جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از مناطق، باغات و مزارع سیل زده داراب بازدید کرد

    شناسه : 6678 ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 1536 بازدید ارسال توسط :

    فارس از استان های پیشرو در مصرف بهینه آب است. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان داراب، در پی بارشهای اخیر و جاری شدن سیلاب در شهرستان داراب معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از طرحهای آب و خاکی و باغات و مزارع خسارت […]

    معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از مناطق، باغات و مزارع سیل زده داراب بازدید کرد
    پ
    پ

    فارس از استان های پیشرو در مصرف بهینه آب است. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان داراب، در پی بارشهای اخیر و جاری شدن سیلاب در شهرستان داراب معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از طرحهای آب و خاکی و باغات و مزارع خسارت دیده بازدید کرد.

    دراین بازدید که در معیت ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس، نماینده مردم داراب وزرین دشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار داراب  و هیأت همراه صورت گرفت، معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از چشمه جستویه و بنیان و چشمه بزرگ رستاق و باغات خسارت دیده بازدید نمود.

    معاونت آب وخاک  وزارت جهاد کشاورزی دراین بازدید اظهار داشت: اعتبارات استان فارس در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که ۱۸۵ میلیارد تومان از آن جهت توسعه روشهای نوین آبیاری می باشد.

    وی با اشاره به اینکه از این اعتبار ۸۳ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده است خاطر نشان کرد: عملیات خوبی در استان انجام شده است به نحوی که بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی مستعد به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است و حدود ۴ تا۵ هزار هکتار دیگر در دست اقدام داریم. اکبری رویکرد جهاد کشاورزی را بهینه کردن مصرف آب عنوان و اظهارامیدواری نمود: با اجرای روشهای نوین آبیاری شامل استفاده از روشهای میکرو و قطره ای در باغات و زراعت ها شاهد افزایش راندمان مصرف آب باشیم.

    این مقام مسئول، استان فارس را یکی از استان های پیشرو کشور در زمینه استفاده از روشهای نوین آبیاری عنوان و خاطر نشان کردند: با این اعتبارات تحولی در زیر ساخت های بهره وری آب صورت گیرد.

    ریاست سازمان جهاد کشاورزی نیز در این بازدید اظهار داشت: با  حضور مهندس اکبری دراین بازدید، مسائل سیل اخیر بررسی می شود و آن قسمتی که امکان دارد توسط دولت جبران می شود. قاسمی اظهار داشت: انشاالله با پرداخت اعتبارات از طرف دولت بتوانیم قنات ها را احیا و مشکلات را کم کنیم؛ ضمن آنکه با مطالعات اولیه انجام شده تلاش داریم در سال آینده از محل اعتبارات ۱۰و ۱۲ ستاد حوادث اعتبارات لازم را برای شهرستان داراب که اولویت هم دارد در نظر بگیریم.

    وی برآوردهای اولیه ناشی از خسارت سیل اخیر دراستان را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش های زراعت، باغات، دام وطیور و تاسیسات زیربنایی عنوان نمود .

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در شهرستان داراب نیز در این بازدید خسارت وارده به بخش کشاورزی را بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان عنوان و اظهار داشت: پاید پی گیری کنیم تا خساراتی که جنبه اورژانسی دارند برطرف کنیم تا زندگی مردم به حالت عادی بازگردد.

    انصاری اظهار داشت: تلاش می کنیم با اجرای طرحهای جامع در حوزه آبخیزداری و احداث بندها و سد ها که در جهت کمک به جلوگیری از سیلاب های بعدی باشد بتوانیم به تغذیه آبهای زیرزمینی کمک نمائیم.

     

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از مناطق، باغات و مزارع سیل زده داراب بازدید کرد”
    1. حالا ببینم می تونن همین قناتای کور شده ی دوبرجی را از نو راه بندازن واقعن خیلی سخته تا اون جا که ما خبر داریم چار پنج اومدن تماشاکردن و رفتن باچشمای خودشون دیدن که راه اب بسته است ده روز دیگه نیان کارمون زاره