۳ میلیارد تومان لازم است. در حوزه بخش خصوصی برای بازاریابی پیگیری نکردم و من به عنوان پزشک نمی توانم ورود کنم، چرا که ارگان هایی هستند که باید این کار را انجام بدهند و از تولید داخلی حمایت کنند‌.

    کمانه خاطرنشان کرد: اگر از این تولید گیاهی، حمایت جدی شود، برای بیماران بسیار مفید است همچنین سوددهی خوبی برای حمایت کننده دارد، به طوری که در یک روز ۱۴ میلیارد سود دارد.

    این متخصص طب سنتی با اشاره به عدم حمایت از تولید ملی از سوی مسؤلین اظهار داشت: از این محصول دارویی گیاهی علاوه بر مطب خود، کلینیک سلامتکده طب سنتی بابل نیز استفاده می کنند. این محصول را شرکت دارویی حکیمان دارو به صورت محدود تولید می کند.

    وی در پایان افزود: مشکلی که وجود دارد این است که حمایتی از تولید و از طریق دانشکده های علوم پزشکی انجام نمی شود و ما به صورت محدود از این اسپری گیاهی استفاده می کنیم‌ و با وجود اینکه به مدت ۲ سال و به صورت محدود استفاده می شود اما تقریبا همه بیماران راضی هستند و با همین اسپری درمان می شوند‌.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.