جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرماندار داراب خبر داد: افتتاح و کلنگ زنی ۸۷ پروژه با اعتباری معادل ۸۸ میلیارد تومان در هفته دولت در داراب

    شناسه : 7567 ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 1281 بازدید ارسال توسط :

    فرماندار داراب در یک نشست خبری که با حضور خبرنگاران رسانه های شهرستان داراب برگزار شد برنامه های هفته دولت را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ قاسمپور ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) این دو معصوم الهی را اسوه و الگوی بی نظیر برای زوج های […]

    فرماندار داراب خبر داد: افتتاح و کلنگ زنی ۸۷ پروژه با اعتباری معادل ۸۸ میلیارد تومان در هفته دولت در داراب
    پ
    پ

    فرماندار داراب در یک نشست خبری که با حضور خبرنگاران رسانه های شهرستان داراب برگزار شد برنامه های هفته دولت را تشریح کرد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ قاسمپور ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) این دو معصوم الهی را اسوه و الگوی بی نظیر برای زوج های جوان دانست و گفت:  ساده زیستی و قناعت زهد، رفتار با همسایه، همه الگوهایی هستند که باید برای جوانان ذکر کرد تا  با استفاده از ویژگی های شخصیتی این زوج آسمانی زندگی خودشان را به بهترین شکل ممکن اداره کنند.

    وی مشکلات داراب را فراوان دانست و افزود: علی رغم همه توجهی که نظام مقدس جمهوری اسلامی  به شهرستان داراب داشته و کارهای بزرگی که دولت تدبیر و امید انجام داده است اما مشکلات داراب هم فراوان است و می طلبد تا مسئولین و خبرنگاران دست به دست هم بدهند تا شاهد رفع مشکلات شهرستان باشیم.

    قاسمپور  تلاش خبرنگاران در انعکاس مشکلات شهرستان را خواستار شد و گفت:  اگر تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار و مشکلات شهرستان نباشد توسعه ای اتفاق نمی افتد، اگر مشکلات شهرستان به استان و تهران گزارش نشود مسئولین استانی و کشوری هم یا متوجه مشکلات شهرستان نمی شوند و یا کمتر متوجه می شوند و ممکن است به آن شکلی که باید و شاید به مشکلات شهرستان توجه نشود.

    فرماندار داراب ترویج امید و جلوگیری از یأس در جامعه را وظیفه خبرنگاران دانست و بیان داشت: انتظار از خبرنگاران اینست که امید را در جامعه ایجاد کنند زیرا در جامعه ای که یأس و نا امیدی ترویج شود مطمئن باشید که آن شهرستان هم نه تنها  پیشرفت  نمی کند بلک به عقب بر می گردد اما در جامعه ای که شور و نشاط وجود داشته باشد افرادی که تمکن مالی دارند می توانند سرمایه گذاری کنند و بسیاری مشکلات جامعه را رفع نمایند.

    فرماندار داراب انتقاد را مبنای کار خبرنگاران دانست و افزود: اگر کسی از من فرماندار و یا هر مسئولی انتقاد سازنده داشته باشد اشکال ندارد اما تخریب، اهانت، افترا نباید به هیچ وجه در شهرستان وجود داشته باشد و باید رویه دروغ و تشویش اذهان در جامعه برداشته شود.

    وی با انتقاد از برخی گردانندگان کانال های تلگرامی گفت: مدیریت برخی کانال ها که معلوم نیست و حتی خودشان هم جرأت و جسارت ابراز وجود هم ندارند تا بگویند ما این کانال را اداره می کنیم اما مرتب تشویش اذهان عمومی می کنند، اینها باید خودشان را معرفی کنند و مستندات سخن های خود را خود را ارائه کنند.

    نماینده عالی دولت روند برخی پروژه ها را کند دانست و گفت:  همه پروژه های شهرستان  به جز پتروشیمی فعال است اما روند بعضی از پروژه ها کند است که باید سرعت بیشتری به این پروژه ها داده شود.

    وی با اشاره به  آغاز به کار شورای اسلامی در داراب و انتخاب شهردار گفت: شهر داراب با همه مشکلاتی که دارد باید تحولات بیشتری در آن اتفاق بیفتد که نیاز به یک مدیریت و کار جهادی و بسیجی  دارد؛  ما هم بیشترین اعتبار  از سهم ۳ درصد نفت و گاز بین اداره های داراب را  برای شهرداری داراب به مبلغ ۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم هر چند با این اعتبار مشکلات شهر داراب بر طرف نمی شود اما امسال بسیار بیشتر از سال های قبل از ۳ درصد نفت و گاز به شهرداری داراب تعلق گرفته است تا دوستان بتوانند تحولی در سطح شهر از جمله آسفالت معابر و کوچه ها، فضای سبز و طرح های عمرانی و پروژه های نیمه تمام  داراب ایجاد کنند.

    مردم مجددا به دولت تدبیر و امید اعتماد کردند و با آراء بیشتری به دولت رأی دادند.

    همه پروژه های شهرستان  به جز پتروشیمی فعال است اما روند بعضی از پروژه ها کند است که باید سرعت بیشتری به این پروژه ها داده شود.

