جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • امام جمعه داراب در خطبه های نماز عید فطر مطرح کرد: محورهای مواصلاتی داراب به شریان مرگ در استان فارس تبدیل شده اند

    شناسه : 13997 ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ 693 بازدید ارسال توسط :

    امام جمعه داراب در خطبه های نماز عید فطر مطرح کرد: محورهای مواصلاتی داراب به شریان مرگ در استان فارس تبدیل شده اند نماز عید سعید فطر به امامت حجه الاسلام خسروی امام جمعه داراب در محل گلزار شهدای گمنام شهر داراب اقامه شد. به گزارش پایگاه تحلیلی_خبری عصر داراب نیوز، امام جمعه داراب در […]

    امام جمعه داراب در خطبه های نماز عید فطر مطرح کرد: محورهای مواصلاتی داراب به شریان مرگ در استان فارس تبدیل شده اند
    پ
    پ

    امام جمعه داراب در خطبه های نماز عید فطر مطرح کرد: محورهای مواصلاتی داراب به شریان مرگ در استان فارس تبدیل شده اند

    نماز عید سعید فطر به امامت حجه الاسلام خسروی امام جمعه داراب در محل گلزار شهدای گمنام شهر داراب اقامه شد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی_خبری عصر داراب نیوز، امام جمعه داراب در ادامه خطبه های نماز عید فطر به چند مطالبه عمومی شهرستان اشاره کرد.

    وی محورهای مواصلاتی را یکی از مشکلات مهم شهرستان داراب دانست و عنوان کرد: متأسفانه در سال های اخیر محورهای مواصلاتی داراب، شیراز، بندرعباس به دلیل اتصال سه استان فارس، هرمزگان و کرمان که مرز زمینی ما محسوب می شود به یک مسیر بسیار پر تردد در کشور تبدیل شده است. این مسیر متأسفانه به دلیل نداشتن استانداردهای لازم، همه روزه با حوادث دلخراشی مواجه و خانواده های زیادی را داغدار کرده است. در سال های اخیر تعداد فوتی های این محور افزایش یافته و بیش از ۲۰۰ کشته و نزدیک به ۱۰ هزار مصدوم داشته است.

    حجه الاسلام خسروی این محور را شریان و جولانگاه مرگ در استان فارس دانست و افزود: جاده ترانزیت شیراز، داراب، بندر عباس امروز به شریان مرگ در استان فارس تبدیل شده، جا دارد از همه مدیرانی که در این موضوع مسؤل هستند مطالبه کنیم تا رسیدگی کنند. این جاده های مواصلاتی باید سریع اصلاح شود.

    امام جمعه داراب با گلایه از عدم ساخت تقاطع غیر همسطح جاده ترانزیت داراب- بندرعباس گفت: در سال ۹۶ تقاطع غیر هم سطح داراب(جنب پمپ بنزین داراب بندرعباس) یعنی ۵ سال پیش با حضور استاندار آقای تبادار،  کلنگ زنی شد اما بعد از ۵ سال هیچ اتفاقی نیفتاده است، چه قول هایی که دادند اما عملی نشد. این منطقه فاقد پیکر بندی مناسب جهت دسترسی ایمن به شبکه ترابری است و ورودی ایمن و مناسب ندارد. در چند روز گذشته هم  تصادف هایی رخ داده و چند نفر کشته شده و عده ای آسیب دیده اند.

    حجه الاسلام خسروی خواستار پیگیری مجدانه استانی و کشوری ساخت تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر داراب شد و اظهار داشت: عملیات ساخت این تقاطع به خاطر اینکه در یک موقعیت و محور خاص و استراتژیک قرار دارد باید هر چه زودتر شروع شود.

    وی در خصوص کمربند جنوبی با گلایه از مهندسین راه سازی عنوان کرد: گفته شده این کمربندی مشکل فنی دارد؛ آیا مهندسینی که جاده را طراحی و ساخته اند نباید به این مسائل توجه می کردند و مشکل فنی آنرا برطرف می کردند؟ نباید در نقشه برداری دقت می شد؟. خواهش می کنم کمربند جنوبی را هم هر چه سریعتر افتتاح و راه اندازی کنید تا بار ترافیکی کم شود.

    امام جمعه داراب با بیان اينکه راه اندازی فرودگاه، بار ترافیکی را کمتر می کند عنوان کرد: پیشنهاد می شود با توجه به هزینه های بالای جاده های مواصلاتی، تعلل و تأخیر و یا به هر دلیلی پیشنهاد می شود دولت در راه اندازی فرودگاه تسریع کند و کمک کند تا مسیر هوایی راه بیفتد تا ترددهای زمینی کمتر و تعداد جان باخته های ما کاهش یابد.

    حجه السلام خسروی با بیان اينکه بیمارستان دوم داراب باید تا پایان سال جاری افتتاح شود افزود: بارها اعلام کردیم بیمارستان امام حسن داراب قدیمی است، کشش و ظرفیت ندارد، باید در سال ۱۴۰۱ بیمارستان دوم داراب افتتاح شود. من همین جا از نماینده و فرماندار محترم و استاندار مطالبه می کنم که این بیمارستان هرچه سریعتر باید در اولویت اول قرار بگیرد. چون این بیمارستان قدیمی کشش و ظرفیت ندارد و متاسفانه در پذیرش بیماران مشکل دارد. قولی که دادند این است که تا پایان ۱۴۰۱ ان شالله این بیمارستان افتتاح شود. امیدواریم مدیران ارشدی که در این زمینه قول دادند به وعده خود وفا کنند.

    امام جمعه داراب، بحران آب را جدی خواند و بيان داشت: قطعا در تابستان شهرستان داراب بحران آب دارد. باید مدیرانی که در این حوزه مسولیت دارند، این موضوع را جدی گرفته و مسأله انتقال آب از سد رودبال به کل شهرستان داراب را در اولویت اول قرار دهند.

    امام جمعه داراب در خطبه های نماز عید فطر با اشاره به سنت و توصیه اهل بیت در مورد عید فطر بیان داشت: توصیه اول که سنت پیامبر اکرم این بود که در نماز عید فطر سوره اعلی را تلاوت کنند؛ چون محور سوره، سالم سازی درونی و تزکیه نفس و جایزه مومنین در عید فطر است. عمل دیگری که توصیه شده در روز عید فطر، قرائت دعای ندبه است. چون عید فطر باید از وجود نازنین ولی عصر امام زمان علیه السلام یادی شود. در حقیقت اهل بیت و امام صادق میخواستند بفرمایند که کجاست آن صورت خدا ولی عصر تا ما به سوی آن متوجه شویم. در حقیقت عید ما آن روزی است که متوجه حضور نازنین امام عصر شویم.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.