سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان داراب: طرح بیمه برای قشر دانشجو و زنان خانه دار، فرصتی بی نظیر برای خانواده ها فراهم کرده است

    شناسه : 14554 ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 394 بازدید ارسال توسط :

    رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان داراب: طرح بیمه برای قشر دانشجو و زنان خانه دار، فرصتی بی نظیر برای خانواده ها فراهم کرده است.   به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان داراب، در نشست خبری با بیان اینکه در شهرستان داراب ۲۶ درصد پوشش بیمه ای داریم اظهار داشت: […]

    رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان داراب: طرح بیمه برای قشر دانشجو و زنان خانه دار، فرصتی بی نظیر برای خانواده ها فراهم کرده است
    پ
    پ

    رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان داراب: طرح بیمه برای قشر دانشجو و زنان خانه دار، فرصتی بی نظیر برای خانواده ها فراهم کرده است.

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان داراب، در نشست خبری با بیان اینکه در شهرستان داراب ۲۶ درصد پوشش بیمه ای داریم اظهار داشت: متوسط پوشش بیمه جمعیت استان در شهرهای مختلف ۴۰ درصد است و فرهنگ بیمه شدن در داراب به نسبت دیگر شهرهای استان فارس هنوز جا نیفتاده است.

    مهدی دماوند در تشریح خدمات سازمان تامین اجتماعی گفت: خدمات سازمان به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می گردد، تعهدات بلند مدت شامل بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت می باشد که در حال حاضر در شهرستان داراب ماهانه بیش از ۲۰ میلیارد تومان مستمری به مستمری بگیران پرداخت می گردد.

    تعهدات کوتاه مدت سازمان شامل بیمه بیکاری، اروتز و پروتز، کمک هزینه ازدواج و کفن و دفن و هزینه سفر می گردد که در شهرستان بابت بیمه بیکاری به بیش از ۲۶۰ نفر ماهیانه یک میلیارد و دویست میلیون تومان پرداخت می شود.

    وی افزود: طرح بیمه برای قشر دانشجو و زنان خانه دار(طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی) فرصتی بی نظیر برای خانواده ها فراهم کرده است.

    با بیمه دانشجویی با اضافه کردن سوابق دانشجویی به سابقه بیمه خود در آینده می توانند از خدمات سازمان بهره مند گردند، در این حالت اگر دانشجو و یا زنان خانه دار تحت تکفل پدر و مادر خویش باشد و در کارگاهی مشغول نباشد می تواند همزمان با بیمه دانشجویی یا زنان خانه دار از طریق بیمه پدر یا مادر یا همسر، خدمات درمانی خود از سازمان را دریافت نماید.

    مهدی دماوند افزود: چنانچه مشمول دریافت مستمری بازماندگان باشند می توانند به طور همزمان مستمری بگیر باشد و همچنین سوابق بیمه دانشجویی را می توانند در آینده به سایر صندوق های بیمه و بازنشستگی انتقال دهند.

    رئیس سازمان تامین اجتماعی داراب با گلایه از برخی از سیاست های دستوری و تصمیمات لحظه ای عنوان کرد: در برخی از موارد تامین منابع دیده نمی شود و لطمه هایی به سازمان می‌زند؛ مثلا در بحث کارگران ساختمانی بنا بر این بوده که ۷ درصد از سهم بیمه شده را خود کارگر ساختمانی بدهد مابقی و ۲۰ درصد سهم کارفرما از محل عوارض ساختمانی که شهرداری اعلام می کند جبران بشود که متأسفانه پوشش ۲۰ درصد را نمی دهد و باعث شده که افراد زیادی منتظر بمانند. در داراب به عنوان مثال صنف کارگران ۶ هزار نفر عضو دارد و ۱۲۰۰ نفر جذب شده اند و ۴۸۰۰ نفر منتظر هستند که سهمیه اعلام شود تا بتوانند بیمه شوند.

    وی افزود: این موضوع به مجلس برمی گردد تا سهم کارفرما را از محلی دیگر پوشش بدهد و کارگران ساختمانی بتوانند بیمه شوند.

    دماوند در خصوص خدمات دیگر سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: یک سری از بیمه ها خویش فرما و اختیاری هستند، بیمه هایی هستند که برای مشاغل آزاد و فاقد کارفرما طراحی شده است.

    وی تامین هزینه ناباروری را جزو تعهدات سازمان عنوان کرد و در خصوص بیمه بیکاری نیز گفت: مدت بیمه بیکاری با توجه به میزان سابقه است و دو عامل تاثیر دارد یکی مجرد و متاهل بودن و دوم مدت زمان سابقه است و مدت زمان پرداخت ۵۰ ماه است.

    دماوند در پایان تصریح کرد: کلیه شهروندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir یا حضوری به شعبه مراجعه نموده و یا از طریق شماره تماس ۱۴۲۰ مرکز ارتباطات و نظارت تماس حاصل نمایند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.