چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • معرفی کتاب تاریخ اجتماعی داراب در عهد قاجار و پهلوی

    شناسه : 2799 ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰:۴۱ 1235 بازدید ارسال توسط :

    عصر داراب،  کتاب «تاریخ اجتماعی داراب در عهد قاجار و پهلوی» اثر نویسنده پر تلاش و محقق نام آشنای داراب «آقای ابوالحسن صادقیان» پس از گذشت حدود ۱۲ سال بالاخره چاپ و منتشر شد. این کتاب در هفت بخش مدخل، ریشه ها، تلاش، زندگی، روستا، کوچ نشینان و تصاویر می کوشد تا ضمن پرداختن به […]

    معرفی کتاب تاریخ اجتماعی داراب در عهد قاجار و پهلوی
    پ
    پ

    عصر داراب،  کتاب «تاریخ اجتماعی داراب در عهد قاجار و پهلوی» اثر نویسنده پر تلاش و محقق نام آشنای داراب «آقای ابوالحسن صادقیان» پس از گذشت حدود ۱۲ سال بالاخره چاپ و منتشر شد.
    این کتاب در هفت بخش مدخل، ریشه ها، تلاش، زندگی، روستا، کوچ نشینان و تصاویر می کوشد تا ضمن پرداختن به تحولات اجتماعی داراب در عهد قاجار و پهلوی تصویر نسبتاً شفافی از آن دوران را در اختیار خوانندگان خود قرار دهد.
    صادقیان، ضمن کالبد شکافی جامعه شهری و روستایی، هم زمان وقایع تاریخی را نیز رصد نموده و در قالبی متفاوت ارائه کرده است.
    تاریخ اجتماعی داراب شرحی واقعی، رنگارنگ و خاطره انگیز از یک جامعه اجتماعی عبور داده شده از زمان را به تفسیر نشسته است که بی شک نسل جدید را در مواجه با نادیده های فراوانی قرار خواهد داد که تاکنون آنرا تجربه نکرده اند و برای علاقمندان به رشته های جامعه شناسی و تاریخ می تواند به عنوان یک منبع قابل اعتماد در شناسایی زوایای پنهان دوران یاد شده مورد استفاده قرار گیرد.
    ابوالحسن صادقیان از چهره های شناخته شده دانشگاهی به عنوان سردبیر بخش های فرهنگی و تاریخی نشریات و مطبوعات محلی داراب، مقالات و یادداشتهای فراوانی را در طول سالهای گذشته تهیه و تقدیم علاقمندان به تاریخ داراب نموده است و از مطرح ترین مقالات وی، اعتراض به مقدمه نگاشته شده بر کتاب تذکره لطایف الخیال اثر مولانا شاه محمد دارابی است که در نشریه افسانه داراب (بهمن ۱۳۹۱)به چاپ رسید و فرزندان این مرز و بوم هرگز این مقاله را فراموش نخواهند کرد.
    کتاب تاریخ اجتماعی داراب در عهد قاجار و پهلوی در ۲۹۲ صفحه و توسط مجمع ذخایر اسلامی قم منتشر و هم اکنون در کلیه کتابفروشی های داراب در دسترس علاقمندان قرار دارد.

    جلیل سلمان

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.