جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • کاندیداهای احتمالی فارس برای مجلس یازدهم

    شناسه : 9317 ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰:۳۹ 1041 بازدید ارسال توسط :

    علی‌رغم آنکه هنوز بیش از ۹ ماهه تا برگزاری انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی فاصله داریم، برخی چهره‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، مرکب خود را برای رسیدن به مجلس یازدهم زین کرده و تبلیغاتی را در فضاهای مَجازی و واقعی! آغاز کرده‌اند . به گزارش عصر داراب به نقل از  ایسنا منطقه فارس، با […]

    کاندیداهای احتمالی فارس برای مجلس یازدهم
    پ
    پ

    علی‌رغم آنکه هنوز بیش از ۹ ماهه تا برگزاری انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی فاصله داریم، برخی چهره‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، مرکب خود را برای رسیدن به مجلس یازدهم زین کرده و تبلیغاتی را در فضاهای مَجازی و واقعی! آغاز کرده‌اند .

    به گزارش عصر داراب به نقل از  ایسنا منطقه فارس، با نزدیک شدن به ماه سوم سال، انتخابات مجلس یازدهم اندک اندک به صدر اخبار خواهد آمد و پیش‌بینی می‌شود که طبق روال هر دوره، نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم نیز حتی قبل از فرصت قانونی، چراغ خاموش و غیر رسمی، مستقیم و غیرمستقیم، با بهره‌گیری از ابزار مختلف، فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کنند! بی‌آنکه نگران نظارت‌ها باشند .

    فارس نیز مانند بسیاری از نقاط کشور، به آرامی فضای انتخاباتی به خود می‌گیرد، فضایی که به حتم نسبت به دوره‌های قبل متفاوت خواهد بود زیرا وضعیت فعلی کشور به واسطه تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، دولت و مجلس را در شرایطی خاص قرار داده است.

    عملکرد مجلس دهم که حالا در سال پایانی قرار دارد، نتوانسته بسیاری را راضی کند؛ عملکردی که چه در شاخص‌های فردی، چه جمعی و حزبی، نسبت به ادوار مختلف، شاخص نشد و نتوانست بسیاری از چالش‌ها را مدیریت کرده یا انتظارات موکلان در بخش‌های منختلف را پاسخگو باشد.

    افکار عمومی بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه و فرازهای بی فرود قیمت‌ها و التهاب‌های حاکم بر فضای تولید و مسائل بین المللی را به پای مجلس نیز خواهند نوشت.

    در این میان، بسیاری از افراد، با این گمان که برای تغییر در قوه مقننه توانایی لازم را خواهند داشت، پا به میدان گذاشته و در اولین گام، ضمن طرح نام‌ خود یا دیگران، جامعه را در قبال این ورود محک می‌زنند تا در صورت فراهم بودن فضا، قدم‌های بعدی را بردارند؛ اگرچه در این بین هستند افرادی که حضورشان در عرصه قطعی شده است.

    این روزها در استان فارس، لیست‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و برخی هم با این رویکرد که توجه دیگران را جلب کرده و نمدی برای کلاه جدیدشان به دست آورند، نام خود یا دیگرانی را مطرح کرده و می‌کنند.

    پیامک‌های گاه و بیگاهی که از سلام و صبح بخیر هر روزه گرفته تا دعای خیر میانه روز و توصیه‌ای برای داشتن خواب راحت در پایان روز و اعلام حضورهای مناسبتی و … را در بر می‌گیرد و این روزها بیش از گذشته، به تلفن‌های همراه بسیاری ارسال می‌شود.

    در این بین برخی علاقمندان نیز برای حضور در یازدهمین مجلس شورای اسلامی که سابقه نمایندگی را در کارنامه خود دارند، بخش قابل توجهی از زمان مفید خود را به حضور در فضای مجازی و ارائه اظهارنظرهای سیاسی در گروه‌های اجتماعی اختصاص داده‌اند؛ فرصتی که شاید بتواند برای تدوین برنامه‌ای متناسب با نیازهای کنونی جامعه و حل مشکلات و ارائه راهکارهای موثر و … اختصاص یابد.

    برخی کاندیداهای نمایندگی مجلس در فارس

    به گزارش ایسنا، بسیاری از چهره‌های شاخص که احتمال حضورشان در انتخابات مجلس از ماه‌ها قبل پیش بینی می‌شد، با اعلام استعفای خود از پست‌هایی که در شمول قانون حضور در آن برای شرکت در انتخابات ممنوعیت داشت، گام اول را به شکلی رسمی و علنی برداشتند.

