چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2005 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرماندار ویژه شهرستان داراب در نشست خبری با خبرنگاران مطرح کرد: ۴۲ پروژه با اعتبار ۲۴۵ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر افتتاح یا کلنگ زنی خواهند شد

    شناسه : 12375 ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 528 بازدید ارسال توسط :

    فرماندار ویژه شهرستان مطرح کرد: ۴۲ پروژه با اعتبار ۲۴۵ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح یا کلنگ زنی خواهند شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب، فرماندار ویژه شهرستان در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارکه فجر، انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ معاصر خواند و افزود: […]

    فرماندار ویژه شهرستان داراب در نشست خبری با خبرنگاران مطرح کرد: ۴۲ پروژه با اعتبار ۲۴۵ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر افتتاح یا کلنگ زنی خواهند شد
    پ
    پ

    فرماندار ویژه شهرستان مطرح کرد: ۴۲ پروژه با اعتبار ۲۴۵ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح یا کلنگ زنی خواهند شد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب، فرماندار ویژه شهرستان در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارکه فجر، انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ معاصر خواند و افزود: به تعبیر بسیاری از اندیشمندان، انقلاب ما، طرحی نو در نظام سیاسی اجتماعی عالم بود و نه تنها درایران تاثیرات بسیار زیادی برابعاد مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی گذاشت بلکه در خاورمیانه و بسیاری از نقاط عالم نیز انقلاب ما با تفکر نویی که نسبت به سایر انقلاب‌های جهان داشت تاثیر بسزائی گذاشت. من این ایام را به خانواده معظم شهدا که صاحبان اصلی این انقلاب هستند تبریک می گویم.

    نماینده عالی دولت با بیان اینکه با اعتباری ۲۴۵ میلیارد تومان، ۴۲ پروژه را افتتاح یا کلنگ زنی خواهیم کرد، گفت: در بهمن ماه امسال تعداد پروژه هایی که با اعتباری ۱۹۰ میلیارد تومانی افتتاح خواهند شد که ۱۶۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و ۲۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی شامل سرمایه گذاری افراد و در بعضی موارد هم خیرین به پروژه ها کمک کردند. پروژه هایی که با اعتبار ۵۵ میلیارد تومانی کلنگ زنی می شوند که ۵۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و ۳ میلیارد تومان نیز از محل امورات خیریه است.

    وی افزود: یکی از پروژه های بزرگ ما در سطح شهرستان، گازرسانی به بخش فورگ است و همچنین شهر دوبرجی و شهرفدامی و ۱۴ روستا از نعمت گاز برخوردار می شوند‌. عمده پروژه ها در حوزه ورزش، آموزش پرورش، نیروگاه خورشیدی، انبار امدادی هلال احمر و برق است. امیدواریم با به نتیجه رسیدن پروژه های نیمه تمامی که داریم، بتوانیم خدمات بیشتری در دولت تدبیر و امید به مردم ارائه بدهیم.

    اصغر فرودی در خصوص پروژه های راه سازی عنوان کرد: در این حوزه، پروژه ها نیمه تمام است و هنوز تکمیل نشده وگرنه پروژه های سنگینی خواهند بود. ایمنی در این موارد خیلی مهم است و آماده آسفالت می شوند. بیشترین هزینه ها در این حوزه است و بودجه های ملی نیاز دارد و با پروژه های ملی و استانی، جاده جلو نمی رود. برخی از جاده ها از بی پولی و کمبود اعتبار راه اندازی نمی شوند.

    وی با بیان اینکه میزان اشتغال در پروژه های خدماتی مطرح نیست عنوان کرد: در پروژه های خدماتی، اشتغال کمی داریم و در حوزه گلخانه و دامپروری اشتغال وجود دارد.

