سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مهندس خورسند رئیس اداره آبفا شهری داراب: همه باید در طول سال صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم

    شناسه : 85 ۰۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 14187 بازدید ارسال توسط :

    مهندس خورسند رئیس اداره آبفا شهری داراب در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: هفته اول تیر ماه مناسبتش صرفه جویی در مصرف آب است. صرفه جویی در مصرف آب منوط به یک هفته اول تیرماه نیست. همه باید در طول سال صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم. در هفته اول در واقع یک نماد […]

    مهندس خورسند رئیس اداره آبفا شهری داراب: همه باید در طول سال صرفه جویی در مصرف  آب داشته باشیم
    پ
    پ

    مهندس خورسند رئیس اداره آبفا شهری داراب در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: هفته اول تیر ماه مناسبتش صرفه جویی در مصرف آب است. صرفه جویی در مصرف آب منوط به یک هفته اول تیرماه نیست. همه باید در طول سال صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم. در هفته اول در واقع یک نماد است برای اینکه ما بتوانیم روی این مسئله بیشتر صحبت کنیم و همه متوجه باشیم که آب در شهرستان به چه صورت است .
    رئیس اداره آبفا شهری داراب به تغییر اقلیم در کشور اشاره کرد و افزود: همینطور که همه مستحضر هستند کشور ما در معرض تغییرات اقلیمی قرار دارد. از سی سال گذشته تا کنون میانگین درجه حرارت ۴ درجه بیشتر شده است. اینکه در فصل سرد سال سرما احساس نشد مبین این نکته است که تغییرات اقلیمی اتفاق افتاده و هوا گرم تر شده و به تبع آن وقتی هوا گرم تر می شود درجه تبخیر بالاتر می رود.
    وی سپس به موضوع صرفه جویی اشاره کرد و بیان داشت: اگر در فصل تابستان ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم تابستان را به خوبی پشت سر می گذاریم. خشکسالی هم مثل همه بلایای طبیعی دیگر،اگر برنامه ریزی شده باشد می توانیم از آن بگذریم.
    خورسند گران بودن هزینه ها در بخش آب را یکی از مشکلات آبفا دانست و افزود: امروزه هزینه های مربوط به بخش آب اعم از انتقال، تولید و توزیع بسیار گران است. به طوری که قیمت هر متر خط انتقال ۲۰ هزار تومان هست و این هزینه های بالا امروزه باعث شده که حقیقتا مشکلات زیادی برای اداراه های آبفا ایجاد کند. در سال های گذشته منابع مالی کمتر بوده و نمی شد یک سری کارها را کرد. اما در سال گذشته و امسال منابع مالی ما خوب بوده و توانستیم جایگزینی هایی برای چاه هایی که خشک شده و منابعی که از دست دادیم انجام بدهیم. امروز نمی گوییم وضعیت آب خوب شده ولی کمی بهتر شده. اما باید صرفه جویی کرد تا بتوانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.
    وی در ادامه به ارزان بودن قیمت آب اشاره کرد و افزود: امروزه هزینه هر متر مکعب آب برای دولت و شرکت آبفا ۱۰۰۰ تومان می باشد. یعنی قیمت هر متر مکعب آب هزار تومان می شود این در حالی است که به طور میانگین قیمت فروش ما ۲۵۰ تومان است. ۷۵۰ تومان از این هزینه را ما نداریم که بخشی از آن را دولت کمک می کند و بخشی هم شرکت آبفا ضرر و زیان می دهد که این هزینه ها خودش باعث می شود خدمات ما مؤثر واقع نشود.
    رئیس اداره آبفا شهری داراب مدیریت آب مهم دانست و گفت: امروزه بحث صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت آب از عهده یک اداره بر نمی آید و این بحث عزم ملی و همگانی می خواهد. همه باید خود را مدیر آب بدانند و همه یک گوشه ای از این وضعیت را مدیریت کنند. این منبعی است که همانند نفت می ماند و مربوط به همه هست.
    وی بحث انتقال آب از سد ها را مهم دانست و افزود: بحث انتقال آب در همه جای کشور در حال شکل گیری است همه شهرستانها به سمت منابع سدی رفتند یعنی از سدها استفاده می کنند. با پیگیری های مسئولین محترم، امیدوارم در شهرستان داراب هم انجام شود.
    خورسند در پایان گفت: از عنایاتی که در این بخش صورت می گیرد تشکر و قدردانی میکنم و ان شاا… فرماندار محترم در بحث اعتبارات سال جاری هم همکاری لازم داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “مهندس خورسند رئیس اداره آبفا شهری داراب: همه باید در طول سال صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم”
    1. سلام. این متن رو اصلا ویرایش نکردین؟؟ چندجاش ایراد داره

      • سلام
        ممنون از دقت نظری که داشته اید، اصلاحاتی در متن ایجاد شد امید که رضایت شما و سایر خوانندگان را فراهم نماید.