پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • همدستان داخلی روح الله زم چه کسانی هستند

    شناسه : 9686 ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ 1442 بازدید ارسال توسط :

    روح الله زم یا همان نیما که روز گذشته توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در خارج از کشور بازداشت شد، در داخل کشور دارای همکارانی بود که برای او تولید محتوا می‌کردند. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درست چند دقیقه بعد […]

    همدستان داخلی روح الله زم چه کسانی هستند
    پ
    پ

    روح الله زم یا همان نیما که روز گذشته توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در خارج از کشور بازداشت شد، در داخل کشور دارای همکارانی بود که برای او تولید محتوا می‌کردند.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درست چند دقیقه بعد از انتشار خبر دستگیری روح الله زم معروف به نیما، سرشبکه معاندان و گرداننده کانال و سایت «آمدنیوز» بود که همکاران او در شبکه‌های ضد انقلاب به هراس افتادند و در پیغام‌های خود در شبکه‌های مجازی دستپاچه از همکاران داخلی زم خواستند که کانال آمدنیوز را ترک و تمام چت‌های خصوصی با زم را پاک کنند.

    این دستپاچگی به حدی بود که آن‌ها فراموش کردند، نیرو‌هایی که توانستند زم را از دل اروپا و و تحت حفاظت نیرو‌های اطلاعاتی کشور فرانسه به داخل کشور منتقل کنند، قطعا می‌دانند که زم با چه کسانی در ارتباط بوده و همیشه یک قدم جلوتر از معاندان هستند.

    همدستان داخلی نیما زم چه کسانی هستند؟ / نیامد خبری از آمدنیوز + تصاویر

    زم که بعد از بازداشت در سال ۸۸ توانسته بود در دوران مرخصی از کشور بگریزد، پس از مدتی با همکاری مجید نیکنام و بابک اجلالی در سال ۹۶ ابتدا سایت آمدنیوز را تاسیس و سپس با فراگیری تلگرام توانست کانال تلگرامی این سایت معاند را ایجاد کند تا از این طریق با حمایت ضد انقلاب خارج‌نشین و عوامل داخلی آن‌ها به عنوان یکی از آبشخور‌های محوری دشمن، عملیات روانی گسترده‌ای برای اختلاف افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران‌هراسی، دروغ‌پردازی، القای شبهه در نسل جوان نسبت به عقاید و باور‌های دینی و تبلیغ و فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی؛ ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور انجام دهد.

    اما نکته جالب این است که زم و دو دوست او در راه تاسیس آمدنیوز تنها نبودند و رفقای آن‌ها در داخل کشور محتوای کانال و سایت را برای زم آماده می‌کردند.

    همدستان داخلی نیما زم چه کسانی هستند؟ / نیامد خبری از آمدنیوز + تصاویر

    در زمان اغتشاشات ۹۶، تعدادی از همکاران او در داخل کشور با تهیه و ارسال ویدئو‌هایی سعی کردند تا شرایط را در ایران بحرانی نشان دهند و همچنین تعداد دیگری از همکاران با جعل و دستکاری برخی اسناد آن‌ها را در اختیار زم قرار دادند تا او خوراک خبری آمدنیوز را فراهم کند.

    حال با دستگیری زم، ضمن اینکه ترس در وجود معاندان خارج نشین افتاده و آن‌ها از این پس در ترس و وحشت از دستگیری و محاکمه زندگی می‌کنند، همکاران داخلی او نیز دچار وحشت شده و سرگردان و حیران مانده اند که چه بر سرشان می‌آید.

    دستگیری زم حاوی ۲ پیغام مهم به معاندان جمهوری اسلامی بود، اول آنکه آن‌ها در هر نقطه‌ای از کره زمین و تحت حفاظت هر نیروی اطلاعاتی هم که باشند، ممکن است به سرنوشت زم دچار شوند. این همان موضوعی بود که روز گذشته مسعود بهنود از روزنامه نگاران معاند و مسئولان فعلی بی بی سی فارسی به آن اعتراف کرد و از قدرت سازمان اطلاعات سپاه سخن گفت.

