پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • واکنش خاوری امام جمعه استهبان به تجمع مردم داراب: متأسفانه مسئولین داراب پشت صحنه هستند/آن ها مردم را تحریک می کنند

    شناسه : 7466 ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 4481 بازدید ارسال توسط :

    امام جمعه استهبان به تجمع مردم داراب در اعتراض به حل نشدن اختلاف مرزی داراب و استهبان واکنش نشان داد. در پی تجمع و راهپیمایی اعتراضی مردم داراب به اجرایی نشدن تغییر خط مرزی داراب و استهبان؛ حجه الاسلام خاوری امام جمعه استهبان با رد ادعای قانونی مردم داراب؛ مسئولین شهرستان داراب و بویژه دکتر […]

    واکنش خاوری امام جمعه استهبان به تجمع مردم داراب: متأسفانه مسئولین داراب پشت صحنه هستند/آن ها مردم را تحریک می کنند
    پ
    پ

    امام جمعه استهبان به تجمع مردم داراب در اعتراض به حل نشدن اختلاف مرزی داراب و استهبان واکنش نشان داد. در پی تجمع و راهپیمایی اعتراضی مردم داراب به اجرایی نشدن تغییر خط مرزی داراب و استهبان؛ حجه الاسلام خاوری امام جمعه استهبان با رد ادعای قانونی مردم داراب؛ مسئولین شهرستان داراب و بویژه دکتر انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس را به تحریک مردم برای برگزاری تجمع معرفی کرد.
    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی سته بان، امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان در خطبه های نماز جمعه این هفته رودبال ایج را جزو استهبان خوانده و از مسئولین داراب و نماینده این شهرستان در مجلس خواست که به این موضوع خاتمه دهند و مردم دو شهرستان را به جان هم نیندازند.
    حجت الاسلام و المسلمین خاوری، امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان گفت: در چند روز اخیر در شهرستان داراب کمپینی ایجاد شده است مبنی بر بازپس گیری رودبال از استهبان و ادعا می کنند رودبال متعلق به شهرستان داراب است؛ همه می دانند این ادعا از آنجایی نشات می گیرد که نماینده داراب از زمان انتخابات شعار می داد که اگر رای بیاورم رودبال را به داراب بر میگردانم و حال که زمان عمل رسیده است بیانیه می دهد و مردم داراب را تحریک می کند که ای کاش این کار را نمی کرد.
    امام جمعه استهبان افزود: این که بیانیه بدهند و مردم را تحریک کنند خود دال بر این است که هیچ سند و مدرکی ندارند و فقط میخواهند مردم را تحریک کنند و مردم دو شهرستان را به جان یکدیگر بیندازند. اکنون کار بین مسئولین استهبان و داراب تقسیم شده است آن ها مردم را تحریک می کنند و ما مردم را آرام می کنیم و از همین جا باز تاکید می کنم که مردم استهبان آرام باشند و کاری نکنند، مصلحت نیست مردم دو شهرستان به جان یکدیگر بیفتند.
    خاوری در این خصوص افزود: متاسفانه مسئولین داراب پشت صحنه هستند و این خوب نیست، البته از تعداد افرادی که در تجمع شهرستان داراب شرکت کرده بودند کاملا مشخص بود که مردم شهرستان داراب مردم نجیبی هستند و اصل ماجرا را می دانند اما مسئولین داراب جواب بدهند مگر چه مشکلی در داراب حل نشده مانده است که با داشتن رودبال حل می شود؟ داراب بیش از ۳۰۰ روستا دارد، مسئولین داراب بروند و مشکلات آن روستا ها را حل کنند. اصلا چه کسی گفته است آب سد برای داراب نیست؟ ۸۵ درصد از آب سد رودبال برای داراب و زرین دشت است و کسی منکر این مسئله نیست اما مگر جنگ است که بریزیم و رودبال را بگیریم.
    خاوری در ادامه کتاب تقسیمات کشوری نوشته دکتر حسن حبیبی را نشان داده و گفت: در صفحه ۲۶۹ از جلد ۴ این کتاب نوشته است : بر اساس اولین قانون تقسیمات کشوری که در تاریح ۱۶ آبان ۱۳۱۶ به تصویب رسیده است ایران به شش استان و ۵۰ شهرستان تقسیم شده است که در استان فارس شهرستان استهبان شامل آباده، استهبانات، داراب، نیریز و فسا می باشد پس اگر بخواهیم مثل شما عمل کنیم باید بگوییم که داراب و زرین دشت تماما متعلق به استهبان است و باید پس بگیریم.
    مدارک دیگری نیز وجود دارد، برای مثال سپاه دانش از استهبان برای رودبال معلم می فرستاد یا آقای شاهرودی قبل از انقلاب وقتی توسط ژاندارمری داراب تحت تعقیب قرار گرفته بود به خانه های مردم رودبال پناه می آورد زیرا این مناطق در حوزه ژاندارمری داراب نبود و دیگر در امان بود.
    وی افزود: بنده بار دیگر به مسئولین شهرستان داراب و خصوصا دکتر انصاری می گویم که چرا مردم را بیخود و بی دلیل تحریک می کنید؟ آب برای شماست و هیچ کسی دخیل نیست و آقای انصاری مطمئن باشید در شورای نظارت استان این مسئله برای شما حتما تاثیر خواهد داشت فلذا دست از این کار بردارید که هم دنیای شما را خراب می کند و هم آخرت شما را.

