شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • پروژه احیا و مرمت قنات چشمه بزرگ رستاق افتتاح شد

    شناسه : 836 ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 996 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش عصر داراب؛ به مناسبت هفته دولت و با حضور نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه، مدیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولین محلی شهرستان پروژه احیا و مرمت قنات چشمه بزرگ رستاق افتتاح گردید. با بهره برداری از این پروژه ، آب قنات چشمه بزرگ رستاق به […]

    پروژه احیا و مرمت قنات چشمه بزرگ رستاق  افتتاح شد
    پ
    پ

    به گزارش عصر داراب؛ به مناسبت هفته دولت و با حضور نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه، مدیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولین محلی شهرستان پروژه احیا و مرمت قنات چشمه بزرگ رستاق افتتاح گردید.
    با بهره برداری از این پروژه ، آب قنات چشمه بزرگ رستاق به طول ۳۰۰۰ متر به اراضی کشاورزی پایین دست به وسعت ۱۸۰ هکتار انتقال می یابد. این پروژه سهم عمده ای در تامین آب شرب و کشاورزی منطقه ایفا می کند.
    آب چشمه بزرگ رستاق در پی خشک سالی های اخیر و مصرف و برداشت بی رویه از چاه ها به شدت افت کرده و آب اندک موجود نیز از بسیاری منافذ کانال سنگ چین قدیمی هدر می رفت.
    مدیریت جهاد کشاورزی در سال مالی ۱۳۹۳ و با نظارت آزمایشگاهی شرکت کاوشگر زمین اقدام به اجرای کانال سنگ و سیمان با روکش پلاستر به طول ۵۱ متر نمود.
    این پروژه را واحد آب وخاک مدیریت در طول یک ماه با اعتباری بالغ بر ۳۴۸ میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالیبه اتمام رسانده است.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “پروژه احیا و مرمت قنات چشمه بزرگ رستاق افتتاح شد”
    1. خداقوت. امید وارد شاهد افتتاحیه های دیگری هم باشیم. ( البته افتتاحیه هایی که به پایان برسن نه … )

      ======

      دست آقای زارعی هم درد نکنه بخواطر سایت خوبشون.