جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • همزمان با سراسر کشور، طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در داراب افتتاح شد

    شناسه : 14063 ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳ 841 بازدید ارسال توسط :

    همزمان با سراسر کشور، طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در داراب افتتاح شد   به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، این مراسم صبح روز جاری در ۳۶ شهرستان استان فارس به صورت بر خط انجام شد و چند شهرستان نیز به بیان مشکلات و برنامه های خود پرداختند. […]

    همزمان با سراسر کشور، طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در داراب افتتاح شد
    پ
    پ

    همزمان با سراسر کشور، طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در داراب افتتاح شد

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، این مراسم صبح روز جاری در ۳۶ شهرستان استان فارس به صورت بر خط انجام شد و چند شهرستان نیز به بیان مشکلات و برنامه های خود پرداختند.

    در حاشیه مراسم، رئیس بهزیستی شهرستان داراب در گفتگو با *خبرنگار عصر داراب نیوز* در خصوص اجرای این طرح گفت: طرح ویژه پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال است و والدین می توانند به مراکز اجرای طرح غربالگری تا پایان سال جاری مراجعه کنند.

    خائفی هدف از طرح غربالگری را جلوگیری از معلولیت های بینایی دانست و افزود: معلولیت بینایی یک محدودیت مشخص و بارز نیست و به وسیله تابلو چارت بینایی سنجی مشکل چشم کودکان مشخص می شود و در صورت مشکوک بودن از نظر بینایی، به پزشک متخصص ارجاع و ممکن است کودکانی به مداخله درمانی نیاز داشته باشند.

    وی عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان داراب ۷ مرکز مثبت زندگی داریم که ۳ مرکز در داراب و ۴ مرکز در بخش های مختلف فعال است. از جمله: یک مرکز در فورگ (دوبرجی)، یک مرکز در جنت شهر، یک مرکز در فسارود(روستای پاسخن)، یک مرکز در روستای آبجهان( پوشش دهستان بالش)؛ در داراب نیز یک مرکز مثبت زندگی در سه راهه بهار، مرکز دوم در خیابان پیروزی بالاتر از شبکه بهداشت، مرکز سوم در خیابان دریمی؛ روبروی مدرسه پسرانه سلمان فارسی پذیرای والدین و کودکان است.

    وی تصریح کرد: در شهرستان داراب، ۹ هزار کودک ۳ تا ۶ سال داریم که توسط کارشناسان ما با تابلو چارت و بینایی سنجی تحت معاینه قرار می گیرند.

    رئیس بهزیستی شهرستان بر همکاری سایر سازمان ها تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان هایی از جمله آموزش و پرورش؛ چرا که بهتر است این برنامه در مدارس، مهدهای کودک و پیش دبستاني ها اجرا شود و ان شاالله قرار است این اتفاق رخ دهد.

    سازمان دوم هم شبکه بهداشت و درمان به دلیل اینکه روستاهایی که مهدکودک نداشته باشد خانه های بهداشت با مجریان طرح ما همکاری داشته باشند. اگر کودک ۳ تا۶ سال می شناسند به مراکز مثبت زندگی در همان منطقه خودشان ارجاع داده شوند.

    رئیس بهزیستی شهرستان داراب به نشانی مراکز طرح غربالگری اشاره کرد و افزود: ✅منطقه فورگ؛ روستای دوبرجی، مجتمع قدیم بهزیستی، مرکز مثبت زندگی

    ✅منطقه جنت شهر؛ مجتمع بهزیستی جنت شهر، ✅روستای آبجهان در محل دهیاری در اجرای این طرح همکاری دارند.

    علی اکبر غلامی کارشناس مسئول اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیت ها در اداره بهزیستی داراب نیز ضمن اشاره به سه مرحله ای بودن غربال، تشخیص و مداخلات درمانی اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیان داشت: در سال گذشته از بین کودک غربال شده؛ ۳۰۰ کودک مشکوک به اختلال بینایی تشخیص داده شده که بصورت رایگان جهت انجام اقدامات و پیگیریهای مداخله ای و درمانی به بینایی سنج و چشم پزشک طرف قرارداد این اداره ارجاع گردیده اند.

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.