پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2002 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • وزیر کشور: نمایندگان مجلس باید به فکر استان باشند

    شناسه : 373 ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۴۶ 678 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش عصر داراب به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی شامگاه دوشنبه ۲۹ تیر در مراسم معارفه استاندار فارس، گفت: من به سخنان خود در زمانی که رأی اعتماد مجلس را گرفتم، پایبندم و هر زمانی که لازم باشد، پاسخگوی مجلس خواهم بود. وی ادامه داد: تاکنون اکثر استانداران کشور را با مشورت نمایندگان […]

    وزیر کشور: نمایندگان مجلس  باید به فکر استان باشند
    پ
    پ

    به گزارش عصر داراب به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی شامگاه دوشنبه ۲۹ تیر در مراسم معارفه استاندار فارس، گفت: من به سخنان خود در زمانی که رأی اعتماد مجلس را گرفتم، پایبندم و هر زمانی که لازم باشد، پاسخگوی مجلس خواهم بود.
    وی ادامه داد: تاکنون اکثر استانداران کشور را با مشورت نمایندگان انتخاب کرده‌ام اما در برخی مواقع خود نمایندگان به اجماع نرسیده‌اند و یا اینکه مقتضیات دولت باعث شد که انتخاب جداگانه‌ای داشته باشیم.
    وزیر کشور با بیان اینکه به طور حتم پیشنهادات و پافشاری نمایندگان استان فارس از سر دلسوزی و خیرخواهی بوده، گفت: تاکنون تمامی موارد را به پای خیرخواهی و دلسوزی نمایندگان گذاشته‌ام و خود من نیز بر این موارد پافشاری دارم، اما مصلحت دولت را باید در نظر گرفت.
    رحمانی‌فضلی با بیان اینکه‌ استیضاح حق نمایندگان مجلس است، گفت: قبول کردیم که در کشور آزادی وجود دارد و نمایندگان مجلس نیز باید به فکر استان باشند. بنابراین پاسخ استیضاح نمایندگان فارس را خواهم داد.
    وی ادامه داد: استان فارس دارای سابقه‌ای بسیار زیاد و تاثیرگذار در کشور بوده؛ به همین دلیل انتخاب استاندار نیز باید با دقت خاصی انجام می‌شد و من زمانی که سوابق استاندار جدید را مطالعه کردم، شاخصه‌های مورد نیاز را در آن یافتم.
    وزیر کشور افزود: داشتن تجربه، قبول داشتن برنامه‌های دولت و اعتدال از جمله خصوصیت‌های مهم استاندار جدید فارس بود که باعث شد او به عنوان استاندار از جانب ما به دولت معرفی شود.
    رحمانی‌فضلی یادآور شد: با استعلامات انجام شده، هیچ‌گونه پاسخ منفی‌ای در مباحث سیاسی استاندار جدید فارس وجود ندارد و امیدوارم با وحدت و همدلی، توسعه و پیشرفت استان را شاهد باشیم.
    وی افزود: انتخاب استاندار جدید فارس، برد و باخت نبوده و آنچه که مهم است، باید با اتحاد، همگان به فکر توسعه استان باشند.
    وزیر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به موقعیت امروز جمهوری اسلامی ایران، گفت: توافقنامه هسته‌ای، دروغ بزرگ دروغگویان جهان را برای همگان آشکار ساخت. چرا که آنان سال‌های سال کشور را به داشتن سلاح هسته‌ای متهم کردند، اما امروز همگان دیدند که چنین نبوده و نخواهد بود.
    رحمانی‌فضلی ادامه داد: اما آنچه که از امروز به بعد باید بیش از گذشته مد نظر قرار داشته باشد، وحدت و همراهی است و به خاطر داشته باشیم که ما در جایگاه رفیع جهان قرار داریم و برای رسیدن به افق‌های شفاف، باید یکپارچگی خود را حفظ کنیم.
    وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران از نگاه تهدیدی به یک فرصت تبدیل شده که تمامی کشورهای دنیا برای ایجاد ارتباط با آن منتظر فرصت هستند.
    وزیر کشور افزود: آنچه که برای دولت پس از دستیابی به توافقات هسته‌ای بسیار مهم است، پیگیری موضوع اقتصاد مقاومتی است، چرا که با توجه به اقتصاد مقاومتی می‌توانیم توسعه و پیشرفت را شاهد باشیم.
    رحمانی‌فضلی تصریح کرد: موقعیت بسیار خوبی است که جمهوری اسلامی ایران، حقانیت و تاثیرگذاری خود را در منطقه ثابت کرده و دولت تدبیر و امید مصمم است با ادامه دادن راه امام (ره) و پیروی کردن از مقام معظم رهبری، موفقیت‌های دیگری را به دست آورد.
    وی افزود: دشمن نمی‌تواند یکپارچگی ما را ببیند، در حالی که عزت، قدرت و افتخار ما در یکپارچگی ملت است که برگرفته از آموزه‌های دینی است.
    هنگام سخنرانی وزیر کشور، جمعی از حاضرین در سالن با سر دادن شعار «وزیر خوش‌سلیقه، تشکر تشکر»، انتخاب استاندار جدید را مورد تائید قرار دادند.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “وزیر کشور: نمایندگان مجلس باید به فکر استان باشند”
    1. خوب شما که براتون اینقد همدلی و اتحاد مهم بوده چرا به حرف تعداد زبادی از نماینده های یه استان گوش ندادین و باز کار خودتون رو کردین و زیر حرفتون زدین؟