پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • قاتل خاموش جان زوج جوان را در شب زفافشان گرفت

    شناسه : 2212 ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱:۱۳ 777 بازدید ارسال توسط :

    زوج جوانی که تازه مراسم عروسی خود را سپری کرده بودند بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن  جان به جان آفرین تسلیم کردند. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب  روز گذشته حادثه تلخی در شهر داراب رقم خورد و زوج جوانی که بنا بود زندگی نو و تازه ای را در کنار هم آغاز […]

    قاتل خاموش جان زوج جوان را در شب زفافشان گرفت
    پ
    پ

    زوج جوانی که تازه مراسم عروسی خود را سپری کرده بودند بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن  جان به جان آفرین تسلیم کردند.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب  روز گذشته حادثه تلخی در شهر داراب رقم خورد و زوج جوانی که بنا بود زندگی نو و تازه ای را در کنار هم آغاز نمایند با استنشاق گاز سمی و خطرناک مونواکسید کربن که از لوله بخاری گازی نشت کرده بود شیرینی شب زفاف خود  را نچشیده رحل اقامت کرده و به دیار باقی شتافتند.

    خانواده های نامدار و بابایی که اصالتن از اهالی زرین دشت و ساکن داراب هستند ، صبح روز زفاف بجای مواجهه با چهره های بشاش و  خندان فرزندان خود   با پیکر ها بی جان عروس و داماد روبرو شدند که قاتل خاموش آنها را به کام مرگ برده بود.

    گاز منو اكسید كربن بی‌رنگ و بی‌بو بوده كه بر اثر احتراق ناقص تولید می‌شود به طوری كه بخاری، آبگرمكن، شومینه و اجاق گازها به علت سیستم تهویه نامناسب (دودكش) عامل مسمومیت با گاز CO می‌شود.

    هر ساله شمار زیادی از هموطنان به علت استفاده از بخاری‌های گازسوز غیراستاندارد  و یا نشت گاز مونواکسید کربن از لوله بخاری بدلیل نصب غیر استاندارد، جان خود را از دست می‌دهند، اما با شناسایی علایم گاز گرفتگی می‌توانند از خطر مرگ، جان سالم بدر برند.

    نشانه‌های مسمومیت ناشی از گاز با بیماری آنفلوآنزا شباهت دارد. سوزش چشم، تنگی نفس، خشونت صدا، کاهش سطح هوشیاری از نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است که در ‌‌نهایت به اغما و مرگ می‌انجامد.

    از این رو برای حصول اطمینان از نصب استاندارد بخاری‌های گازسوز خانگی باید به نکات ویژه‌ای توجه کرد:

    – در صورتی که بخاری با شعله آبی بسوزد، می‌توان مطمئن شد که موردی از جهت تهدید سلامتی و خطر گازگرفتگی در اثر گاز وجود ندارد.

    – پس از نصب بخاری گازسوز در صورتی که لوله بخاری گرم باشد؛ مشکلی وجود ندارد، اما در صورت سرد بودن لوله، گاز در محیط پخش می‌شود.

    – شب‌ها و هنگام خواب هرگز نباید از شومینه استفاده کرد.

    – استفاده از بخاری بدون دودکش در منازل نیز خطر گاز گرفتگی و مرگ را به همراه دارد.

    ثبت دیدگاه

    3 دیدگاه برای “قاتل خاموش جان زوج جوان را در شب زفافشان گرفت”
    1. من هم به نوبهء خودم این حادثه تلخ و ناگوار را خدمت خانواده های داغدار تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال صبر و شکیبایی را برای بقیه اعضاء خانواده خواهان و خواستدارم.

      بازگشت همه به سوی اوست.

    2. چه عاشقانه زندگی مشترک و وصال ابدی را آغاز کردند
      خدایا به خانواده هاشون صبر و تحمل عنایت کن که بار بسیار بزرگ و تلخه مادام العمریه

    3. خدا بیامرزشون
      از تلخی واقعه که بگذریم عروج عاشقانه ای داشتندولی خیلی زود…