پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نامهربانی فرماندارداراب نسبت به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی/ آقای فرماندار؛ دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب نیاز به حمایت دارد نه بی توجهی!!

    شناسه : 9134 ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ 722 بازدید ارسال توسط :

    از زمان تغییر مدیریت در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب به نظر می رسد جناب آقای مظفری فرماندار شهرستان داراب نه تنها بر خلاف اهداف تعریف شده خودشان در روز معارفه که فرمودند یکی از اهداف من حمایت از مراکز دانشگاهی است  گام برنداشته اند بلکه روز به روز بر شدت این تناقض افزوده […]

    نامهربانی فرماندارداراب  نسبت به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی/ آقای فرماندار؛ دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب نیاز به حمایت دارد نه بی توجهی!!
    پ
    پ

    از زمان تغییر مدیریت در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب به نظر می رسد جناب آقای مظفری فرماندار شهرستان داراب نه تنها بر خلاف اهداف تعریف شده خودشان در روز معارفه که فرمودند یکی از اهداف من حمایت از مراکز دانشگاهی است  گام برنداشته اند بلکه روز به روز بر شدت این تناقض افزوده اند. شواهد موجود و رفتار مدیریت اجرایی شهرستان آنگونه که تا کنون مشاهده شده حکایت از عمق بی توجهی وی به این واحد دانشگاهی است. آنچه شنیده شده و علت بی توجهی های جناب مظفری است اینست که وی معتقد است برای تعیین مدیر جدید دانشکده با وی مشورت نشده کما اینکه معرفی رئیس جدید دانشکده قبل از حضور جناب فرماندار در داراب صورت گرفته و اما صدور حکم با اندکی تأخیر در وزارت علوم پس از حضور ایشان انجام شده است.
    نگاهی به برخی رفتارهای جناب مظفری خود گواه این بی توجهی است. از جمله این موارد می توان به سفر دکتر شریعتی نیاسر  معاون آموزشی وزیر علوم به داراب اشاره کرد که به دعوت دکتر انصاری نماینده مردم در مجلس انجام شد. متأسفانه در زمان حضور دکتر شریعتی که می توان وی را مهمترین شخصیت وزارت علوم بعد از مقام عالی وزارت دانست و نقش کلیدی در ارتقا و موافقت با اخذ رشته های جدید و در یک کلام توسعه کمی و کیفی دانشکده  دارد جناب آقای مظفری در داراب حضور نداشتند قطعا عذرشان در عدم استقبال از دکتر شریعتی نیاسر پذیرفتنی است اما وی که هم اکنون سه معاون در فرمانداری داراب دارد نمی توانست یکی از آنها را مأمور نماید تا حداقل برای استقبال و عرض خیرمقدم با دکتر شریعتی نیاسر دیداری هرچند کوتاه داشته باشند؟ آیا عدم استقبال عالی ترین مقام اجرایی شهرستان و یا یکی از معاونین فرمانداری داراب از یک شخصیت مهم در حد معاون وزیر کوتاهی و نشان از بی توجهی به توسعه شهرستان نیست؟ تا کنون دیده نشده که هیچکدام از فرمانداران داراب نسبت به یک مقام عالی وزارتی اینقدر بی توجه باشند.
    از جمله موارد دیگر؛ عدم حضور جناب فرماندار در مراسم معارفه مدیریت دانشکده است در این مراسم که با حضور دکتر ستایش معاون اداری مالی دانشگاه شیراز برگزار شد عدم حضور فرماندار و نماینده ای از طرف وی همه را متعجب کرده بود؛ چرا که اصولاً مراسم تودیع و معارفه مدیران اداره ها قطعا با حضور نماینده عالی دولت در شهرستان انجام می شود اما جناب آقای مظفری علیرغم دعوت کتبی نه تنها در این مراسم شرکت نکرد بلکه باز هم اجازه حضور هیچکدام از معاونین خود را نیز صادر نکردند.
    مورد دیگری که نشان از نامهربانی جناب فرماندار است اصرار زیاد ایشان برای تغییر محل برگزاری همایش مبارزه با خشکسالی است که علیرغم هماهنگی و آماده شدن سالن اجتماعات دانشکده؛ به دستور جناب فرماندار این مراسم به فرمانداری منتقل و برگزار شد. حسب برخی شنیده ها جناب مظفری اصرار داشته که برای تعیین محل برگزاری همایش با فرمانداری داراب هماهنگی نشده اما قرائن و شواهد موجود حکایت از آن دارد که وی بواسطه دلخوری که از تغییر مدیریت دانشکده بدون مشورت با وی داشته و دارد از برگزاری این همایش در دانشکده جلوگیری کرده است.
    نمونه بارز دیگری که در آذر ماه اتفاق افتاد؛ عدم دعوت از مسئولین دانشکده برای شرکت در کمیسیون دانشجویی شهرستان بود. این جلسه با حضور مدیران و یا نماینده ای از هر واحد دانشگاهی در فرمانداری داراب تشکیل شد اما  خبر و عکس های مربوط به آن که در فضای مجازی منتشر شد نشان داد که نماینده دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب در این جلسه حضور ندارد؛ بررسی های ما نشان می دهد هیچ دعوتنامه ای از طرف فرمانداری داراب برای دانشکده ارسال نشده است.
    عدم حضور جناب مظفری در مراسم گرامی داشت ۱۶ آذر و روز دانشجو  علیرغم ارسال دعوتنامه؛ نمونه بارز دیگری از این دست رفتارهای غیر منطقی و علی الظاهر بزرگمنشانه نماینده عالی دولت در داراب است و آخرین مورد هم عدم دعوت از مدیران دانشکده در کمیته دانشجویی دهه فجر است که خود حدیث مفصلی از نگاه منفی مدیریت کلان اجرایی شهرستان نسبت به آموزش عالی در این داراب است.
    حال باید به جناب مظفری عرض کرد که برادر بزرگواار؛ قصه انتصاب افراد برای مدیریت در هر اداره ای ممکن است با نظر برخی موافق و یا مخالف باشد آیا باید قضیه را تا بدین حد کش داد و منافع شهرستان را در نظر نگرفت؟ گیریم که با شما مشورت نشده باشد بر اساس چه استدلالی مواضع منفی نسبت به یک اداره اتخاذ می کنید؟ وقتی فرماندار قبل در جریان بوده و با هماهنگی وی مدیر جدید معرفی شده  و شخص نماینده محترم هم بر روند انتخاب وی اشراف داشته؛ آیا باز هم باید بر نظر خودتان پا فشاری کنید؟ شما از این نوع لجبازی چه سودی می برید؟ با این نوع تلقی از انتخاب یک مدیر آیا منافع شهرستان تأمین می شود؟  جنابتان استحضار دارید؛ شایسته نیست مدیر منتخب  یک اداره خودش رأساً به مقامات رجوع و و از انتصاب خود سخن به میان آورد این وظیفه به عهده کسانی است که وی را معرفی کرده اند شاید بهتر بود نماینده محترم مردم در مجلس قبل از صدور حکم جنابعالی را مطلع می کردند اما اگر قصوری صورت گرفته باشد شما نباید آنرا به پای دانشکده بنویسید و اینچنین با این واحد دانشگاهی که نیاز به حمایت دارد برخورد کرده و موجبات دلسردی مدیران و نخبگان علمی شهرستان  را فراهم نمائید که می توانند در امر تحقیقات کشاورزی و حل بسیاری از معضلات این بخش بیشترین کمک به کشاورزان و دست اندرکارن کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان داراب نمایند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.