جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نویدهایی که معاون وزیر کار در داراب داد

    شناسه : 11205 ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 551 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، غلامرضا پناه که جمعه در این نشست سخن می گفت بیان کرد: سالن رفاهی – ورزشی کارگران در داراب با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۷۰ درصد که تکمیل آن مورد تاکید فرماندار و نماینده داراب است، در اولویت قرار می‌گیرد و این پروژه […]

    نویدهایی که معاون وزیر کار در داراب داد
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، غلامرضا پناه که جمعه در این نشست سخن می گفت بیان کرد: سالن رفاهی – ورزشی کارگران در داراب با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۷۰ درصد که تکمیل آن مورد تاکید فرماندار و نماینده داراب است، در اولویت قرار می‌گیرد و این پروژه تا پایان سال تامین اعتبار و تکمیل می‌شود.
    وی در این نشست که نامش نخستین همایش استانی شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت کار و تعاون بود افزود: ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی داراب به بیمارستان خواسته بحق مردم داراب و بیش از ۵۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی است که هفته آینده در جلسه شورای معاونین وزارت خانه مطرح و امیدواریم مصوب شود تا بخشی از نیازهای درمانی کارگران برطرف شود.
    وی در ادامه گفت: وضعیت مسکن معلولان و کارگران در وزراتخانه مورد بررسی قرار دارد و زمین مورد نیاز نیز باید با همکاری مدیران استانی و شهرستانی تامین شود.
    پناه همچنین بااشاره بر لزوم پیگیری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه تسهیلات مسکن معلولان توسط نمایندگان در مجلس گفت: اجرای قانون سه درصد معلولان در بخش منابع انسانی مورد توجه قرار گرفته و لزوم استخدام معلولان با توجه به این قانون بیش از پیش مورد حمایت قرار می‌گیرد.
    معاون وزرات کار و تعاون بابیان اینکه نظر وزرات کار بر تکمیل طرح‌های ناتمام است، افزود: با استقبال گسترده متقاضیان، استان فارس و شهرستان داراب بیشترین اعتبار ویژه تسهیلات سامانه کارا را به خود اختصاص داده است.
    پناه رقم این تسهیلات را ذکر نکرد و گفت:وام‌های خرد نقش موثری در اشتغالزایی شهرستان داراب دارد،این شهرستان به سبب ظرفیت‌های شگرف در عرصه کشاورزی و صنایع دستی می‌تواند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بیشترین بهره را ببرد.
    وی اضافه کرد: در بخش مشاغل خانگی نیز یک سهمیه ویژه به داراب اختصاص می‌یابد البته هنوز رقم آن معین و ابلاغ نشده است.
    معاون وزرات کار و تعاون بیان کرد: روحیه مشارکت‌پذیری در تعاونی‌های داراب مناسب است و از این ظرفیت باید به منظور جهت‌دهی به کارآفرینان و دانش‌آموختگان استفاده کرد.
    پناه با اشاره به شیوع ‌کرونا بیان کرد: پرداخت تسهیلات به کارفرمایانی که پس از شیوع کرونا و تعطیلی کارگاه‌ها، کارگران خود را اخراج نکردند، پرداخت تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی به افرادی که در این مدت بیکار شدند همچنین بیمه بیکاری از جمله اقدامات وزارت کار و تعاون در زمینه حمایت از کارگران و کارفرمایان آسیب دیده از کرونا است.
    معاون وزرات کار و تعاون اضافه کرد: به تازگی دستور کاری مبنی بر حذف مجوزهای زائد همچنین ارائه مجوز در قالب سامانه و بدون حضور متقاضی در هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفته است و با این شیوه یکی از موانع تولید به طور کلی رفع خواهد شد.
    پناه گفت:یکی از رویکردهای مورد نظر، حمایت جدی از پروژه‌های نیمه‌تمام است که برحسب توان و بودجه موجود تکمیل آنها در اولویت بوده و تا پروژه‌های فعلی به نتیجه نرسد ، پروژه جدیدی ایجاد نخواهد شد.
    تلاش بی وقفه برای کاهش بیکاری در داراب
    سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست بدون ذکر درصد بیکاری گفت:وزارتخانه در سالهای اخیر بی وقفه در تلاش بوده که بیکاری در شهرستان داراب کاهش یابد.
    وی افزود: دروضعیت اشتغال با توجه به آمار رسمی ۹۰ به سال ۹۵ در داراب از رتبه هفده به رتبه هفت رسیدیم و بیکاری سال ۱۳۹۵ حدود ۵۸۰۰ نفر بود که در سالهای ۹۵ تا ۹۹ کارهایی نیز صورت گرفته که اشتغال فارغ التحصیلان بیکار از محل طرح ملی کاورزی دانشگاهی، اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر در بخش حمایتی دستگاه های عادی از جمله آنهاست.
    علی مظفری فرماندار ویژه داراب نیز ضمن قدردانی از حضور مسئولین استانی و کشوری در داراب به منظور حمایت از اشتغال و رفع مشکلات حوزه های بیمه و کارآفرینی گفت: تکمیل سالن ورزشی کارگران داراب، ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی به بیمارستان و همچنین ارتقای تامین اجتماعی داراب از تیپ ۳ به تیپ یک با توجه به تغییر ساختار سیاسی فرمانداری ویژه داراب از خواسته های بحق مردم داراب است.
    جواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت نیز پیگیری مشکلات بیمه دامداران و کشاورزان و همچنین تعویق معوقات بانکی کارفرمایان را از مصوبات این جلسه عنوان کرد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.