شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • محبی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس: فرمانداری خانه نیروهای انقلابی است/ از این لحظه به بعد زمان مطالبه گری جریان انقلابی از آقای سعدی است

    شناسه : 13814 ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ 742 بازدید ارسال توسط :

    محبی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس: فرمانداری خانه نیروهای انقلابی است/ از این لحظه به بعد زمان مطالبه گری جریان انقلابی از آقای سعدی است آئین معارفه فرهاد سعدی فرماندار ویژه شهرستان داراب و تکریم از اصغر فرودی فرماندار سابق با حضور محبی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، عسکری نماینده مردم در مجلس […]

    محبی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس: فرمانداری خانه نیروهای انقلابی است/ از این لحظه به بعد زمان مطالبه گری جریان انقلابی از آقای سعدی است
    پ
    پ

    محبی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس: فرمانداری خانه نیروهای انقلابی است/ از این لحظه به بعد زمان مطالبه گری جریان انقلابی از آقای سعدی است

    آئین معارفه فرهاد سعدی فرماندار ویژه شهرستان داراب و تکریم از اصغر فرودی فرماندار سابق با حضور محبی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، عسکری نماینده مردم در مجلس و و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی صبح چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه در سالن اجتماعات فرمانداری داراب برگزار شد.

    محبی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با اشاره به فرایند انتصاب فرماندار ویژه شهرستان داراب عنوان داشت: معمولا مدیران استانی به مناصب استانی می رسند. آقای سعدی به دلیل اینکه از قبل ارتباط تشکیلاتی با جناب آقای عزیزی داشتند و بنا به درخواست آقای عزیزی به مجلس شورای اسلامی مأمور شدند. ما از مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم تا وی به استانداری برگردند. در این فرابند اولا تک گزینه ای وجود نداشته است. دوم این اراده برای انتصاب ایشان از طرف استاندار ایجاد شد.

    وی ضمن تقدیر از فرماندار سابق افزود: آقای فرودی فضای متعادلی به وجود آورد و زحمت کشیدند. ضمن تقدیر و تشکر از زحمات برادر بزرگوار و ادیب و مؤمن جناب آقای فرودی که در شهرستان داراب حضور داشتند. جناب آقای سعدی را معرفی می کنیم و از این لحظه به بعد زمان مطالبه گری جریان انقلابی از آقای سعدی است.

    محبی پور در ادامه افزود: جناب آقای فرهاد سعدی از نیروهای همسو با دولت انقلابی است؛ در وزارت کشور دارای چهره ای شناخته شده، کاملا معین و دارای رفتار متعادل و در عین حال معتقد به مسیر هستند.

    محبی پور خطاب به فرماندار ویژه جدید اظهار داشت: فرمانداری خانه نیروهای انقلابی است. نیروهای انقلابی علاوه بر مشاوره، تغییرات بعدی که در داراب انجام می دهند باید ظهور و بروز داشته باشند، نیروهایی که اندیشه های مقام معظم رهبری دارند را شناسایی کنید و از ظرفیت های آنها استفاده کنید. شهرستان داراب باید برای انقلاب اسلامی کارسازی کند و از شهرستان داراب باید مدیرکل های استانی و چند نماینده مجلس که رقیب آقای عسکری باشند در بیاوریم.

    معاون سیاسی امنیتی استان در خصوص انتصاب های مختلف و همچنین انتصاب فرمانداران تصریح کرد: در این زمینه فشارها، صلاحیت ها، توانمندی ها و درخواست ها و … به وجود می آید. این یک فرایند انتخابی نیست، فرماندار نماینده حاکمیت است و اولین مسئولیت او ایجاد امنیت است. جايگاه فرماندار انتصابی است و انتخابی نیست. ما صندوق انتخابات نداریم تا مردم یک نفر را انتخاب کنند.

