جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نقدی بر گفتار نماینده داراب و زرین دشت در باب رسانه های شهرستان؛آیا برخی انتقادات آنچنان بزرگ هستند که برای شما تداعی تیشه برداشتن و ریشه زدن دارند؟

    شناسه : 7841 ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ 1363 بازدید ارسال توسط :

    جناب آقای دکترانصاری نماینده محترم مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در نقد رسانه های شهرستان  داراب مواردی را مطرح نمودند  که بد نیست ضمن توجه به نوع نگاه ایشان پاسخی نیز از طرف رسانه ها دریافت نمایند. وی در تاریخ ۲۲ شهریور ماه در جمع دهیاران  دهستان بالش در روستای تنگ […]

    نقدی بر گفتار نماینده داراب و زرین دشت در باب رسانه های شهرستان؛آیا برخی انتقادات آنچنان بزرگ هستند که برای شما تداعی تیشه برداشتن و ریشه زدن دارند؟
    پ
    پ

    جناب آقای دکترانصاری نماینده محترم مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در نقد رسانه های شهرستان  داراب مواردی را مطرح نمودند  که بد نیست ضمن توجه به نوع نگاه ایشان پاسخی نیز از طرف رسانه ها دریافت نمایند.

    وی در تاریخ ۲۲ شهریور ماه در جمع دهیاران  دهستان بالش در روستای تنگ کتویه فرموده اند: مدتی بدلیل فعالیت های سیاسی توفیق اجباری فعالیت رسانه ای داشته ام و جنس کار رسانه را لمس کرده ام،  به اعتقاد من رسانه های ما می توانند نقش محوری در توسعه شهرستان داشته باشند؛  بعنوان کسی که کارسانه ای کرده می گویم که از رسانه های شهرستان انتظار بیشتری می رود؛ بروند خودشان را مقایسه کنند، من هر شب رسانه های استان  بخصوص  کانال های تلگرامی اخبار شهرستان های مختلف را چک می کنم، نکته های خیلی  آموزنده ای در آنهاست؛ قسم می خورم ؛ شهرهایی که پیشرفت کرده اند رسانه هایشان هم متمایز از رسانه های ماست، صادقانه بگویم خطبه هایشان هم متفاوت از خطبه های ماست؛  رسانه های ما در برابر نسل های آینده مسئولند همینطور که امروز رفتار من هم باید مسئولانه باشد، ولی رسانه های ما تحت تأثیر فضا هستند، یعنی باید انصاری را بزنیم، باید بلایی سرش بیاوریم که دیگر هوای کاندیداتوری به کله اش نزند، دستتان درد نکند، دستتان را هم می بوسم، به چه می رسید؟ چه چیزی گیرتان می آید؟  فرماندار این شهر را تا می توانید بزنید، آیا فرماندار بهتری گیرتان می آید؟ مطمئنید فرماندار توانمندتری گیرتان می آید؟ مطمئنید اگر ذهن های جامعه را نسبت به مسئولین بدبین کنیم و مردم شهرستان را  نسبت به آینده نا امید کنیم، به نفعمان است؟ خوب است اینجا بنده علیه همه سخنرانی کنم و آمار بدهم؟ ته این قضیه چه می شود؟

    حال با عنایت به بیانات جناب دکتر انصاری ذکر چند نکته لازم و ضروری است: ا

    • بنظر می رسد ایشان تفاوتی فی مابین فضای مجازی و رسانه های شهرستان داراب قائل نیستند. خوب است حضرتشان شفاف و بدون هیچگونه شائبه ای بفرمایند، کدام یک از رسانه های شهرستان که دارای مجوز بوده و فعالیت رسانه ای  مشخص دارند  از وی انتقاد کرده و بقول خودشان قصد زدن جناب نماینده داشته اند تا وی هوس نمایندگی به کله اش نزند.
    • رصد رسانه های مختلف شهرستان نشان می دهد تا کنون هیچکدام از رسانه های مکتوب و مجازی مجوز دار بصورت روشن و شفاف از جناب نماینده انتقاد نکرده اند، کما اینکه شدت برخی انتقادات از نمایندگان پیشین به مراتب بیشتر از نماینده فعلی بوده اما کمتر مواقعی وجود داشته که نمایندگان تا این اندازه از رسانه ها شاکی باشند.
    • اگر جناب آقای دکتر انصاری نماینده جریان فکری اصلاحات است که هست باید به این نکته توجه نمایند که یکی از اصلی ترین شعارهای اصلاح طلبان شعار«زنده باد مخالف من » است کما اینکه بسیاری از فعالین رسانه ای شهرستان داراب نه فقط مخالف ایشان نیستند بلکه ممکن است بعضاً در پاره ای از موارد نسبت به عملکرد وی منتقد باشند کما اینکه انتقاد سازنده، خود موجب رشد و توسعه می شود و گاهی منتقدین ممکن است از افراد همطیف و همفکر باشند زیرا از بیرون نظارت می کنند و بسیاری از کاستی ها را می بینند و امیدوارند  با رفع این کمبودها، موفقیت های بیشتری برای جریان فکری خود رقم زنند.
    • جناب آقای دکتر انصاری فرموده اند« بنده مدتی کار رسانه ای کرده و  جنس کار رسانه را لمس کرده ام» حال باید از ایشان پرسید شما که خود را فردی رسانه ای می دانید آیا نباید ارتباط بیشتری با اهالی رسانه شهرستان داشته باشید؟ تا کنون چند نشست خبری برگزار کرده اید؟ آیا با همین چند فرد محدود رسانه ای شهرستان مرتبط هستید؟ آیا به تقاضاهای مکرر رسانه های شهرستان برای مصاحبه پاسخ مثبت داده اید؟ چرا شیوه رفتاری شما باید به گونه ای باشد که رسانه ها مجبور شوند با واسطه افراد دیگر از شما بخواهند با خبرنگاران مصاحبه کنید و شما نیز بجای اجابت نسبت به درخواست آنها موضع گیری کنید؟
    • کدام یک از رسانه ها می خواهند ریشه شما را بزنند؟ از ادبیات کدام رسانه متوجه شدید تیشه برداشته و در حال زدن ریشه شما هستند؟ بنظر خودتان قدری در توهم توطئه نیستید؟ آیا برخی انتقادات آنچنان بزرگ هستند که برای شما  تداعی تیشه برداشتن و ریشه زدن دارند؟ البته فضای مجازی جای خود دارد ممکن است در این فضا به هر کس یا هر حرکتی انتقاد شود اما فضای رسانه را با فضای مجازی یکی ندانید.
    • همه فعالین رسانه ای در مقابل هر کسی که خدمتی به مردم این شهرستان نمایدو برای رفع تنگناها و مشکلات آن قدمی بردارد سپاسگزار هستند و از هیچ کمکی از جمله اطلاع رسانی و همراهی با مسئولین دلسوز دریغ نخواهند کرد .
    • با همه اختلاف نظرهایی که تا کنون پیش آمده، حسب پیشنهاد خودتان که در جلسه شورای اداری فرمودید« توقع بنده این است که ما مسئولین همه و اهالی رسانه با هم منسجم شویم و در یک مسیربرای توسعه گفتگو کنیم» حال حضرتعالی اولین قدم را در این مسیر بردارید و در اولین فرصت جلسه ای با حضور اصحاب رسانه شهرستان و مسئولین برگزار کنید تا همه در کنار هم برای توسعه شهرستان داراب با همدلی و همزبانی تلاش کنند.

    علی زارعی

    مدیر مسئول پایگاه خبری عصر داراب نیوز

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.