    نماینده عالی دولت در ادامه نشست خبری، گرانی های اخیر را ناشی از ضعف سیاست ها عنوان کرد و گفت: یک سری گرانی در کشور داریم، ولی نمی پذیرم که ناشی از ضعف مدیریتی است؛ این نتیجه سیاست هایی هست که داریم. به تبع آن یک سری مشکلات برای کشور به وجود می آید. مثلا یک سیاستی اعمال نمی شود و مشکلات بانکی برای کشور به وجود می آورد. اینکه دولت را صرفا مقصر کنیم این منصفانه نیست. یک مشکلات دیگر هم به خاطر کرونا است؛ نه تنها در ایران بلکه در دنیا مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را تحت شعاع قرار داده است. ما در شهرستان نظارت داریم و گروههای ناظر ما مرتب گشت زنی دارند. اما گاهی اوقات یک سری مشکلات به وجود می آید؛ مثلا روغن، در بازار کمبود داریم. ما سعی کردیم که سهمیه ای که از استان به ما می دهند از دیگر شهرستان ها هم بیشتر باشد. با مسئولان مرتب پیگیر هستیم که سهمیه را افزایش بدهند که افزایش هم می دهند؛ چون کمبود است، قاعدتا ممکن است در این قضیه اجحافی هم بشود ولی ما تلاش می کنیم. نیروی اداری را بسیج کردیم و نیروهای بسیجی را سرکار آوردیم که به ما در توزیع عادلانه اقلام تنظیم بازار کمک کنند.

    اصغر فرودی با بیان اینکه شبکه توزیع غلطی وجود دارد افزود: شبکه توزیع در روستاها را از طریق بخشداری ها دنبال کردیم و طرح موفقی بود و بخشداران ما باتوجه به شرایط هرروستایی، کاری کردیم که به دست همه برسد و در دورترین نقطه هم حتی دوبار روغن به دستشان رسیده است. این قضیه را از این طریق دنبال کردیم. در شهر نیز به صورت اینترتی اجرا کردیم و خوب هم جواب داد ولی در برنج بود و روغن مشکل است. در شهر بلوک بندی شد که در اقصی نقاط شهر روغن داشته باشیم.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب در خصوص افتتاح برخی از پروژه های نیمه تمام از جمله کمربند غربی شهر داراب گفت: یک نظریه این است که پروژه ها را کامل کنیم و بعد استفاده کنیم و صددرصد نواقص آن را بگیریم و بعد استفاده کنیم. از آن طرف هم کمبود اعتبار است و شاید سالها به طول بکشد. یک نظر دیگر هم این است که یک پروژه ۸۰ درصد آماده است و استفاده کنیم. کمربند غربی نواقص زیاد دارد ولی اگر میخواستیم همین را افتتاح نکنیم در بحث ترافیک خیلی مشکل داشتیم. نظر خودم هم همین است که اگر ۸۰ درصد هم آماده است به مردم عرضه کنیم و معطل نکنیم. جای تاسف است که ناقص است ولی حداقل چیزی است که می شود استفاده کرد.

    اصغر فرودی با بیان اینکه فرمانداری ویژه و برخی از چارچوب های آن اجرایی شده است عنوان کرد: اداره هایی از جمله  آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و اطلاعات با معاون مدیر کل است و سطح آنها از یک اداره بیشتر است و اختیارات و اعتبارات بیشتری دارند

    نماینده عالی دولت در خصوص بیمه کشاورزان خسارت دیده گفت: حدود ۴ هزار و۲۰۰هکتار از اراضی و باغات آسیب دیده و استانداری اعلام کردیم. تمام خسارتها درشهرستان بررسی شد و  ۳۵۰۰ نفراز کشاورزان بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان و با ۶۲۰۰هکتار از باغات شناسایی شد. ۱۵۰۰ هکتار از اراضی بیمه محصول و تنه درخت و ۱۵۰۰ هکتار از اراضی بیمه محصول هستند و مابقی نیستند. از طریق مدیریت بحران از اطراف استانداری به وزارت کشور منتقل می شود و به هیأت دولت می رود و تصمیم می گیرند و بانکها را موظف می کند و بودجه ای را به عنوان بلاعوض و مبلغی را به عنوان تسهیلات در اختیار باغداران قرار می دهند. ما پیشنهاد دادیم به ازای هر هکتار ۱۵ میلیون تومان، به باغات به عنوان کمک بلاعوض بدهند و این در حد پیشنهاد است و باید دید که هیأت دولت چه تصمیمی می گیرد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.