پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرماندار ویژه شهرستان داراب: اگر امروز سطح آمار نسبت به همه شهرستان ها کمتر است به خاطر همکاری همه عزیزان است / از مردم عاجزانه خواهش می کنم که در خانه هایشان بمانند

    شناسه : 10883 ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 668 بازدید ارسال توسط :

    به همه فروشندگان و کاسبان اعلام شده است که از دستکش و ماسک استفاده کنند فرماندار ویژه شهرستان داراب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار عصر داراب نیوز، با بیان اینکه طرح پیشنهادی اتاق اصناف مبنی بر بازگشایی مشاغل کم خطری که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کردند به صورت زوج و فرد انجام شود […]

    فرماندار ویژه شهرستان داراب: اگر امروز سطح آمار نسبت به همه شهرستان ها کمتر است به خاطر همکاری همه عزیزان است / از مردم عاجزانه خواهش می کنم که در خانه هایشان بمانند
    پ
    پ

    به همه فروشندگان و کاسبان اعلام شده است که از دستکش و ماسک استفاده کنند

    فرماندار ویژه شهرستان داراب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار عصر داراب نیوز، با بیان اینکه طرح پیشنهادی اتاق اصناف مبنی بر بازگشایی مشاغل کم خطری که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کردند به صورت زوج و فرد انجام شود گفت: ما از این پیشنهاد استقبال و از آنها تشکر کردیم و در این راستا ۴۰ گروه بازرسی و ۱۰ گروه سربازرسی در نظر گرفتیم که بر بازار نظارت و پروتکل هایی که اعلام شده است را بررسی کنند.

    علی مظفری افزود: به همه فروشندگان و کاسبان اعلام شده است که از دستکش و ماسک استفاده کنند و مغازه خود را ضد عفونی و فاصله گذاری اجتماعی را کاملا رعایت کنند؛ امروز بر اساس بازرسی میدانی که انجام شد برخی از مغازه داران پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند و ما علی رغم میل باطنی مان مجبور شدیم تعدادی از مغازه ها را ببندیم.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب با اشاره به اینکه طرح هر محله یک مدیر با اهداف گوناگونی اجرایی می شود گفت: در این طرح، شهر داراب را به ۳۵ منطقه یا محله تقسیم کردیم و به مدیران ادارات و نهادها تحویل دادیم. اهدافی مثل ضدعفونی کردن محله ها، نظارت بر صنوف موجود در آن منطقه و همچنین کمک به مستمندانی که در آن منطقه بودند در حال اجراست. مدیران در این طرح به بهترین نحو ممکن انجام وظیفه کردند و اقدامات مؤثری صورت گرفت. یکی از طرح های بسیار خوبی بود که در کشور به عنوان الگو قرار گرفت و کل کشور از طرح داراب استفاده می کنند. امیدوارم همینطور مدیران کار خود را ادامه بدهند و مردم هم همکاری کنند تا این الگو به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

    وی به وضعیت شهرستان داراب در استان اشاره کرد و اظهار داشت: از همکاری همه مردم و عزیزان تقدیر و تشکر ویژه ای دارم؛ انصافا همه مردم به بهترین نحو ممکن با مدیران همکاری کردند و این در کشور کم نظیر بود. اگر امروز سطح آمار نسبت به همه شهرستان ها کمتر است به خاطر همکاری همه عزیزان است. هر چند که ما گلوگاه استان هستیم و از طرف استان هرمزگان که وضعیت قرمزی دارد و استان کرمان که ورودی به استان فارس از شهرستان داراب است و شهرستان های همجوار مثل استهبان، نی ریز و لارستان  وضعیت خطرناکی دارند، وضعیت داراب تا به امروز خوب بوده است.

    رئیس ستاد پیشگیری از کرونا در ادامه افزود: همین جا از مردم عاجزانه خواهش می کنم که در خانه هایشان بمانند و کسانی که نیاز به کار ضروری دارند با رعایت نکات بهداشتی بیرون بروند. خواهش می کنم تا جایی که ممکن است شهر را خلوت کنند؛ با خلوت شدن شهر انتقال ویروس کمتر خواهد شد.

