پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان با دبیر شورای هماهنگی بانک های استان فارس برگزار شد

    شناسه : 11437 ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸ 594 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان داراب با حضور دکتر ریگی زادگان مدیر عامل بانک ملی استان و دبیر شورای هماهنگی بانک های استان فارس و معاونین و اعضای شورای اشتغال و مدیران بانک های شهرستان در سالن دانشکده کشاورزی برگزار شد. فرماندار ویژه شهرستان […]

    نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان با دبیر  شورای هماهنگی بانک های استان فارس برگزار شد
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان داراب با حضور دکتر ریگی زادگان مدیر عامل بانک ملی استان و دبیر شورای هماهنگی بانک های استان فارس و معاونین و اعضای شورای اشتغال و مدیران بانک های شهرستان در سالن دانشکده کشاورزی برگزار شد.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت شاه چراغ(ع) و امام رضا(ع) و عرض خیر مقدم به مهمانان استانی بیان داشت: ریاست حوزه بانک ملی شهرستان به بهترین نحو ممکن در شهرستان خدمت رسانی کرده و مورد رضایت مردم شهرستان است و این هماهنگی ها اگر در تمام لایه های مدیریتی شهرستان وجود داشت رضایت قطعی‌مردم را در بر می داشت.

    معاون استاندار و فرماندار ویژه داراب ضمن تشکر از مدیران استانی بانک ها بابت حمایت های خوبشان از شعب شهرستان داراب اظهار داشت: بانک های شهرستان ارائه خدمت قابل قبولی در شهرستان داشته اند.

    دکترعسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا و مشکلات موجود گفت: امروز تحت تأثیر تحریم های ظالمانه آمریکا قرار داریم و ویروس کرونا هم مشکلاتی در حوزه های مختلف ایجاد کرده است؛ بنابراین باید با تمام توان در راستای حل مشکلات بکوشیم.

    دکترعسکری افزود: امروز پدران و مادران و جوانان دغدغه اشتغال دارند. این اشتغال چگونه باید حل شود؟ ما فقط ژست می گیریم و می گوییم ظرفیت، قابلیت و توانمندی داریم ولی هیچ وقت هنرمندانه، خلاقانه و مبتکرانه این ظرفیت های بالقوه را به صورت بالفعل تبدیل نکردیم.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت، دکتر ریگی زادگان را مخاطب قرار داد و تصریح کرد: از شما خواهش می کنم در حوزه اعتباراتی که در اختیار دارید به منطقه داراب، به طور ویژه و خاصی توجه شود. در شهرستان داراب یک شهرک صنعتی با دو کارگاه فعال داریم اما شهرستان سروستان در حال ساخت دومین شهرک صنعتی است. سرمایه در گردش برای کارگاههایی که متضرر شده اند بسیار مهم است. این افراد وارد این فضای بحرانی شده اند و بهترین تولیدات را دارند چرا نباید حمایت شوند؟

    دکترعسکری به ایجاد فضای همدلی و هم افزایی تأکید کرد و افزود: ما ظرفیت و قابلیت های زیادی داریم و متولیان امر تولید و اشتغال باید کاری انجام دهند. در یک فضای همدلی، همراهی و هم افزایی می توانیم ظرفیتها را شکوفا کنیم و در این راستا راههایی برای محقق شدن این اهداف پیدا کردیم.

    وی افزود: دولت اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای مناطق محروم و روستایی اختصاص  داده و اگر سرمایه گذار، تعدادی پروژه در مناطق محروم پیاده کند، با سود ۷ درصد و تنفس، وام در اختیار او قرار می دهند. قطعا اگر کسی زرنگ باشد از این اعتبارات استفاده می کند. در داراب تعدادی از سرمایه گذاران با من هماهنگی کرده اند و دانشگاه شیراز در حال طراحی مدل تجارت است تا از دولت بتوانیم اعتبارات دریافت کنیم؛ مراحل اجرایی کار را دنبال می کنیم تا به نتیجه برسیم.

    عسکری با بیان اینکه ظرفیت های زیادی در شهرستان داراب برای سرمایه گذاری وجود دارد عنوان کرد: من با شرکت ایدرو دو جلسه در تهران داشتم و مدل تجارت برای ۳۵ درصد پنبه شهرستان داراب مهیا است. همه کارها انجام شده و قول داده اند که ۴۹ درصد شرکت ایدرو و ۵۱ درصد سرمایه گذارهزینه کند. ۳۵ درصد از تولیدات پنبه کشور مربوط به داراب است و با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی می توانیم صنایع ریسندگی و بافندگی با پشتوانه ۱۹ هزار هکتار کشت پنبه ایجاد کنیم. این موضوع باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر خواهد شد.

