پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2002 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان یادآور شد: ۸ مهر ماه، روز جهانی قلب نامگذاری شده است/ بیماری های قلبی عروقی، اولین علت مرگ در ایران است

    شناسه : 11821 ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 867 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از  روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان داراب، رئیس مرکز بهداشت این شهرستان گفت: بیماریهای قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا و همچنین ایران است. معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب عنوان کرد: بیماریهای قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا و همچنین ایران […]

    معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان یادآور شد: ۸ مهر ماه، روز جهانی قلب نامگذاری شده است/ بیماری های قلبی عروقی، اولین علت مرگ در ایران است
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از  روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان داراب، رئیس مرکز بهداشت این شهرستان گفت: بیماریهای قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا و همچنین ایران است.

    معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب عنوان کرد: بیماریهای قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا و همچنین ایران است و سالانه حدود ۱۸ میلیون نفر در سراسر جهان به علت بیماریهای قلبی عروقی فوت می کنند؛ این بیماری ۳۱ ٪ کل مرگ های جهانی و نیمی از مرگ های ناشی از بیماریهای غیرواگیر را شامل می شود.

    معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان داراب ادامه داد: بیماران قلبی عروقی از یک سو بیشتر در معرض ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند و در صورت ابتلا دچار عوارض شدیدتری می شوند و از سوی دیگر ممکن است به علت ترس از ابتلا به این ویروس، دریافت خدمات مراقبتی قلب را به تعویق بیاندازند.

    رسولی یادآور شد: روز سه شنبه ۸ مهر ماه به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده و شعار امسال “با تمام وجود از سلامت قلب خود مراقبت کنید” نامگذاری شده است، که در واقع پیام اصلی این شعار آن است که با تدبیر، اثرگذاری و همدلی از سلامت قلب خود، خانواده و جامعه مراقبت کنید.

    فروغ سلیمی مسئول واحد بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان داراب در ادامه ۴ فاکتور تغذیه ناسالم، کم تحرکی، استرس و استعمال دخانیات را به عنوان عواملی که به طور مستقیم در ایجاد بیماریهای قلبی عروقی نقش موثری دارند نام برد و توضیح داد: با انتخاب شیوه زندگی سالم مانند تغذیه سالم، دوری از استرس، عدم استعمال دخانیات و انجام فعالیتهای فیزیکی حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته می توان خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را کاهش داد.

    سلیمی در پایان به شهروندان دارابی توصیه کرد: در صورتی که مبتلا به بیماری قلبی عروقی یا فشار خون بالا هستید به طور مستمر وضعیت سلامت خود را در سامانه salamat.gov.ir ارزیابی کنید.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.