جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مردم بخش فورگ خواهان تکمیل و آسفالت راه فورگ به لارستان هستند/ راهی که می تواند اقتصاد داراب و لارستان را متحول کند

    شناسه : 5574 ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 1638 بازدید ارسال توسط :

    عصر داراب نیوز- رسول امیری/ همه ما از فواید  ارتباط انسان ها با یکدیگر با خبریم به ویژه ارتباطی حضوری آن هم از طریق راه و جاده که بحث مفصل آن در این مجال نمی گنجد. از دوران های دور و نزدیک   بنا به ضرورت، بین بخش فورگ  از شهرستان داراب و  مناطقی از شهرستان […]

    مردم بخش فورگ خواهان  تکمیل و آسفالت راه  فورگ به لارستان هستند/  راهی که می تواند اقتصاد داراب و لارستان را متحول کند
    پ
    پ

    عصر داراب نیوز- رسول امیری/ همه ما از فواید  ارتباط انسان ها با یکدیگر با خبریم به ویژه ارتباطی حضوری آن هم از طریق راه و جاده که بحث مفصل آن در این مجال نمی گنجد.

    از دوران های دور و نزدیک   بنا به ضرورت، بین بخش فورگ  از شهرستان داراب و  مناطقی از شهرستان لارستان روابط تجاری و اجتماعی وخانواده گی بوده وهست. هرچند حضور طایفه های بزرگی ازلارستان  و داراب که مقیم شهرهای یکدیگر شده اند را نمی توان نادیده گرفت. به اندازه کافی دلیل و منطق وجود دارد که بتوان با استناد به آن نگاه مسؤلین هر دو شهرستان را متوجه این مهم نمود که راه ارتباطی فورگ,داراب و لارستان باید هموارشود.

    قطعاً اولین بازده مثبت آن علاوه بر مراودات فرهنگی واجتماعی وسیاسی، ایجاد اشتغال و رونق بهتر روابط  تجاری و اقتصادی است که یکی از مهمترین اتفاقات خوش آیند در شرایط کنونی کشور است.

    ازطرفی کاهش مسافت لارستان به استان های کرمان و یزد، عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی، باغداری و صنعتی، میل  و رغبت به سرمایه گذاری در بین فعالان اقتصادی و امتیازات مطلوبی که قطعاً کارشناسان بهتر از ما می دانند، حاصل ارتباط جاده ای بین دو شهرستان از سمت بخش فورگ خواهد شد.

    بنا به همین گزارش در ارتباطی حضوری و تلفنی که با تعدادی از مسؤلین و دوستان خبرنگار، هر دو شهرستان داشتیم امیدواری هایی حاصل شده است.

    فرماندار داراب و رئیس اداره ی راه وترابری با اتفاق نظر قول مساعد دادند که پس از بازدید و کارشناسی مسیر و هماهنگی با مسؤلین شهرستان لارستان اقداماتی در حد توان پیرامون هموار کردن مسیر مذکور، انجام دهند. ضمن اینکه جناب انصاری نماینده  داراب و زرین دشت را در جریان گذاشته ایم که درهمین راستا گفتگوهای لازم را با نماینده لارستان انجام دهند.

    گفتنی است  است باعنایت به اینکه راه ارتباطی بخش فورگ  شهرستان داراب و لارستان از شهر فدامی  و روستای مرز می گذرد، پذیره ازاعضای شورای شهر فدامی وشهرستان داراب و بهنام خادمی عضو شورای اسلامی روستای مرز، اعلام آمادگی کرده اند که جهت همکاری با مسؤلین و کارشناسان هر دو شهرستان از هرگونه مساعدت دریغ نخواهند کرد.

    یاد آوری می شود که جاده فورگ به لارستان از مسیر مرز و فدامی بین  ۳۵تا ۴۰کیلومتر خاکی است که نیمی از این مسیر در حوزه لارستان قرار دارد که اگرتسطیح و آسفالت شود کمتر ازیک ساعت و نیم می توان به مقصد رسید.

    منتظر پیگیری واقدام مسؤلین بزرگوار والبته مطالبه گری وسماجت شوراهای بخش فورگ به ویژه مردم وشوراهای منطقه ی مرز وفدامی هستیم. انشاا… که این حادثه ی خوشگوار رخ دهد.

    شنیده ها نیز حکایت از آن دارد که جناب دکتر جعفر پور نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی به پیگیری های دوست خبرنگارمان راشد انصاری پیرامون تسطیح و آسفالت مسیر ارتباطی فورگ و لارستان پاسخ داده و گفته اند: تکمیل، تسطیح و آسفالت این مسیر از اولویت های اینجانب نیز می باشد و به همین دلیل  سال گذشته اعضای دفتر نماینده از این مسیر بازدید و به فدامی سفر کرده اند.

    البته پس از موافقت آقایان قاسمپور فرماندار داراب و مهندس نریمان رئیس اداره راه و ترابری منتظر جوابیه ی جناب انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت بودیم که خوشبختانه اعلام کردند
    که حل مشکل مسیر لارستان و فورگ را مشترکا با نماینده ی لارستان پی گیری خواهیم نمود با این حساب می طلبد که در اولین فرصت،جناب فرماندار به همراهی مسؤلین وکارشناسان اداره راه و ترابری از مسیر راه بازدید و ان شاا…  پس از کارشناسی؛  مقدمات کار را فراهم سازند

    امیدمان به آینده ای روشن درسایه ی وحدت و همدلی است. با تشکر از دوست نویسنده و خبرنگار جناب راشد انصاری بزرگوار که پل ارتباطی ما و دوستان لارستان را فراهم کردند.

     

    ثبت دیدگاه

    5 دیدگاه برای “مردم بخش فورگ خواهان تکمیل و آسفالت راه فورگ به لارستان هستند/ راهی که می تواند اقتصاد داراب و لارستان را متحول کند”
    1. بسیار عالی می شود اگر این انفاق بیفتد…ممنون بابت خبرتون

    2. واقعا اگه این اتفاق بیفته برای هر دوشهرستان مفید است راه ارتباطی فواید زیادی دارد که می توان بیش از این ها برشمرد کاهش ترافیک دکه ها ورستوران های بین راه تعاملات سیاسی رشد اجتماعی رشد روابط عمو می استفاده از راه به عنوان راه جایگزین ورونق در همه زمینه ها

    3. سلام نماینده همو راه فسا به زرین دشت پیگیری کنه کافی تا بقیش

    4. اگه این اتفاق بیفته واقعا عالی میشه چه بسا شغلهاوراه درآمدهاهم برای مردم بین مسیرفراهم خواهدشد.موفق باشید