    وی افزود: در حوزه صنایع تبدیلی و لاستیک سازی برای کامیون های سنگین صحبت های اولیه کرده ایم و شرکت  ایدرو اعلام آمادگی و همکاری کرد.

    وی با گلایه ازعقب ماندگی موجود در شهرستان داراب اظهار داشت: از عمر انقلاب اسلامی ۴۰ سال می گذرد و این شهرستان یک کارخانه پنبه پاک کنی مربوط به دهه ۳۰ تا ۴۰ دارد و یک کارخانه سیمان که نزدیک به دو دهه طول کشید تا راه اندازی شود؛ این هم دود و گرد و خاکش را مردم ما می خورند و سودش را دیگران می برند که باید چاره اندیشی کنیم تا بر اساس مقتضیات زمان و قانون در حوزه شهرستان آنچه که لازم است لحاظ شود. ما سابقه چند هزار ساله تاریخی و ۱۴۰۰ ساله دینی و اعتقادی داریم و مستحق این عقب افتادگی نیستیم. چرا بالاترین نرخ طلاق، بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی داشته باشیم؟ باید با همکاری و همیاری یکدیگر فضا را جلو ببریم تا نتیجه حاصل شود.

    دکترعسکری با بیان اینکه در حوزه اشتغال، حول چهار محور حرکت می کنیم گفت: بحث اول کشاورزی است که ظرفیت و توانمندی داریم و یکی از دلایلی که من به کمیسیون کشاورزی رفتم و برای ریاست کمیسیون تلاش کردم این بود که قابلیت ها را پای کار بیاوریم و به فضل الهی ظرفیتهای ملی و استانی را در بخش کشاورزی فعال خواهیم کرد.

    وی به حوزه صنعت اشاره داشت و افزود: ما می توانیم تلفیقی از صنعت و کشاورزی شکل بدهیم که باعث رونق تولید و اشتغال شود و همچنین فضای امنی برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

    عسکری به فعالیت در حوزه خدمات و گردشگری تأکید کرد و گفت: در شهرستان داراب زیرساخت ها و قابلیت های منحصر به فردی وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت خطاب به دکتر ریگی زادگان برای حل مشکلات نقدینگی کارآفرینان دارابی اشاره کرد و افزود: کارآفرینان مشکلاتی دارند و من معتقدم که می توانیم بر مشکلات فائق شویم. در این فضای سختی که معیشت مردم تحت تأثیر قرار گرفته ما مسئول هستیم که پاسخ بدهیم. شما قول دهید که هر کارآفرینی که از داراب، مشکل نقدینگی داشته باشد همکاری کنید.

    دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان فارس در این جلسه با بیان اینکه اگر افرادی در شبکه بانکی مشکلاتی دارند با مراجعه به بنده می توانم پیگیری کرده و پاسخگوی آنها باشم افزود: امیدواریم با گشایشی که در بازار سرمایه ایجاد شده، راههایی برای حل مشکلات کارگاهها ایجاد شود و بازار سرمایه به این حوزه ورود کند. اگر کسی مشکلاتی در شبکه بانکی در استان فارس یا در سایر شعب دارد با مراجعه به بنده، پیگیری کرده و پاسخگوی آنها هستم.

    دکتر ریگی زادگان افزود: برای وام های خرد، ازدواج، بازنشستگان و فرهنگیان راهکارهایی داریم و مشکلات قابل حل است.

    وی خطاب به نماینده مردم داراب و زرین دشت گفت: پیشنهاد می کنم برای بحث های بانکی و اقتصادی جلسه ای تخصصی با حضور تمامی مدیران بانکها و من به عنوان دبیر شورای هماهنگی بانکها برگزار شود تا مسائل و مشکلات واحدها با هم اندیشی با فعالین واحدهای تولیدی بررسی کنیم.

    دکتر ریگی زادگان با اشاره به انتقال سرمایه های سرگردان به واحدهای تولیدی اظهار داشت: یک سری منابع سرگردان همیشه در بازار داریم. مثلا وقتی گفته می شود خودرو یا سکه در حال گران شدن است سرمایه به آن سمت می رود و این موضوع هیچ کمکی به اقتصاد نمی کند اما در عوض گرانی و تورم ایجاد می شود. منابع باید در چرخه اقتصادی و تولیدی قرار بگیرد و بانک باید منابع مالی داشته باشد تا واحد تولیدی را تأمین مالی کند. باید منابع سرگردان را جمع آوری و به بانک منتقل کرد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.