جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور: صدا و سیما رقیب روحانی شده است

    شناسه : 7081 ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 2135 بازدید ارسال توسط :

    معاون حقوقی رئیس‌جمهور با انتقاد از رویه صدا و سیما در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: صدا و سیما به رقیب روحانی تبدیل شده است. به گزارش  پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از  ایسنا، مجید انصاری در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه بر اساس قانون، صدا و سیما موظف […]

    معاون حقوقی رئیس‌جمهور: صدا و سیما رقیب روحانی شده است
    پ
    پ

    معاون حقوقی رئیس‌جمهور با انتقاد از رویه صدا و سیما در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: صدا و سیما به رقیب روحانی تبدیل شده است.

    به گزارش  پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از  ایسنا، مجید انصاری در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه بر اساس قانون، صدا و سیما موظف است با حفظ بی طرفی کامل تبلیغات انتخابات را برگزار کند، اظهار کرد: وظیفه صدا و سیما تشویق مردم به حضور در انتخابات، ایجاد نشاط و آگاهی سیاسی و ارائه برنامه های نامزدهای انتخابات است.

    وی افزود: باکمال تاسف شاهدیم صدا و سیما با بی توجهی به اصل بی طرفی، به بهانه‌های مختلف، با ایجاد برنامه های خود علیه دولت مستقر و شخص رئیس‌جمهور اقدام تخریبی انجام می‌دهد. عدالت اطلاع رسانی در برنامه های صدا و سیما به ویژه در برنامه ۲۰:۳۰ رعایت نمی شود. برنامه های سایر نامزدها از جمله آقای رئیسی به صورت مکرر و متعدد پخش می‌شود در حالیکه اجتماع چند ده هزار نفری مردم در استادیوم آزادی شاید فقط چند ثانیه پخش شد در حالیکه در نمایش تعداد جمعیت و شعارهای مردم یک جانبه عمل شد.

    انصاری ادامه داد: شورای نظارت بر تبلیغات صدا و سیما یا نظارت کافی اعمال نمی کند یا صدا و سیما به تذکر آن‌ها وقعی نمی نهد. شاهدیم با خبرسازی های نادرست و سیاه نمایی های کاذب، صدا و سیما سعی می‌کند که القا کند دولت کارآمد نیست و به وعده هایش عمل نکرده است. همین امروز در بخش خبری ساعت ۱۴ به بهانه مسائل انتخاباتی، کارگاه هایی که تعطیل شده اند به نمایش درآمد و مصاحبه های جهت دار گرفته شد با این هدف که القا کنند هر روز واحدهای تولیدی تعطیل شده و اشتغال در حال کاهش است.

    معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هفت، هشت دقیقه برنامه علیه دولت پخش کردند، خاطر نشان کرد: اگر انصاف و عدالت داشتند از فعال شدن ۲۲ هزار واحد نیمه تعطیل و تعطیل که دولت آن‌ها را با پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان فعال کرده یا ایجاد یک میلیون ۳۰۰ هزار فرصت شغلی خالص در سال ۹۴ و ۹۵ گزارش تهیه می کردند. من به مردم عرض می‌کنم روحانی با رقیب دیگری به نام صدا و سیما مواجه است که البته در سه سال و نیم گذشته همواره در جهت تخریب دولت به ویژه در قضیه برجام مشغول بوده است و این روزها بی عدالتی خود را به شدت تعقیب می‌کند. ما از این رویه به شدت گله مند هستیم.

    انصاری درباره شکایت دولت از رسانه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند گفت: تعداد بسیار زیادی از این بی عدالتی‌ها در رسانه‌ها در حال انجام است که این تخلفات از سوی وزارت کشور، ستاد انتخابات روحانی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به قوه قضاییه، کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات و شورای نگهبان ارسال شده ولی هیچ رسیدگی را شاهد نبودیم. ممکن است آن‌ها بگویند شکایت در حال رسیدگی است در حالیکه تخلفات انتخاباتی باید بلافاصله رسیدگی شود. تجربه نشان داده که به این شکایت رسیدگی نشده یا بایگانی می‌شود. اگر بعد از انتخابات هم رسیدگی شود چاره ساز نیست زیرا این اقدامات موجب گمراه شدن مردم می‌شود.

    وی ادامه داد: من به عنوان معاون حقوقی رئیس‌جمهور از این حق مردم دفاع می‌کنم که آن‌ها باید از همه مسائل انتخابات آگاه شوند. این حق در حال تضییع است. طرح شکایت از این رسانه‌ها وظیفه قانونی ما است. از قوه قضاییه و شورای نگهبان درخواست می‌کنم جلوی این بی عدالتی رسانه‌ها را بگیرند.

    معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت همیشه از آزادی بیان و حق اطلاع رسانی دفاع کرده و هزینه سنگینی بابت دفاع از مطبوعات پرداخت کرده و می پردازد اظهار کرد: تخلف از قوانین و سوء‌استفاده از اموال عمومی ربطی به آزادی بیان ندارد. برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی که متعلق به نهادهای حکومتی هستند، قانونا حق ندارند به نفع یا علیه کاندیدا تبلیغ کنند. این رسانه‌ها جرایم متعددی مرتکب می‌شوند. جرم اول آن‌ها سوء  استفاده از اموال عمومی به نفع برخی کاندیداها و علیه دولت و شخص روحانی و جهانگیری است، جرم دوم آن‌ها تهمت زدن و نشر اکاذیب است. جرم سوم آن‌ها نیز تضعیف جایگاه ولایت فقیه است.

    انصاری ادامه داد: شکایت از این مجموعه نه به جهت  انتقاد از دولت و شخص روحانی است بلکه شکایت ما بر اساس موازین حقوقی است که متاسفانه تاکنون نتیجه عملی نداشته و صرفا طرح شکایت بوده است.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “معاون حقوقی رئیس‌جمهور: صدا و سیما رقیب روحانی شده است”
    1. این موضوع خیلی مهمه واقعا؟؟؟؟؟؟؟ در ثانی خود روحانی منبع تخلفاته. صدا و سیما باید رسیدگی کنه . انصاری اون موقعی که داشت میگفت سال ۸۸ ما برنده قطعی هستیم چیزی نگفتین