پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • اولین نشست اعضای انجمن پایدار توسعه داراب و خلیل اقتصادی فرماندار ویژه شهرستان داراب برگزار شد

    شناسه : 15441 ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 161 بازدید ارسال توسط :

    اولین نشست اعضای انجمن پایدار توسعه داراب و خلیل اقتصادی فرماندار ویژه شهرستان داراب برگزار شد   به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز،  جمعی از اعضای انجمن توسعه پایدار؛ بمنظور تبادل نظر پیرامون مشکلات شهرستان از جمله بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در جلسه ای با حضور خلیل اقتصادی […]

    اولین نشست اعضای انجمن پایدار توسعه داراب و خلیل اقتصادی فرماندار ویژه شهرستان داراب برگزار شد
    پ
    پ

    اولین نشست اعضای انجمن پایدار توسعه داراب و خلیل اقتصادی فرماندار ویژه شهرستان داراب برگزار شد

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز،  جمعی از اعضای انجمن توسعه پایدار؛ بمنظور تبادل نظر پیرامون مشکلات شهرستان از جمله بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در جلسه ای با حضور خلیل اقتصادی فرماندار ویژه شهرستان داراب شرکت کردند.

    خلیل اقتصادی که از ۲۵ مرداد ماه سکان هدایت فرمانداری ویژه شهرستان داراب را بعهده گرفته خود را فردی عمل گرا معرفی کرد و گفت: من نیامده ام تا پشت میز بنشینم، به همین خاطر تا کنون از چند اداره بصورت سرزده بازدید کرده ام تا در جریان امور آن اداره قرار بگیرم.

    وی از برگزاری جلسات شورای اداری شهرستان در بخش ها خبر داد و گفت: در آینده جلسات شورای اداری با حضور مدیران اداره ها در هر بخش جداگانه برگزار خواهد شد تا مشکلات به خوبی بررسی و راهکارهای مرتفع شدن آنها در همان جلسه بررسی شود.

    وی از انباشت مطالبات مردم گلایه کرد و افزود: بدلیل مطالبه گر نبودن مردم، بسیاری از مشکلات باقی مانده و به ما ارث رسیده است، تا زمانی که بنده در این سمت هستم در جهت رفع تنگناهای شهرستان تلاش خواهم کرد.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب در پاسخ به گلایه اهالی فرهنگ و هنر در تأخیر معرفی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد گفت: فرهنگ و ارشاد که تعطیل باشد، یعنی بخش مهمی از فعالیت های فرهنگی شهرستان تعطیل است. تا کنون چند نفر برای تصدی این پست معرفی شده اند ولی شرایط مالی را قبول نکردند، اما به تازگی یک نفر را بررسی کردیم و امیدواریم به زودی معارفه شوند. بدین ترتیب کار فرهنگ دوباره به چرخه خود بر می گردد.

    فرماندار ویژه شهرستان در خصوص رعایت حقوق شهروندی در اداره‌ها خاطرنشان کرد: این موضوع خط قرمز بنده است و در روز معارفه هم اشاره کردم، خط قرمز بنده بی توجهی به مردم و سهل انگاری در امور است. با این وجود اگر مشکلی در اداره ای وجود داشت با شماره شخصی من تماس بگیرید و به من منعکس کنید.

     

    خلیل اقتصادی با اشاره به اتمام ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور چهره های شاخص در این حوزه یادآور شد: در این انتخابات ۱۱۰ نفر ثبت نام کردند که ۶۰ نفر ثبت نام نهایی شدند. همه چهره های شاخص حضور دارند، برای من فرقی نمی کند چه کسی رأی بیاورد، سلامت و رقابت در انتخابات مهم است.

    اقتصادی با اشاره به سفر هیأت دولت به استان فارس و شهرستان داراب گفت: وزیر بهداشت به همراه هیأت دولت به استان فارس سفر نکرد چون خارج از کشور بود. رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز و مطالبه مطرح شده توسط آنها مبنی بر حضور وزیر بهداشت در جلسه، وزیر بهداشت ناچار شد بدلیل کمبود وقت، بازدیدها را سریع انجام دهد تا به جلسه رئیس جمهور و دانشجویان برسد.

    در این جلسه مدیرعامل انجمن توسعه پایدار با اشاره به اهمیت احداث زیر ساخت های برق در شهرستان گفت: پست ۴۰۰ برق داراب مصوب شده اما مغفول مانده است. سرمایه گذارانی که آمدند و می آیند، این زیر ساخت برای شهرستان الزامی است. پست ۴۰۰ یک رینگ است و به هرمزگان وصل می شود و خیلی مهم است. شهرستان فسا این امکانات را دارد و لار هم به دنبال آن است.

    خلیل اقتصادی در پاسخ عنوان کرد: این موضوع پیگیری شده و دستور هر سه پست از وزیر گرفتیم و ان شاالله کار عملیاتی یکی از آنها بزودی شروع می شود.

    شهاب سلیمی در خصوص انشعاب فاضلاب شهری و هزینه بالای آن برای مشترکان اظهار داشت: فروش انشعاب حدود ۸ میلیون تومان است و چنین امکانی برای شهروندان ما وجود ندارند.

    فرماندار ویژه شهرستان در خصوص فاضلاب شهری گفت: در پل اکبرآباد کار بزرگی اتفاق افتاد. عملیات احداث فاز اول فاضلاب داراب به سرانجام رسید. هم اکنون در فاز اول ۴۰۰۰ نفر می توانند امتیاز فاضلاب را به مبلغ ۸ میلیون بصورت نقد و یا اقساط خریداری نمایند.

    نماینده عالی دولت در داراب در خصوص معوقات حقوق دریافتی پزشکان اظهار داشت: این موضوع منجر به بحران شده بود و من ورود کردم و مشکل حل شد.

    اقتصادی فرماندار ویژه شهرستان در خصوص پروژه سه راهی سنگ چارک اظهار داشت: پیمانکار ورود کرده است و به شما قول می دهم تا دو ماه آینده این پروژه به اتمام برسد.

    نماینده عالی دولت با اعلام چند خبر خوب به مردم خاطرنشان کرد: فرودگاه در بهمن ماه به ثمر می نشیند که کار بزرگی است و همه می توانند بهره ببرند. همچنین در حوزه مسکن نیز تحول بزرگی رخ داده و یک شرکت جدید، ۴۰۰۰ واحد تحویل گرفته است که مشکل سوخت این شرکت برطرف شد. در حوزه آسفالت روستایی نیز در دو ماهه ۴۰۰ هزار متر انجام شده است.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.