    بدون شک اقدام اخیر سازمان اطلاعات سپاه خواب را از این معاندان گرفته و حتی بعضی از دوستان این افراد گزارش داده اند که آن‌ها شروع به نقل مکان کرده اند.

    دومین پیغام هم به همکاران داخلی او بود، همان‌ها که بلافاصله بعد از انتشار خبر دستگیری زم مورد خطاب همکاران خارجی قرار گرفتند تا تمام اسناد همکاری با زم را از بین ببرند. این افراد نیز از شب گذشته خواب از چشمانشان رخت بربسته و دقایق را با ترس از دستگیری سپری می‌کنند.

    مسلماً اعلام نام همکاران داخلی زم بعد از دستگیری می‌تواند هشداری به معاندان و همکاران آن‌ها در داخل کشور باشد؛ معاندانی مانند مصی علینژاد و همکاران داخلی او.

    نکته جالب در این ماجرا آن است که افرادی که ظن همکاری آنها با زم می‌رفت، اکنون در شبکه‌های مجازی اقدام به افشاگری علیه یکدیگر و هر یک دیگری را همکار زم معرفی می‌کنند.

    همدستان داخلی نیما زم چه کسانی هستند؟ / نیامد خبری از آمدنیوز + تصاویر

    نیما زم کیست؟

    روح‌الله زم شهریور ماه سال ۱۳۵۲ در تهران و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد، پدر او محمدعلی زم یک روحانی، تهیه کننده و پژهشگر و مادرش خانه دار است؛ زم یک برادر بنام محمدامین و دو خواهر دیگر نیز دارد.

    زم توانست مدرک دیپلم خود را اخذ کند و پس از آن با سوءاستفاده از جایگاه پدر فعالیت خود را به عنوان فیلمبردار خبری و مستندساز از سال ۸۱ در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران شروع کرد و به صورت همزمان در موسسه سینمایی و فیلمسازی پدرش نیز کار می‌کرد و مدتی در آتلیه محسن افشانی بازیگر به عنوان عکاس و فیلمبرداری حضور داشت.

    او که به خاطر جایگاه پدر توانسته بود به برخی چهره‌ها در کشور نزدیک شود پس از مدتی و در سال ۸۴ راه خود را از پدرش جدا کرد و برای شروع فعالیت‌های سیاسی عضو ستاد انتخابانی هاشمی رفسنجانی شد و به عنوان فعال خبری و رسانه‌ای این گروه تا مدت‌ها مشغول بود.

    مدتی گذشت تا این که قائله‌های پس از انتخابات ۸۸ رخ داد؛ روح‌الله زم که حضور فعال و میدانی فراوانی در اغتشاشات داشت در هفته اول تیر ماه ۸۸ در یک قرار خیابانی دستگیر و به زندان اوین فرستاده شد.

    زم پس از مدتی حضور در زندان با نقشه فرار از کشور درخواست مرخصی و پس از خروج از زندان نقشه خود را عملی می‌کند، او ابتدا به مالزی رفت و سپس توانست اقامت کشور فرانسه را بگیرید و در پاریس ساکن شود. زم در همین زمان وارد فعالیت تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی شد.

    روح‌الله زم به شدت مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در جهت مخالفتش با نظام بسیار فعالیت کرده است، او پس از فرار تمام تلاش خود را بکار بست تا از سوژه‌های مختلف اهرم تبلیغاتی علیه نظام مقدس ایران بسازد؛ او در این جهت پیش رفت و مخاطبان خود را بدست آورد که این را می‌توان از تمامی اخبار و موضوعاتی که وی در این مدت کار کرده است مشاهده کرد.

    نقش آمدنیوز در آشوب‌های ۹۶

    کانال آمدنیوز در دی ماه ۹۶ نقش محوری را در تحریک اغتشاشگران ایفا کرد. زم در این کانال با اعلام فراخوان‌ها و تعیین ساعت و مکان برای حضور اغتشاشگران سعی در سازماندهی اغتشاشات داشت و در حقیقت این آمدنیوز بود که اعتراضات اقتصادی عده‌ای را به سمت آشوب کشاند.