    وی افزود: فرماندار به عنوان نماینده حاکمیت ویژگی های شاخصی دارد. اولین ویژگی او امنیتی بودن است. اولین انتظار مردم از حکومت ایجاد امنیت است و به همین دلیل فرماندار رئیس شورای تأمین است. دولت عوض شده و فضا تغییر کرده اما قرار نیست همه فرمانداران تغییر کنند چون مدل ادعای انقلابیون اینگونه نیست و تقوای سیاسی از اندیشه های رهبر انقلاب است. در بعضی از دوره ها در عرض یک ماه ۵ هزار مدیر را قلع و قمع کردند ولی در دوره انقلابی است که اگر فردی دارای ویژگی های بهتر برای اقدامات تحولی به دست آوردیم طبق دستورات دینی جایگزین می شود. متوسط عمر فرمانداری در استان ما حدودا دو سال است. حتی در دولتی که تغییر نکرده هم تغییرات اتفاق می افتد و فرمانداران عوض می شود چون هدف، روان کار کردن برای مردم است.

    محبی پور با بیان اينکه در استان فارس، شورای مشورتی فعال است افزود: بعد از انتصاب آقای ایمانیه شورای مشورتی فعال شد و کمیته انتصابات درست شد. این کمیته از مشورت های بیرونی استفاده می کند و در عین حال از کادر مجموعه استانداری، گزینه هایی معرفی می شود. در بانک اطلاعاتی ما نزدیک به ۳۰۰ نفر هستند که از ظرفیت های آنها استفاده می کنیم؛ با توجه به مدرک تحصیلی و سوابق او به اداره های مختلف معرفی می شوند و بعد نیازمندی ها لیست می شود و تغییر و تحولات را بررسی می کنیم.

    محبی پور سه رأس مثلث حاکمیتی در شهرستان را مهم خواند و تأکید کرد: توصیه شده که فرماندار به عنوان رئیس شورای تأمین با نماینده شهرستان که در مرکزیت، کارها را دنبال می کند و با امام جمعه که در شهرستان مستقر است همکاری داشته باشد، اگر این سه رأس مثلث حاکمیت در شهرستان که بعد از استقرار فرماندار ، رؤسای اداره ها در ذیل او قرار می گیرند و فعالیت های فرهنگی که در ذیل شورای فرهنگی عمومی به ریاست امام جمعه و نماینده مجلس هم نقش اساسی پیگیری ها را دارد وقتی این موارد کاملا به هم ییوند داشته باشند امورات به راحتی پیگیری می شود. در بعضی از شهرستان ها بین این سه رأس شکافی به وجود می آید و کار سخت می شود. برای اینکه این مشکل به وجود نیاید دو راه وجود دارد، یکی اینکه از مجموعه شهرستان پیشنهاداتی داده شود دوم اینکه از استان پیشنهاداتی ارائه می شود و با یکدیگر بررسی انجام می شود.

    وی با بیان اينکه فرماندار سابق تمایلی به ادامه همکاری در شهرستان داراب نداشت افزود: آقای فرودی چندین بار با من ارتباط داشت که در داراب دیگر نمی مانم و بنا به دلایلی ادامه خدمت در داراب برای من سخت شده است. گزینه های ما و گزینه های نماینده و امام جمعه( که عنوان کردند هر تصمیمی دولت بگیرد ما هم تبعیت می کنیم) گزینه ها مطرح شد؛ آقای عسکری نسبت به داراب و زرین دشت سختگیرانه عمل کردند تا به گزینه مطلوب شهرستان برسد. دو تا از گزینه های ایشان را رسما رد کردیم. بقیه گزینه ها هم یک ماه طول کشید و به یکی از همکاران ما رسید.

    محبی پور با رد شایعاتی که درخصوص فرماندار ویژه جدید مطرح است؛ عنوان کرد: آقای سعدی چند مسئولیت داشته و شایعاتی مثل مسئول دفتر فلانی است، صحت ندارد. ایشان به عنوان دفتر تشکل ها و مجموعه های مردمی اداره کل اجتماعی ما هستند. در واقع معاون مدیرکل هستند. در رزومه ایشان مسئولیت حوزه فرمانداری شیراز و مدیرکلی استان هرمزگان وجود دارد علاوه بر کارشناسی در طول مدت دو دهه خدمت خودشان پشت سر گذاشتند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.