پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • گفتگویی کوتاه با مدیر تصویر برداری فیلم کوتاه داستانی عشق تقسیم بر سه/ اجرایی: فورگ داراب بچه های دلسوز و مستعد و علاقمندی به فیلم و سینما دارد 

    شناسه : 13193 ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ 1008 بازدید ارسال توسط :

    هنرمندان بخش فورگ، بنا به علاقه به رشته بازیگری و فیلم تا کنون دو-سه فیلم کوتاه را در کارنامه دارند که به نظر می رسد کارهای قبل به صورت تجربی و نوعی سیاه مشق بوده، این بار یک کار حرفه ای ضبط کرده اند که گویا این فیلم را جهت رقابت در جشنواره ها تدارک […]

    گفتگویی کوتاه با مدیر تصویر برداری فیلم کوتاه داستانی عشق تقسیم بر سه/ اجرایی: فورگ داراب بچه های دلسوز و مستعد و علاقمندی به فیلم و سینما دارد 
    پ
    پ

    هنرمندان بخش فورگ، بنا به علاقه به رشته بازیگری و فیلم تا کنون دو-سه فیلم کوتاه را در کارنامه دارند که به نظر می رسد کارهای قبل به صورت تجربی و نوعی سیاه مشق بوده، این بار یک کار حرفه ای ضبط کرده اند که گویا این فیلم را جهت رقابت در جشنواره ها تدارک دیده اند. رسول امیری خبرنگار عصر داراب نیوز در بخش فورگ، در پایان کار عوامل اجرایی فیلم داستانی عشق تقسیم بر سه، مصاحبه ای با مدیر فیلمبرداری فیلم داشته است. آنچه میخوانید حاصل این گفتگوست.
    ✔️ پس از پایان ضبط طاقت فرسای فیلم داستانی عشق تقسیم بر سه؛ در گرماگرم تابستان فورگ بنا به عادت خبرنگاری، گفتگویی در یک سئوال چند بخشی با آقای بهرام اجرایی مدیر تصویر برداری فیلم انجام  دادیم.
    لطفا پس از معرفی از سوابق کاری خود، نگاهتان به شهرستان داراب و بخش فورگ توضیح دهید و نقاط  قوت و ضعف کار  و توضیحاتی که ضروری می بینید را تشریح کنید.
    بهرام اجرایی  هستم، بیست و سه سالی است که در زمینه ی  سینما و تلوزیون اعم از  مستند و فیلم و سریال فعالیت داشته و دارم، در حال حاضر هم در برنامه تلوزیونی  شبکه یک(مدار زندگی) به عنوان مدیر تولید و کار گردان بخش آیتم های برنامه در خدمت  مخاطبین عزیز هستیم.
    در مدت  فعالیتم با استان فارس هم بیگانه نیستم. حدود هفده، هیجده سال پیش در فسا، داراب  و شهر پیر و زرین دشت با دوستان  همکاری  داشته ایم. این بار سعادت نصیب ما شد و آقای ظهرابی کارگردان این فیلم، ما را دعوت  به همکاری کرد و خدمتتان رسیدیم.  منطقه فورگ داراب بچه های دلسوز و مستعد و علاقمندی به فیلم و سینما دارد. بچه هایی یکدست و یکپارچه و خوبی بودند  که شاید به لحاظ فنی و معلومات بصری در سطح بالایی نبودند  اما این کمبودها را با دلسوزی و تلاش  بیشتر  سعی می کردند جبران کنند.
    اگر در این بخش  یک سری  کلاس های آموزشی و کارگاه ها برگزار  شود می تواند ثمره ی خوبی  داشته باشد. پتانسیل  نیروی انسانی خوبی  را دیدیم، اما به لحاظ علمی و جغرافیا  توی فصلی آمدیم  که گرما زیاد بود و محدویت های  دمای بالا داشتیم  و نمی توانستیم  از تمام طول  روز استفاده کنیم. اما  این منطقه لوکیشن های بکر وخوبی داشت. نخلستان های  این منظقه با خوزستان فرق دارد و نخل های  بلند و کوتاه و متفاوتی داشت. همچنین  به تپه و کوه و دره و رود خانه های
    فصلی و خشک  نزدیک  بودیم. از طرفی پوشش گیاهی هم یک زیبایی  بصری خاصی  به ما می داد  که هم پلان های بیابان و کویری  می توانستیم داشته باشیم  وهم  لوکیشن  سبز و با طراوت.
    به نظر من اگر پروسه ی زمانی  داشته باشیم و از آموزش به سمت تولید برویم  قطعا در سال های آینده فیلمسازان خوبی  حتی به عنوان مقام اولی را در جشنواره ها می توانیم  داشته باشیم .
    با جناب ظهرابی هم  در مقاطعی باهم کار کرده ایم مخصوصا به صورت دور کاری و با پتانسیلی  که از ایشان دیده بودم می دانستم کارم به لحاظ چفت شدن با کارگردان  راحت است اما دغدغه ی این  را داشتم که بچه های تولید و تدارکات  و فنی در سطح بچه هایی که ما با آنها کار کرده ایم نباشند و پر بیراه هم نبود اما  بچه ها تلاششان  را کردند و زمان بیشتری گذاشتند  تا نقص ها را جبران کنند. بچه های تولید، دلسوز بودند  و انرژی می گذاشتند و توی لوکیشن با محدویت هایی که داشتیم سعی می کردند به هر نحو شده  محدودیت ها  را جبران  کنند.
    در پایان همین گفتگو جناب  کیوان محمدی دستیار پر تلاش تصویر بردار نیز  به جمله ای کوتاه بسنده نمود:
    آرزوی سلامتی برای اهالی  فورگ و دست اندرکاران و عوامل این فیلم  را  دارم  و با توجه به محرومیت منطقه از همه عوامل  رضایت داشتیم  و در مجموع این منطقه مردمی شریف و خودمانی  بگویم خونگرم بودند. دستشان  درد  نکند  که با ما همکاری کردند.
    گفتنی است فیلم داستانی عشق تقسیم بر سه توسط رسول امیری نگارش شده و مهدی ظهرابی کارگردانی آنرا به عهده داشته است.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.