جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • معاون برنامه ریزی سازمان صمت فارس: تولید ۹۵ درصد از انجیر خشک کشور در ۴ شهرستان فارس

    شناسه : 11868 ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 971 بازدید ارسال توسط :

    معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: کشاورزان چهار شهرستان استان فارس شامل استهبان، داراب، نی‌ریز و جهرم، ۹۵ درصد کل انجیر خشک کشور را تولید می‌کنند. سید رضا ساداتی چهارشنبه ۹ مهر در جلسه بحث و بررسی پیرامون تولید، فرآوری، تجارت داخلی و صادرات محصول انجیر در استهبان بیان […]

    معاون برنامه ریزی سازمان صمت فارس: تولید ۹۵ درصد از انجیر خشک کشور در ۴ شهرستان فارس
    پ
    پ

    معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: کشاورزان چهار شهرستان استان فارس شامل استهبان، داراب، نی‌ریز و جهرم، ۹۵ درصد کل انجیر خشک کشور را تولید می‌کنند.

    سید رضا ساداتی چهارشنبه ۹ مهر در جلسه بحث و بررسی پیرامون تولید، فرآوری، تجارت داخلی و صادرات محصول انجیر در استهبان بیان کرد: از آنجا که انجیر از مزیت‌های صادراتی فارس و کشور محسوب می‌شود، ارتقای سطح دانش تخصصی تولیدکنندگان و صادرکنندگان و بنگاه‌های تولیدی –صادراتی در این حوزه اهمیت بسزایی دارد.

    به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از ایسنا، ساداتی ادامه داد: توسعه و ارتقای صنایع مرتبط با بسته بندی و فرآوری انجیر در ایجاد زمینه اشتغال و افزایش ارزش افزوده این محصول اثرگذار است.

    معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به برگزاری جلسه بحث و بررسی پیرامون تولید، فرآوری ، تجارت داخلی و صادرات محصول انجیر در استهبان و اثر گذاری تولید و صادرات انجیر در استان و کشور با حمایت بیش تر انجمن ملی انجیر در اجرای سند پیشران توسعه اقتصادی در استان، “برند سازی بین‌المللی” را یک اصل مهم برای حضور و بقا در بازارهای جهانی ذکر کرد.

    ساداتی گفت: بحث ثبت برند ملی و بین‌المللی انجیر استهبان و استان ارتقای صنایع مرتبط با بسته بندی و فرآوری این محصول فانتزی و ارگانیک محلی و بومی متناسب بازارهای جهانی در راستای تهیه، تولید و توزیع در امر توسعه و ایجاد اشتغال پایدار و افزایش ارزش افزوده این نوع محصولات اثر گذار است.

    او در خصوص صادرات محصول انجیر نیز اظهار کرد: افزایش هم افزایی بین صادر کنندگان انجیر در استان و کشور از برنامه‌های ما در توسعه صادرات این محصول در استان است که برنامه ریزی‌هایی برای برگزاری جلسات مستمر و مداوم با صادرکنندگان انجیر در سالجاری پیش بینی شده است.

    معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خاطرنشان کرد: برای صادرات این محصول، تسهیل زیر ساخت‌ها، صادرات و بسته بندی‌های استاندارد و بهداشتی، توجه به کشورهای آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی در راستای بالابردن ارزش افزوده، رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و جهش تولید اثر گذار است.

    ساداتی با بیان اینکه عمده انجیر فارس در شهرستان‌های استهبان، نی ریز، داراب، جهرم و کازرون تولید می‌شود، اظهار کرد: ۳۶ واحد بسته بندی انجیر در استان فعال است که بر اساس آمار منتشر شده در سال گذشته بیش از  ۴۷ میلیون دلار انجیر از استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

    سید عبدالعظیم خادم حمزه، مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: توسعه زیر ساخت‌ها، تامین مالی تولید کنندگان و صادرکنندگان همچنین همگرایی و تعامل بین تشکلهای تولیدی و تجاری در این محصول لوکس موجب رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، افزایش اشتغال و در اختیار گرفتن سایر بازارهای بین‌الملی خواهد شد.

    او در این جلسه بر حمایت استانداری و دولت از تشکیل میز ملی انجیر در فارس تاکید کرد و برای اجرای پیشنهادات و خواسته‌های رؤسای تشکل‌های صادراتی استان با بررسی در کمیته‌های تخصصی قول مساعد داد.

    خادم حمزه با تاکید بر اینکه تولید کنندگان و صادر کنندگان خدمات مبتنی بر علم و تکنولوژی روز دنیا را توسعه دهند، اظهار کرد: ضرورت دارد تا در راستای جهش تولید هر شهرستان یک سندتوسعه داشته باشد

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.