پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • چند روش برای ضدعفونی کردن ماسک

    شناسه : 11542 ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ 616 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این روزهایی که موج دوم کرونا شروع شده و دولت ماسک زدن را اجباری کرده پس بهتر است هنگامی که از خانه خارج می‌شوید و به خصوص زمانی که در مکان‌های عمومی و شلوغ رفت‌وآمد می‌کنید از ماسک استفاده کنید. طبق گفته‌های […]

    چند روش برای ضدعفونی کردن ماسک
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این روزهایی که موج دوم کرونا شروع شده و دولت ماسک زدن را اجباری کرده پس بهتر است هنگامی که از خانه خارج می‌شوید و به خصوص زمانی که در مکان‌های عمومی و شلوغ رفت‌وآمد می‌کنید از ماسک استفاده کنید.

    طبق گفته‌های ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت؛ استفاده از ماسک یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است، لذا توصیه می‌‌شود مردم به محض خروج از خانه از ماسک استفاده کنند.

    از آنجایی که همه اقشار جامعه بضاعت تهیه ماسک را نداشته باشند، مجبوریم از هر ماسک چندین بار استفاده کنیم. به همین علت تصمیم گرفتیم مطلبی در مورد روش‌های مفید ضدعفونی ماسک ارائه کنیم.

    روش های ضدعفونی کردن ماسک

    روش اول: ماسک را در ظروفی که محلول ضدعفونی‌کننده و آب گرم در آن ریخته شده است قرار دهید، سپس آن را با دست بشویید یا در ماشین لباسشویی قرار دهید. پس از شست‌وشو، ماسک را در یک محیط مناسب خشک کنید و آن را در جای تمیز نگهداری کنید.

    روش دوم: ماسک خود را در محلول حاوی یک قاشق چایخوری محلول سفیدکننده و چهار پیمانه آب به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و سپس آن را آبکشی کنید.

    روش سوم: ماسک را به مدت ۵ دقیقه با دمای ۷۰ درجه اتو کنید.

    روش چهارم: ماسک را به مدت پنج دقیقه در آب بجوشانید و سپس آن را در محل مناسب قرار دهید تا خشک شود.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.