شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • هفتمین جشنوار خیرین مدرسه ساز داراب برگزار شد/ ۳۰ مدرسه در داراب سنگی و چوبی است

    شناسه : 3200 ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹ 1041 بازدید ارسال توسط :

    هفتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با عنوان مهر مانا با حضور مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، فرماندار داراب ،امام جمعه شهرستان داراب ،  مدیر آموزش و پرورش داراب ، روسای ادارات و خیران نیکوکار هفتمین جشنوار خیرین مدرسه ساز در باشگاه فرهنگیان داراب برگزار شد. به گزارش  […]

    هفتمین جشنوار خیرین مدرسه ساز داراب برگزار شد/ ۳۰  مدرسه در  داراب سنگی و چوبی است
    پ
    پ

    هفتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با عنوان مهر مانا با حضور مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، فرماندار داراب ،امام جمعه شهرستان داراب ،  مدیر آموزش و پرورش داراب ، روسای ادارات و خیران نیکوکار هفتمین جشنوار خیرین مدرسه ساز در باشگاه فرهنگیان داراب برگزار شد.

    به گزارش  عصر داراب؛ در این جلسه ابتدا مدیر آموزش و پرورش داراب ضمن تقدیر از حضور خیران و نیکوکاران گفت: در حال حاضر ۳۰ پروژه در حال پی گیری است و در سال گذشته  شش پروژه به بهره برداری رسیده است و دو پروژه در حال افتتاح است. ۱۶ پروژه در حال ساخت است و شش پروژه در روز های گذشته گلنگ زنی شده است .

    روح اله فیروزی اضافه کرد : از ۳۰ پروژه ۱۹ پروژه در دولت اخیر به صورت دولتی و خیرساز شروع  شده است . از این پروژه ها ۱۲ پروژه در روستا و مابقی در مناطق شهری بوده است.

    وی با اشاره به این که از نظر فضای آموزشی با مشکل موجه هستیم و تعدادی از مدارس نیاز به بازسازی و تخریب دارد اظهار داشت :  ۲۵ درصد مدارس یک نوبته، ۴۴ درصد دو نوبته، ۳۰ مدرسه سنگی و چوبی و از ۲۷۰ مدرسه ۹۴ مدرسه نیاز به تخریب دارد و در کل برای تأمین فضای آموزشی نیاز به احداث ۷۰ واحد آموزشی داریم.

    مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: در فرایند تعلیم و تربیت سه گروه معلم ، دانش آموز و دیگری سخت افزار و فضای آموزشی و تجهیز مدارس تاثیر گذار است. آموزش و پرورش در خصوص معلم و متعلم مشکل خاصی ندارد اما در خصوص فضای آموزشی با مشکل مواجه هستیم.

     مهندس دست نیان  با اشاره به این که برای رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیادی داریم اضافه کرد: در سالهای اخیر این فاصله کم شده است. اگر بخواهیم در مسابقات علمی رتبه های برتر جهانی کسب کنیم  باید از ظرفیت خوب دانش آموزی و معلمین استفاده کنیم و مشکلات کمبود فضای آموزشی را مرتفع سازیم .

    وی در ادامه اظهار داشت : خیرین از خانواده های ثروتمند و پولدار نیستند . آنقدر مدرسه سازی مقدس است که از هر قشری در این کار ورود می کنند. این صحنه های زیبا اتمام حجتی است برای ما و خداوند از ما به اندازه وسع ما توقع نیکی دارد.

     فرماندار شهرستان داراب نیز در ادامه از خیران نیکوکار شهر داراب تشکر کرد و گفت : در دوسال گذشته خیرین دارابی ۷۰ میلیارد تومان برای کارهای خیر هزینه کرده اند.  شهر داراب پیشروترین شهر در کارهای نیکوکاری است و در طول چند سال اخیر خیران مبالغ زیادی در راستای کارهای خدماتی، بهداشتی و آموزشی هزینه کرده اند. 

    در انتهای این مراسم با اهدای تندیس و لوح سپاس از چند تن از خیران نیکوکاری که در سال های اخیر اقدام به کار مدرسه سازی کرده بودند تشکر و قدردانی شد.

    هم چنین با برنامه ریزی انجام شده فرم های آماده شده بود که خیران مبالغی که در نظر داشتند در آن قید می کردند و به رئیس مجمع تحویل می دادند .

    خسرو ستوده رئیس مجمع خیرین در پایان جلسه گفت : تعهداتی که در این جلسه از طرف خیران اعلام شد به قرار زیر می باشد : تعهد احداث ۶ واحد آموزشی جدید، احداث دو نماز خانه ، اهدای چهار قطعه زمین جمعا به مساحت ۱۲ هزارو ۲۰۰ مترمربع ، تعهد پرداخت نقدی به مبلغ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و سایر موارد به شرح زیر می باشد.

    مریم روان احداث هنرستان هشت کلاسه به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان ، اسماعیل مجاهد احداث مدرسه۵  کلاسه به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان ، خانواده مرحوم علی اکبر حقدوست به نام علی اکبر حقدوست ، یک با ب آموزشگاه ۹ کلاسه به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، حاج حسن منوچهری از شرکت گلاب ساغر تامین اعتبار یک آموزشگاه در روستای لایزنگان به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان، خانواده شادروان دکتر بزرگ بحرانی اهدای یک قطعه زمین ۳۷۰۰ متربعی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان ، ام البنین شریعت اهدای یک باب منزل مسکونی جهت استفاده علوم قرآنی، محسن باقری مبلغ معادل یک حج تمتع برابر ۳۵ میلیون تومان ، مهندس فریدون نریمانی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان.

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.