پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • پاسخ مدیر سامانه قرارگاه امنیت غذایی داراب به مشکلات ثبت نام سهمیه کالاهای اساسی 

    شناسه : 13916 ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱:۲۰ 549 بازدید ارسال توسط :

    پاسخ مدیر سامانه قرارگاه امنیت غذایی داراب به مشکلات ثبت نام سهمیه کالاهای اساسی به گزارش عصر داراب نیوز، صبح روز دوشنبه ۲۹ فروردین با اعلام توزیع شکر یارانه ای از طریق ثبت نام در سامانه معرفی شده، برخی از شهروندان با مشکل مواجه شده و سهمیه ای به آنها اختصاص پیدا نکرد. شائبه ای […]

    پاسخ مدیر سامانه قرارگاه امنیت غذایی داراب به مشکلات ثبت نام سهمیه کالاهای اساسی 
    پ
    پ

    پاسخ مدیر سامانه قرارگاه امنیت غذایی داراب به مشکلات ثبت نام سهمیه کالاهای اساسی

    به گزارش عصر داراب نیوز، صبح روز دوشنبه ۲۹ فروردین با اعلام توزیع شکر یارانه ای از طریق ثبت نام در سامانه معرفی شده، برخی از شهروندان با مشکل مواجه شده و سهمیه ای به آنها اختصاص پیدا نکرد.

    شائبه ای در خصوص زمان فعال شدن سیستم مطرح شد که مسئولین قرارگاه امنیت غذایی داراب به این مساله توضیحاتی ارائه دادند:

    جوابیه:

    صفحه اتمام سهمیه پس از پایان یافتن سهمیه قبل تا زمان شروع سهمیه جدید در سامانه دیده میشود. سامانه راس ساعت ۱۱ فعال شده ولی با توجه به کمی سهمیه اعلامی و ثبت نام زیاد متقاضی سریع کامل می شود . البته با توجه به اینکه یک کد ملی نمی تواند دوبار ثبت نام کند طبیعتاً در مراحل بعد این مورد کمتر خواهد شد .ولی زمان ثبت نام افراد در سامانه مشخص است و هیچ کسی زودتر ثبت نام نکرده است.

    همچنین عدم دسترسی به کد ملی سرپرستان خانوار شهرستان باعث ایجاد مشکلاتی شده است که مهمترین آن امکان ثبت نام برای همه افراد می‌باشد. که در این خصوص نیز مکاتبات و پیگیریهای لازم انجام شده است ولی تا زمان حصول نتیجه همانگونه که مستحضرید در تمامی آگهی ها ،اطلاع رسانی ها و حتی در سامانه هنگام ثبت نام از همشهریان خواسته میشود که تنها سرپرست خانوار اقدام به ثبت نام کند و در غیر این صورت، سهمیه ای تعلق نمیگیرد ولی متاسفانه گروهی علارغم نداشتن شرایط اقدام به ثبت نام در سامانه میکنند که علاوه بر اشغال یک سهمیه خانوار باعث تضییع حق دیگران نیز می شوند .و البته کار توزیع را با اختلال مواجه میکنند. که انشاالله با همکاری ادارات مربوطه ، کد ملی سرپرستان در سامانه تعریف شود و یا با لینک شدن سامانه و استعلام از اداره ثبت این مشکل که همه ما به آن اذعان داریم حل شده و توزیع عادلانه تری داشته باشیم.

    آنچه مسلم است توزیع بر اساس برنامه و سامانه بسیار مزایای بیشتری نسبت به توزیع سنتی دارد چرا که دارای شفافیت بیشتری بوده و قابلیت رصد و پایش دارد و با توجه فرصت چند روزه جهت تحویل کالا از ازدحام در مقابل فروشگاه‌ها و ایجاد صفهای طولانی در شرایط کرونایی امروز کشور جلوگیری شده و به شأن و کرامت همشهریان حفظ می شود و همچنین با برنامه ریزی هایی که جهت ارسال پیامک به خریداران در حال پیگیری هستیم تخلفات احتمالی هم بسیار کاهش خواهد یافت.

    در خصوص ثبت نام بدون نیاز به اینترنت هم پیشنهادات خوبی ارایه گردید و البته برنامه ریزی های مناسبی در حال پیگیری می باشد که با استفاده از اطلاعات و معلومات افراد توانمند ی که در شهرستان داریم در حال پیگیری هستیم.

    در خصوص زمان اعلامی همانگونه که عزیزان خبر نگار و اصحاب رسانه اذعان خواهند داشت سعی میشود از چند ساعت قبل در گروه اصحاب رسانه اطلاع رسانی شود تا در فضای مجازی ویا به هر نحو ممکن به اطلاع عموم مردم برسانند تا حقی از کسی ضایع نگردد.

    در انتها ضمن تشکر از همه عزیزان لطفاً راهکارهای خود را در جهت بهبود کار به شماره بنده ارسال نمایید.

    با سپاس ( خوشبخت جهاد کشاورزی داراب)

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “پاسخ مدیر سامانه قرارگاه امنیت غذایی داراب به مشکلات ثبت نام سهمیه کالاهای اساسی ”
    1. متاسفانه در ثبت نام شکر وبرنج به نحوی عمل شده که عده ای چند گونی واز خانواده مرفه دریافت کرده اند البته برنج وعده ای هیچ اگر عدالت اینچنین است که بهتر توزیع نشود والا باید فکر دیگه ای کرد