سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2000 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • معصومی عضو شورای اسلامی روستای مرز: درمانگاه روستای مرز نیمه تمام رها شده

    شناسه : 1406 ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰:۵۶ 1580 بازدید ارسال توسط :

    روستای مُرز یکی از پر جمعیت ترین روستاهای بخش فورگ است که نیاز به توجه ویژه مسئولین شهرستان داراب دارد. از جمله مشکلاتی که مردم این روستا  با آن مواجه هستند مشکلات بهداشتی و درمانی است. امید می رفت با ساخت درمانگاه بخشی از نیازهای بهداشتی و درمانی مردم این روستا مرتفع گردد که متأسفانه […]

    معصومی عضو شورای اسلامی روستای مرز: درمانگاه روستای مرز نیمه تمام رها شده
    پ
    پ

    روستای مُرز یکی از پر جمعیت ترین روستاهای بخش فورگ است که نیاز به توجه ویژه مسئولین شهرستان داراب دارد. از جمله مشکلاتی که مردم این روستا  با آن مواجه هستند مشکلات بهداشتی و درمانی است. امید می رفت با ساخت درمانگاه بخشی از نیازهای بهداشتی و درمانی مردم این روستا مرتفع گردد که متأسفانه تا کنون این اتفاق نیفتاده است.
    ایوب معصومی عضو شورای اسلامی مرز با اشاره به وضعیت درمانگاه عصر داراب توضیحاتی ا ارائه کرد.
    وی ابتدا بیان داشت: بعد از انجام واجبات برترین وسیله برای تقرب به خداوند متعال خصلت نیکوی خدمت به مردم مخصوصا خدمت به مؤمنان و صالحان می باشد. از رسول خدا (ص) پرسیدند: محبوب ترین مردم کیست؟ فرمود: « آنکس که وجودش برای مردم سودمندتر باشد».

    وی در ادامه افزود: همانطور که خود مستحضرید وزارت بهداشت و درمان به عنوان مهمترین نهاد ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی به شمار میرود که با تسهیلات ویژه خود در بازگشت سلامت جسمانی و روانی یک جامعه نقش دارد ، سلامت و بهداشت نیز یکی از نیازهای ابتدایی و اصلی هر جامعه است در واقع سلامت یک جامعه در گرو سلامت جسمی تک تک اعضاء آن جامعه است بدین منظور دولت تدبیر و امید یکی از شعارهای اصلی آن تکیه برای رفع این مشکل در جامعه خصوصا جامعه روستایی بود، مع الوصف تاکنون این مهم در روستای مرز مورد عنایت قرار نگرفته است بر همین اساس درمانگاه روستای مرز یکی از روستاهای پرجمعیت بخش فورگ می باشد( ¼ جمعیت این بخش) که در سال ۱۳۹۰کلنگ زنی شد و هدف آن خدمت رسانی به این مردم محروم و دور از مرکز استان و شهرستان داراب بود و واقعا نیاز به یک مرکزدرمانی مجهز از ضروریات این مردم متدین بود، ولی متأسفانه از سال ۱۳۹۰ تاکنون بدلیل عدم وجود پیگیری جدی از سوی مسئولان این شهرستان نیمه تمام رها گردیده و تنها اقداماتی که از طرف مسئولان شهرستان انجام گرفته تکمیل یک ساختمان آنهم بدون رعایت مسائل فنی از جمله اقدام به سفید کردن این ساختمان بدون اینکه سقف این ساختمان شیب بندی و ایزوگام شود که طی یک بارندگی به یک مکان متروکه تبدیل شده با اینکه این دهیاری نیز مساعدت لازم با شبکه بهداشت داشته که هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیون تومان(خرید تجهیزات اداری میز و صندلی وتخت و دستگاه نوار قلب با هزینه دهیاری و در اختیار قرار دادن ساختمان دهیاری به شبکه بهداشت) بدلیل اهمیت مسئله و اعتراضات مردمی نسبت به وضعیت بهداشت و درمان مجبور شده اند از هزینه بهسازی روستا بگذرند و به مسئله بهداشت مردم اهمیت بدهند.