    آمد نیوز در عین حال اقدام به آموزش تهیه سلاح و بمب‌های دست ساز به اغتشاشگران کرد و در نهایت به علت آنچه که ساخت بمب‌ها خیابانی و دعوت به خشونت عنوان شد، توسط مدیریت تلگرام مسدود گردید.

    همدستان داخلی نیما زم چه کسانی هستند؟ / نیامد خبری از آمدنیوز + تصاویر

    اما زم خیلی زود با کانال صدای مردم به عنوان جایگزین آمدنیوز به تلگرام بازگشت و این بار زیرکانه و با با تغییر رویه صوری به هدایت اغتشاشات پرداخت.

    این شبه رسانه ضدانقلاب، با انتشار تصویری مدعی شد ماموران امنیتی ایران تانک‌ها را وارد خیابان کرده‌اند درحالی که تصویر ادعایی آن‌ها تصویر تانکی بوده که سال ۹۴ (یعنی دو سال قبل از اغتشاشات ۹۶) برای استقرار در یک نمایشگاه درحال انتقال بود.

    همدستان داخلی نیما زم چه کسانی هستند؟ / نیامد خبری از آمدنیوز + تصاویر

    ادعا‌های دروغین آمدنیوز

    ایجاد آشوب و ترویج خشونت، یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های آمدنیوز بود. آمدنیوز برای رسیدن به این هدف، سعی می‌کرد با انتشار تصاویر کوچکترین درگیری و برخورد‌ها در ایران، آن را یک فاجعه بزرگ جلوه دهد. اما این شبه‌رسانه، برای تهیه خوراک خبری خود به سراغ تصاویر آرشیوی هم رفت و بار‌ها و بار‌ها از تصاویری استفاده کرد که مربوط به زمان ادعا شده نبودند.

    در اواسط مردادماه ۹۷ تصویری را تحت عنوان «۱۴ مردادماه؛ زمین‌گیر شدن نیرو‌های پلیس در اکباتان» منتشر کرد، تصویری که با کمی دقت می‌شد تشخیص داد افراد حاضر در تصویر لباس گرم برتن دارند و این یعنی تصاویر گرفته شده مربوط به فصل سرماست.

    آمد نیوز همچنین تصویر قدیمی سال‌های گذشته مقابل فرمانداری ساری را به عنوان آغاز ناآرامی‌های مردادماه ۹۷ شهر‌های شمالی منتشر کرد، تصویری که باز فردی که کاپشن به تن دارد دست آن‌ها را رو کرد.

    همدستان داخلی نیما زم چه کسانی هستند؟ / نیامد خبری از آمدنیوز + تصاویر

    در یکی دیگر از این موارد، آمد نیوز خبری منتشر کرد که در آن به ظاهر مدیرعامل تلگرام پاسخ یک کاربر را داده و او را به جنگ با سیاست گذاری‌های مقامات ایران دعوت کرده، اما زمانی که به تصویر منتشر شده در این خبر دقت بیشتری می‌کنیم، مشخص می‌شود که نام اکانتی که آمدنیوز به عنوان حساب کاربری دوروف جا زده، اشتباه است و در نتیجه به وضوح مشخص است که این کانال معاند باز هم در دروغ پراکنی گاف داده است.

    همدستان داخلی نیما زم چه کسانی هستند؟ / نیامد خبری از آمدنیوز + تصاویر

    آمدنیوز قبل از انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا و زمانی که وی تولیت آستان قدس رضوی را عهده دار بود در خبری مدعی شد که یکی از نوه‌های حجت الاسلام رئیسی از سهامداران شستاست در صورتی که کاملا مشخص بود که بزرگترین نوه وی در زمان انتشار خبر بیش از ۵ سال سن نداشته است.

    همدستان داخلی نیما زم چه کسانی هستند؟ / نیامد خبری از آمدنیوز + تصاویر

    این‌ها تنها نمونه‌های کوچکی از هزاران دروغی بود که زم آن‌ها را در کنار اندکی اخبار حقیقی منتشر می‌کرد تا بتواند کشور را به آشوب بکشاند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.