    ثبت دیدگاه

    4 دیدگاه برای “واکنش خاوری امام جمعه استهبان به تجمع مردم داراب: متأسفانه مسئولین داراب پشت صحنه هستند/آن ها مردم را تحریک می کنند”
    1. ایشون یادشون رفته استهباناتی ها یه روزی کفن پوش شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خودش بیشتر مردم رو تحریک کرده که. از امام جمعه یه شهرستان بعیده اینقد بی منطق باشن

    2. منبر نماز جمعه جای قشون کشی نیست..ایشون خودش مردم رو کفن پوش کرد!!!!!

    3. قابل توجه حاج آقا خاوری:
      ۱-سند حضرتعالی در خصوص اینکه در سال۱۳۱۶استهبان مر کز شهرستانهای داراب ،فسا،نی ریز و آباده بوده در کتاب دکتر حبیبی درست ای کاش بیشتر تحقیق می کردید و می دانستید مطلبی که در کتاب دکتر حبیبی چاپ شده در سال ۱۳۱۶که استهبان مرکز اعلام می گردد دو بعد از آن اصلاح می گردد و فسا مرکز داراب ،نیریز و استهبان اعلام می شود و تا سال ۱۳۳۷به عنوان بخش های شهرستان فسا بوده اند ودر سال ۱۳۳۷برابرمصوبه هیات وزیران داراب به شهرستان درجه ۲ونی ریز و استهبان به شهرستان درجه۳تبدیل می گردند و دهستان تنگه رودبال برابر اسناد هم در زمانی که داراب و استهبان بخش بوده اند و هم زمانی که به شهرستان تبدیل گردیده اند تابع داراب بوده اند وبرای اینکه به یقین برسید وبه ناحق قضاوت نکنید پیشنهاد می نمایم جلسه ای با حضور امام جمعه داراب ،وفرمانداری دو شهرستان تشکیل و اسناد دو شهرستان را از نزدیک بررسی فرمائید تا هم حقی از مردم ضایع نگردد و هم بخاطر دنیای دیگران آخرت خودتان خراب نکنید
      ۲-برابر ماده ۱۰تقسیمات کشوری دولت و وزارت کشور موظفند روستاها را به نزدیکترین مرکز دهستان ،دهستان ها را به نزدیکترین بخش و بخش را به نزدیکترین شهرستان و شهرستان را به نزذیکترین استان برای رفاه حال مردم و ارائه خدمات مناسب و بموقع الحاق نمایند و در سال۱۳۱۶این اتفاق افتاده است وگذشتگان ما و مااز قبل از سال۱۳۱۶تاکنون کلیه خدمات آموزشی آدر مانی و معیشتی از داراب دریافت می کنیم ومن به عنوان یکی از اهالی منطقه مورد نظر که تا استهبان ۷۵کیلومتر و تا داراب ۱۵کیلومتر فاصله داریم از حضرتعالی درخواست می کنم خدا را در نظر بگیرید وخودتان را جای ما قرار دهید اگر ساکن این منطقه بودید کدام شهرستان انتخاب می کردید

    4. به امید خدا روستاهای داراب برای ما فسایی هاسا