    آقای ایوب معصومی تصریح کرد: سوء مدیریت در شبکه بهداشت شهرستان در امر خدمات رسانی و ساخت و سازها( و عدم نظارت بر پروژه ها) به عنوان یکی از سطوح ارجاع در نظام شبکه های بهداشتی- درمانی زیان های اقتصادی و جانی زیادی در پی دارد.
    وی در ادامه افزود: ساختمان جدیدی نیز برای اسکان پزشک تعیین و ساخته شده که نیاز به محوطه سازی و تعمیرات تکمیلی دارد با اینکه این شورا پیگیری های جدی به انجام رسانده این هم بی نتیجه مانده است و در سیل مراجعات اظهار دارند که باید پیمانکار جدید معرفی شود و این در حالیست که افرادی بعنوان پیمانکار معرفی می نمایند که اطلاعات کافی مبنی بر ساختمان سازی و تعمیرات ندارد و بدلیل کم کاری و عدم رعایت استاندارها سالها و ماه ها برای یک ساختمان چند متری با وقفه بسیار زیاد وقت صرف می کنند ما دیگر به شبکه بهداشت شهرستان در تحقق این امر مهم امیدی نداریم چرا که مهمترین عامل ناکامی ما شوراها در تحقق این امر نبودن برنامه های کیفیتی، حمایت کم مدیران بوده لذا از مسئولان محترم شهرستان عاجزانه تقاضا داریم در رفع این مشکل بکوشند.صدای ما به گوش مسئولین نمیرسه خواهش میکنم موضوع را پیگیری بفرمایید و نتیجه را به این شورا اطلاع دهید.فاصله این روستا تا مرکز شهرستان ۱۲۰ کیلومتر و تا مرکز بخش ۲۵ کیلومتر و تا مرکز استان ۳۸۰کیلومتر می باشددر ضمن چندین بار فرماندار محترم و مسئولین از نزدیک اوضاع نابسامان درمانگاه را دیده اند اما متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است.

    ثبت دیدگاه

    8 دیدگاه برای “معصومی عضو شورای اسلامی روستای مرز: درمانگاه روستای مرز نیمه تمام رها شده”
    1. مسولین به گوش به گوش.به داد مردم برسید

    2. ساختمان سیمان ستونش ریخته نشده سقفش گرفتن، قبل از ایزوگام سفید شده اینها از کارهای غیر اصولی و عدم نظارت شبکه بهداشت بوده

    3. فرماندار و مسولین از نزدیک دیدن اما اقدامی تا الان نشده و امیدواریم مسولین استانی و کشوری این خبر رو ببینند شاید فرجی شد.

    4. خدایا تو خودت به این مردم رحم کن ما که مسول دلسوز نداریم

    5. شبکه بهداشت خیلی ضعیف کار کرده پس کی باید پیگیر باشه

    6. شورای اسلامی تو این زمینه پیگیر بوده اما بالا دستها کاری نمیکنن…

    7. اقایون مسول کی دیگه میخواین به داد مردم برسین.روستای مرز با۴۰۰۰نفر جمعیت واقعا از امکانات بهداشتی محروم هستن و کسی هم صداش در نمیاد و از طرفی شورای اسلامی پیگیر بوده و هزینه کرده اما بی نتیجه مانده و ساختمان رها شده و هیچ نظارتی از شبکه نبوده و حالا مسول پیگیری در تکمیل درمانگاه کیه؟ ایا شورا یا شبکه بهداشت یا نماینده یا فرماندار یا مردم یا دانشگاه علوم پزشکی یا وزیر بهداشت یا ریس جمهور یا باید منتظر نشست خدا خودش درست کنه؟!

    8. شورای مرز به عنوان شورای نمونه انتخاب شده و بنده در جریان هستم واقعا پیگیر کار هستند خدا خیرشون بده که بی منت دارن برای مردم خدمت میکنن