    سیدعلی نقی لقمانی (مدیرکل سابق امور شهری و شوراهای استانداری فارس)، عبدالکریم نباتی (مدیرکل سابق تامین اجتماعی فارس)، جعفر قادری (عضو سابق هیئت مدیره هلدینگ انرژی)، حمیدرضا گرامی(مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس) و سیروس پاک فطرت (عضو سابق شورای شهر شیراز) از افرادی بودند که از سمتشان استعفا دادند و دلیل آن را هم شرکت در انتخابات ذکر کرده‌اند.

    به حتم جعفر قادری و سیروس پاکفطرت، علاوه بر رقابت با چهار نماینده کنونی شیراز در مجلس با سایر افراد مطرح، نظیر علی‌رضا پاک‌فطرت (شهردار سابق شیراز)، ابراهیم عزیزی (فرماندار اسبق شیراز و استاندار اسبق هرمزگان)، کامران باقری لنکرانی (وزیر سابق بهداشت)، آیت‌آلله رزمجو (استاد دانشگاه شیراز)، محمدهادی ایمانیه (رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز)، رضا محمدیان (عضو شورای چهارم شهر شیراز)، علی راستگو (عضو شورای چهارم شهر شیراز و دبیر اجرایی فعلی خانه کارگر فارس)، سیروس سجادیان (فرمانده سابق انتظامی فارس)، سید محمدرضا رضازاده (استاندار اسبق فارس)، سید احمدرضا دستغیب فرزند علی‌اصغر(نماینده مردم شیراز در دور نهم مجلس شورای اسلامی)، سیدشهاب‌الدین حائری (مدرس حوزه)، فریدون عباسی(رئیس سابق انرژی اتمی)، علی همتی (رئیس سابق سازمان صمت فارس) و غلام‌مهدی حقدل (عضو و رئیس شورای چهارم شهر شیراز) که از احتمال حضورشان گفته شده است، در حوزه انتخابیه شیراز رقابتی دشوار را تجربه خواهند کرد.

    به گزارش ایسنا، برآیند فعالیت‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد که از حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشنبد و قیر و کارزین علاوه بر کوروش کرمپور نماینده کنونی، حیدر عالیشوندی(فرماندار سابق شیراز) و غلامعلی حق‌شناس (مدیرعامل مجتمع آموزشی فرهنگی احسان شیراز) که اخیرا از سمت معاونت آموزش و پرورش فارس استعفا داده است، در انتخابات آینده حاضر خوهند بود.

    همچنین از حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز محمدمهدی برومندی (نماینده فعلی)، جلال رشیدی، علی‌اکبر قبادی، محمدعلی قوهستانی و امیر اختردانش نیز در صحنه حاضر هستند.

    در شهرستان‌های لارستان، گراش و خنج نیز نام علی‌اصغر حسنی (نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و رییس فعلی شورای شهر گراش)، حسین حسین شیری (بخشدار سابق مرکزی شهرستان خنج، فرماندار سابق شهرستان مهر و مدیرعامل فعلی یکی از شرکت‌های شستا)، حسین حسین‌زاده (عضو اسبق شورای شهر گراش و شاغل در وزارت نفت)، مصطفی خورشیدی (فرهنگی و نایب رییس فعلی شورای شهر گراش)، ناصر دلخوش (تکنسین اورژانس و سردبیر یکی از نشریه‌های تازه تاسیس گراش) و محمد فیاض‌پور( رئیس سابق آموزش و پرورش لارستان) مطرح است.

    در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، از حوزه انتخابیه جهرم نیز علاوه بر نماینده فعلی، نام عبدالکریم نباتی و محمدهادی پژوهش جهرمی (معاون سابق سیاسی استانداری فارس) مطرح شده است.

    همچنین در حوزه انتخابیه نی‌ریز و استهبان نیز علاوه بر نماینده فعلی، محمد سقایی(نماینده چهار دوره مجلس) از گزینه‌های اصلی حضور در انتخابات مطرح شده است و در حوزه انتخابیه داراب و زرین‌دشت علاوه بر رضا انصاری نماینده فعلی، آقایان احمدی، عسکری، محمود قائدی، اسکندر بهمنی وحجت‌الاسلام رستاد و در شهرستان‌های مهر و لامرد نیز علاوه بر سید محسن علوی نماینده فعلی، جعفری(فرماندار اسبق این شهرستان) و درویش زارعی( کاندیدای دور دهم از این حوزه انتخابیه) مطرح است .

    در شهرستان آباده و بوانات نیز رحیم زارع، نماینده فعلی و سید محمد حسین دانا نماینده دوره دوم مجلس در این شهرستان ‎ ها احتمال حضور در دور یازدهم را دارند .

    به گزارش ایسنا، استان فارس ۲۹ شهرستان دارد که در انتخابات مجلس ۱۸ نماینده را از ۱۵ حوزه انتخابیه در خانه ملت دارد. اگرچه قرار بود تعداد نمایندگان این استان افزایش یابد اما این اتفاق نیفتاد و به سرنوشت استانی شدن انتخابات گرفتار آمد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.