    مظفری با بیان اینکه خانواده هایی که عضو کرونا مثبت در آنها مشاهده شد نیز مورد آزمایش قرار دادیم افزود: کل افرادی که تا به امروز تست مثبت داشتند ۱۶ نفر هستند اما با توجه به سی تی اسکن که انجام شد تعداد ۱۴ نفر نیز مبتلا تشخیص داده شد و در بیمارستان بستری شدند؛ تا به امروز افرادی که در بخش بستری هستند ۷ نفر می باشند که الحمدلله بیماران وضعیت خوبی دارند و هیچ مشکلی ندارند و دعا می کنیم هر چه زودتر از بیمارستان ترخیص شوند. تعداد فوتی ها نیز تا به امروز در سطح شهرستان داراب ۲ نفر که یک خانم حدودا ۶۵ ساله و یک آقای ۹۳ ساله هستند.

    وی افزود: از کادر پزشکی و پرستاران الحمدلله تا کنون مورد مشکوکی مشاهده نشده و آرزو می کنیم در صحت و سلامتی باشند.

    نماینده عالی دولت در شهرستان داراب در خصوص راه اندازی سایتی برای املاک استیجاری صنفی گفت: سایتی با همکاری معتمدین شهرستان برای تخفیف یا بخشش اجاره بهای املاک استیجاری صنفی شهرستان راه اندازی کردیم. همه افرادی که مستأجر هستند و در این ایام ۲ ماهه مغازه هایشان تعطیل بود می توانند در این سایت مشخصات خود و موجر را ثبت کنند. خیرین و معتمدین بزرگوار رایزنی می کنند و تخفیف یا بخشش را ان شالله خواهند گرفت.

    وی افزود: طبق تصمیماتی که در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا گرفته شد اصناف ذیل بعنوان اصناف پرخطر معرفی شده و فعلا اجازه فعالیت ندارند: آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، قهوه خانه‌ها، چای ‌خانه‌ها، کافه‌تریا و کافی‌شاپ‌ها، مراکز فرهنگی، نمایشگاه‌ها، طباخی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، رستوران‌ها (فقط به شکل بیرون‌بر مجاز است)، مراکز بازی و تفریحی، گیم‌نت‌ها، استخر و سونا، سالن ها و تالارهای برگزاری مراسم، آموزشگاه های رانندگی و باشگاه‌های ورزشی همچنان تعطیل است.

    مظفری به اجرای فاصله گذاری هوشمند در حمل و نقل عمومی تأکید کرد و افزود: اعلام کردیم که رانندگان تاکسی ها باید ماسک داشته باشند و فاصله ها رعایت شود. کسانی که مسافر هستند هم باید ماسک و دستکش داشته باشند و با دستمال کاغذی درب تاکسی را باز و بسته کنند. امروز چند راننده تاکسی متخلف دیده شد که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند و جریمه ای برای آنها در نظر گرفته شد و اگر قصد ادامه دادن به همین صورت داشته باشند به پارکینگ هدایت می شوند. برای اتوبوسها هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و آن هم بر اساس پروتکل هایی که کشور تعریف کرده اجرایی می شود.

    وی به اقدامات سه گروه از نیک اندیشان دارابی اشاره و بیان داشت: گروههای زیادی اقدام به کمک به افراد مستمند کردند. گروههایی که مدیریت ۳۵ گانه شهرستان بر عهده داشتند، تعدادی از خیرین و همچنین مؤسسه های خیریه کمک به مستمندان را انجام دادند و مبلغ قابل توجهی بود. برای مثال دو دستگاه ونتیلاتور که برای بیماران کرونایی که مشکل تنفسی داشتند، توسط خیر بزرگی به نام آقای مجاهد که اهل داراب هستند برای بیمارستان امام حسن خریداری کردند و نامه نگاری شده و روز چهارشنبه از چین وارد گمرک تهران شد. امروز از گمرک تحویل گرفته می شود و در بیمارستان نصب می کنند.

    مظفری در خصوص کنترل مبادی شهر عنوان داشت: از سمت قلاتویه تیم، استقرار دارد و اجازه نمی دهیم هر کسی وارد استان و شهرستان داراب شود. کسانی که از مرکز استان به شهرستان وارد می شوند نیز در پلیس راه کنترل می شوند. به هر جهت سختگیری از نظر کنترل کمتر شده اما ما هنوز کنترل می کنیم.

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.