جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • گذشت به جای قصاص اولیای دم در داراب/ قاتل از چوبه دار نجات یافت

    شناسه : 11764 ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱ 1117 بازدید ارسال توسط :

    رئیس دادگستری داراب گفت: پرونده قتل مرحوم مهدی شیردل در دستور کار شورای حل اختلاف شهرستان قرار گرفت و با رضایت اولیای دم، قاتل که در زندان عادل آباد شیراز منتظر قصاص بود از چوبه دار رهایی پیدا کرد. به گزارش عصر داراب نیوز؛ صادق صادقی در مصاحبه با ایرنا افزود: خانواده شیردل از قاتل […]

    گذشت به جای قصاص اولیای دم در داراب/ قاتل از چوبه دار نجات یافت
    پ
    پ

    رئیس دادگستری داراب گفت: پرونده قتل مرحوم مهدی شیردل در دستور کار شورای حل اختلاف شهرستان قرار گرفت و با رضایت اولیای دم، قاتل که در زندان عادل آباد شیراز منتظر قصاص بود از چوبه دار رهایی پیدا کرد.

    به گزارش عصر داراب نیوز؛ صادق صادقی در مصاحبه با ایرنا افزود: خانواده شیردل از قاتل فرزند خود که ۲۳ فروردین ۱۳۸۱ در یکی از باغ های جنت شهر داراب به قتل رسیده بود، گذشتند.
    عبدالرضا شیردل پدر مهدی شیردل که اصالتا جنت شهری است در مصاحبه با ایرنا گفت: به خاطر ماه محرم و حرمت خون امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام از انتقام خون فرزندم گذشتم.
    وی به معاون زندان داراب نیز گفت: حاضرم هزینه بازگشت قاتل به منزلش را نیز بدهم.

    آذرخانم شهسواری مسئول گروه سفیران صلح و دوستی انجمن حمایت از زندانیان کشور گفت: در چند روز گذشته با حضور در خانه آقای شیردل با وی و خانواده اش بسیار صحبت شد و ایشان متقاعد شد تا از قصاص قاتل فرزندش درگذرد.

    سفیران صلح و دوستی در ۴ سال فعالیت خود در کشور تا به حال ۳۰۰ پرونده اعدامی در اختیار داشته که تعداد ۱۷۰ مورد از آن را به نتیجه رسانده و میان خانواده های قاتل و مقتول میانجی گری کرده تا آنها از قاتل در گذرند.

    شب گذشته با حضور اعضای سفیران صلح و دوستی ایران به سرپرستی خانم شهسواری؛ اعضای شورای حل اختلاف جنت شهر؛ ائمه جمعه داراب و جنت شهر؛ رئیس دادگستری داراب؛ دادستان داراب؛ فرمانده انتظامی داراب؛ جانشین فرمانده سپاه شهرستان داراب؛ معاون زندان داراب و انجمن حمایت از زندانیان،آقای شیردل و خانواده اش از قاتل فرزند خود که ۲۳ فروردین ۱۳۸۱ در یکی از باغ های جنت شهر به قتل رسیده بوده گذشتند.

    قاتل مدت ۱۸ سال در زندان بود و پس گذراندن مراحل قضایی و تایید رای دادگاه قرار بود تا چند روز دیگر به دار مجازات آویخته شود.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.