پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • هجدهمین مانور سراسری زلزله در مدارس داراب برگزار شد

    شناسه : 5499 ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 1996 بازدید ارسال توسط :

        به منظور آشنایی دانش آموزان با نحوه برخورد با زلزله، هجدهمین مانور آموزشی زلزله در مدارس داراب برگزار شد. این مانور با حضور  فرماندار شهرستان داراب، معاون پرورشی آموزش و پرورش، کارشناسان اداری آموزش و پرورش،  رئیس هلال احمر، آتش نشانی  و مانور سراسری زلزله در ساعت ۳۰/۹ صبح  دوشنبه ۱۵/۹/۹۵ در آموزشگاه مهدیه […]

    هجدهمین مانور سراسری زلزله در مدارس داراب برگزار شد
    پ
    پ

        به منظور آشنایی دانش آموزان با نحوه برخورد با زلزله، هجدهمین مانور آموزشی زلزله در مدارس داراب برگزار شد. این مانور با حضور  فرماندار شهرستان داراب، معاون پرورشی آموزش و پرورش، کارشناسان اداری آموزش و پرورش،  رئیس هلال احمر، آتش نشانی  و مانور سراسری زلزله در ساعت ۳۰/۹ صبح  دوشنبه ۱۵/۹/۹۵ در آموزشگاه مهدیه و سایر مدارس به طور هم زمان برگزار گردید.

    عبدالرضا قاسم پور فرماندار شهرستان داراب  در خصوص  اهمیت آموزش زلزله در مدارس  گفت : با توجه به این که ایران در کمربند منطقه زلزله خیز دنیا قرار دارد و جزو ۱۰ کشور زلزله خیز دنیاست نیاز به آموزش در مدارس به دانش آموزان  به طوره ویژه وجود دارد.

          فرماندار داراب با اشاره به زلزله بم بر آموزش پیشگیرانه در مدارس تأکید کرد و گفت : در زلزله بم  در یک خانواده ۸ نفری ، ۷ نفر از اعضای یک خانواده در زیر آواره کشته شدند و دانش آموزی   که در مدرسه آموزش دیده بود زنده ماند.

         وی نقش نهاهای دیگر را در آموزش و ایمن سازی ساختمان ها و محیط های عمومی  مهم دانست و گفت : می باید سایر ادارت نیز در این مانور ها مشارکت داشته باشند و آموزش های مربوط به تدابیر پیشگیرانه منوط  به  آموزش در مانور زلزله نباید باشد و در طول سال تحصیلی با همکاری سایر ادارات و به وسیله دبیران آموزش انجام گردد.

    فرماندار داراب از مدیریت  مدرسه مهدیه بخاطر میزبانی خوب و برنامه ریزی مناسب این مانور تشکر کرد.

         در این همایش بیژن خوشحال معاون پرورشی آموزش و پرورش داراب از مسؤولان حاضر و دانش آموزان  حاضر در مانور تشکر کرد و در خصوص این مانور که به طور همزمان در سایر کشور برگزار می گردد  گفت:  این مانور هجدهمین مانور سراسری زلزله است که با شعار مدارس ایمن و جامعه تاب آور با حضور دانش آموزان و همراه با مشارکت  افراد محلات برگزار می گردد.

           خوشحال بر آمادگی دانش آموزان در مدرسه با انجام آموزش  پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: این آموزش ها باید به خانواده ها و سایر گرو ه های دوستان  در بیرون از مدرسه انتقال پیدا کند تا آگاهی سازی انجام شود.

         وی در ادامه در خصوص اهمیت مانور گفت:  هر چند آموزش و پرورش  چند سالی است در مبحث ایمن سازی توجه ویژه دارد اما با توجه به کمبود امکانات و عمر طولانی ساختمان های آموزش و پرورش، آموزش در این گونه مانور ها می تواند تا حدی از خطرات وخسارات مالی پیشگیری کند.

          در پایان از طرف فرماندار شهرستان چند سوال در خصوص زلزله  مطرح شد و به سه  نفر از دانش آموزان که پاسخ صحیح داده بودند هدایایی اعطا شد.

    dsc00069-copy dsc00070-copy dsc00074-copy dsc00079-copy dsc00085-copy dsc00090-copy

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.