جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • لزوم استفاده از ماسک بسیار حیاتی است / تنگی نفس، درد قفسه سینه، عدم قطع تب، احساس گیجی از علایم بیماری کرونا

    شناسه : 11379 ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲ 576 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان داراب، در پی افزایش موارد مبتلا به بیماری کووید۱۹،ابراهیم رسولی رییس مرکز بهداشت گفت: از آنجایی که انتقال ویروس کرونا ممکن است به صورت قطره‌ای از طریق تنفس قطرات تنفسی که از راه بینی و دهان فرد مبتلا به اطراف […]

    لزوم استفاده از ماسک بسیار حیاتی است / تنگی نفس، درد قفسه سینه، عدم قطع تب، احساس گیجی از علایم بیماری کرونا
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان داراب، در پی افزایش موارد مبتلا به بیماری کووید۱۹،ابراهیم رسولی رییس مرکز بهداشت گفت: از آنجایی که انتقال ویروس کرونا ممکن است به صورت قطره‌ای از طریق تنفس قطرات تنفسی که از راه بینی و دهان فرد مبتلا به اطراف پخش میشود به دیگران انتقال یابد,بنابراین لزوم استفاده از ماسک بسیار حیاتی می باشد.

    ممکن است انتقال به صورت تماسی و لمس سطوح آلوده به قطره های تنفسی بیمار آلوده و تماس دست خود با بینی چشم و دهان باشد. مضافاً از طریق لمس سطوح آلوده به مدفوع نیز می‌تواند منتقل شود. بنابراین شستن دستها با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده مورد تاکید می باشد.

    رسولی در ادامه تاکید کرد: افرادی که به صورت بالقوه با بیماران مبتلا به کرونا در تماس بوده اند و *در حال حاضر سالم و بدون علامت* هستند، لازم است به مدت ۱۴ روز نسبت به محدودیت تردد و قرنطینه خانگی خود اقدام نمایند. و در صورت علامت دار شدن می توانند جهت ارزیابی و گرفتن نمونه آزمایش به مرکز منتخب ۱۶ ساعته (واقع در بلوار بسیج جنب حوزه مقاومت شهید کلاهدوز) مراجعه نمایند. کماکان *تنگی تفس، درد قفسه سینه، تشدید سرفه و سرفه خلط دار، عدم قطع تب بعد از ۵ روز و ناتوانی در بیدار شدن و احساس گیجی از علایم اورژانسی و نگران کننده بیماری کرونا می‌باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.