شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نمایشنامه “پایان را من تعیین می کنم” از داراب به مسابقه تئاتر فجر فارس راه یافت

    شناسه : 1007 ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 760 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش عصر داراب؛ نتایج بازبینی آثار نمایشی ارایه شده در بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجرفارس،در اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس با حضور احمدسپاسدار، علی نقی رزاقی و رضا عباسی و علی توانگر زمین به عنوان اعضاء بازبین جشنواره یادشده برگزارشد. هیات مذبور پس ازبحث و تبادل نظر درخصوص نمایشی های دیده […]

    نمایشنامه “پایان را من تعیین می کنم” از داراب به مسابقه تئاتر فجر فارس راه یافت
    پ
    پ

    به گزارش عصر داراب؛ نتایج بازبینی آثار نمایشی ارایه شده در بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجرفارس،در اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس با حضور احمدسپاسدار، علی نقی رزاقی و رضا عباسی و علی توانگر زمین به عنوان اعضاء بازبین جشنواره یادشده برگزارشد.
    هیات مذبور پس ازبحث و تبادل نظر درخصوص نمایشی های دیده شده که بالغ بر ۴۶ اثربوده است، تعداد ۱۲ اثر را دربخش مسابقه بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجرفارس معرفی نمودند.
    “چاقوی دم کرده شب”به کارگردانی رزاق حسینیان، “نوستالژی” مجتبی حسینی قیری هر دو ازقیروکارزین و “پایان را من تعیین می کنم” به هدایتگری صالح دورانی نژاد از داراب، جزو کارهای راه یافته شهرستان های فارس هستند که هیات داوران معتقد است این بخش از هنرهای نمایشی رشد قابل توجهی داشته است.
    از شیراز نیز ۹ نمایش با عنوانهای، “بندبا” به کارگردانی آرش ابراهیمی،”بطری بازی” آرمین حمدی پور”عزیزم دوست دارم حاضره” سحر مرادی، “شش و بش شش مرداد” احسان شکوهیان “فلاش بک” داریوش ثم “زار” محمد هادی هاشم زاده “خبرمرگت کسی رو هم ناراحت می کنه ؟” آرمان طیران، “گویدا” مسعود حیدری و همچنین “علاءالدین و رویای پراید پرنده” از احسان شادمانی ویژه بخش شیراز بر روی صحنه به رقابت خواهندپرداخت.
    درپی این رویداد هنری در شهر راز و شیرازبه عنوان شهرادب و هنر به شراغ هیات بازبینی نمایشها رفتیم و مختصری گفتگو کردیم.
    در این مسیر احمدسپاسدارمعتقد است که جشنواره امسال با رشد ۸۰ درصدی درحوزه کیفی نسبت به سالهای گذشته توانسته است راه خود را برای رسیدن به فضایی حرفه ای و قابل توجه باز کند که اگر به همین منوال پیش رود با استفاده ازآموزشهایی اکادمیک تر می تواند درآینده فاتح جشنواره های کشوری، ملی و بین المللی شود.
    همچنین علی نقی رزاقی نیز براین باوراست که درکنار پرداختن به تئاتر پرشور و اشتیاق جوانان مستعد بایستی پیشکسوتان نیز با لحاظ کردن دیدگاه های متفاوتی که از منظرکارشناسی با هم دارند، فعالیت هایی را درکنار هم و برای ارتقاء سطح علمی و بنیه هنری استان راه اندازی و اجرایی کنند.
    رضاعباسی با اعلام اینکه کارکارگاهی درکنارتعلیم علمی راه گشای تئاتر در حیطه آموزشی است، گفت: باید برگزاری نشست های آموزشی دائم، بروز و با حضورکارشناس و متخصصانی باشد که دراین مسیر دارای تجربه عملی و دانشگاهی لازم هستند تا خدای ناکرده فقط جنبه کوتاه مدت و مقطعی پیدانکند.
    جشنواره تئاتر فجر استان فارس امسال در تماشاخانه های شیراز با حضور دو گرو ه از شهرستان قیرو کارزین، یک نمایش از داراب و ۹ اثر نیز با حضورهنرمندان شیراز از تاریخ چهارم تا ۶ مهرماه جاری درتماشاخانه های استاد هودی، تالار حافظ فرهنگ و ارشادفارس و برای اولین بار در تماشاخانه استادسپاسدار، آغاز به کارخواهدکرد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.