    وی در خصوص پروژه های  راه که در هفته دولت افتتاح یا کلنگ زنی می شود گفت: پروژه های راه فعال است گر چه راه جنت شهر بدلیل مشکلات مالی دولت قدری کند پیش می رود اما ۵/۴ کیلومتر از این مسیر در هفته دولت به بهره برداری می رسد گر چه باید زودتر به نتیجه می رسید. بزرگراه فسارود، جاده مروارید، ۳۰کیلومتر جاده ترانزیت داراب- فسا و کمربند غربی دارد کار می شود. پروژه جاده داراب به بندرعباس بعد از جنت شهر بطول ۱۵ کیلومتر تا شهرک نوایگان  همچنین تقاطع غیر همسطح ورودی داراب از سمت جنت شهر در حال پیگیری هستیم تا به مناقصه رفته و پیمانکار آن مشخص شود. در حوزه راهداری  ۱۰کیلومتر روشنایی بزرگراه داراب جنت شهر به شهرستان ابلاغ شده است. ۴۰ کیلومتر احداث و روکش آسفالت راه های روستایی که از ۴ ماه قبل اعتبار آن ابلاغ شده و مناقصه هم برگزار شد اما در مرحله اول هیچ پیمانکاری در مناقصه شرکت نکرده است و مناقصه باید دوباره تجدید شود. پیمانکار پروژه راه از دو راهی دولت آباد به سمت خسویه و همچنین شرکت خاک کوب هم که پیمانکار ۳۰ کیلومتر برزگراه داراب- فسا است هم در حال کار هستند. امسال برای چند نقطه حادثه خیز داراب، فدامی و دوبرجی و جنت شهر و رستاق اعتبار گذاشته ایم.

    فرماندار داراب پروژه فاضلاب داراب را فعالترین پروژه در استان دانست و افزود: در طرح فاضلاب شهر داراب، در حال حاضر  با توجه به سهم دولتی، پروژه فاضلاب شهر داراب  فعالترین پروژه فاضلاب در استان فارس است، برای تصفیه خانه فاضلاب پیمانکار انتخاب شده اما انتخاب نهایی باید به تأئید صندوق توسعه اسلامی برسد که امیدواریم با قولی که مدیر کل آبفا استان به ما داده اند حداکثر تا دو ماه آینده کلنگ زنی پروژه انجام شود، برای شبکه داخلی هم ارزیابی های اولیه انجام شده و سیر خودش را طی می کند.

    قاسمپور پروژه آبرسانی به داراب را در مراحل پایانی  دانست و افزود: در رابطه با پروژه آبرسانی به شهر داراب حدود ۱۰۰۰ متر از خط انتقال باقی مانده و مشکلات جزیی در تصفیه خانه است که بزودی مرتفع خواهد شد، آب بسیار با کیفیت است با  EC370(در جه شوری) که این حد از شوری از  آب معدنی هم بهتراست، کارهایی هم باید اداره آبفا شهری انجام دهد تا پس از اتمام کارسازمان آب بتواند آب را وارد شبکه کند و مردم بتوانند از آب استفاده کنند،کار ساخت  مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی هم تقریبا  تمام است. این پروژه قرار بود در هفته دولت افتتاح شود اما بدلیل تمام نشدن خط انتقال بعد از هفته دولت با حضور استاندار و مسئولین وزارت نیرو افتتاح خواهد شد.

    وی در خصوص میزان اعتبار  پروژه آبرسانی و سد رودبال داراب گفت:  برای ساخت سد رودبال  و تملک اراضی تا کنون ۱۳۲ میلیارد تومان و برای تصفیه خانه، خط انتقال و حق مشاور  پروژه هم ۵۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

    فرماندار داراب در خصوص پروژه های گازرسانی گفت: از ابتدای دولت تا کنون حدو ۱۰۰ میلیارد تومان در بحث گازرسانی در شهرستان داراب هزینه شده است.  قبل از این دولت ۶ روستا در شهرستان داراب از نعمت گاز طبیعی استفاده می کردند اما امروز قزیب به ۱۰۰ روستا از نعمت گاز بهره مند هستند، البته تعدادی از روستاها کارهای مربوط به گازرسانی شان مانده است. در خصوص روستاهای جدید که بنام طرح های نوایگان فاز ۱ شامل روستاهای فتح آباد، شهرک غدیر و روستای نوایگان است که اعتباری معادل ۱۱۹٫۹ میلیارد ریال برای آن پیش بینی شده؛ فاز ۲ نوایگان شامل روستاهای شهرک شکاری، تنگ تهه، شهرک شهدای عشایر، با اعتبار ۱۲۳ میلیارد ریال و روستاهای فاز ۳ نوایگان شامل بادامه، بیکندال، لایزنگان، چهارده، همت، شهابی، نظام آباد و رستاق که میزان اعتبار ۱۲۷ میلیارد رسال است. و در هفته دولت کلنگ زنی خواهند شد. تلاش می شود گاز رسانی به فورگ هم از سمت حاجی آباد هرمزگان انجام شود اما بنظر می رسد که به هفته دولت نرسد  اما با تعیین پیمانکار  حداکثر در یک ماه آینده شهرهای دوبرجی، فدامی و روستاهای  اطراف هم کلنگ زنی خواهد شد. بدین ترتیب گازرسانی به دشت داراب تمام می شود و فقط روستاهای گودشانه، پاسالاری و حسن آباد و درنگانه برای اینها هم ۲۶٫۹۸ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد. برای گاز رسانی به آبجهان هم ۴۵٫۰۵ میلیارد ریال مربوط به دهستان بالش است. و گازرسانی به روستاهای عطابخش و برگان هم در هفته دولت افتتاح خواهد شد که اعتبار هزینه شده برای گاز رسانی به این دو روستا هم ۲۵ میلیارد ریال است. . همچنین برای افتتاح روستاهای فاز یک فسارود هم ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده ضمن اینکه ۷۷۰۰ علمک هم در روستاهای ذکر شده با اعتبار ۵ میلیارد ریال  نصب شده است.  رای روستاهای کوهستان مانند مروارید و پشتکوه با سایر روش ها باید گازرسانی کرد

    قاسمپور در خصوص پروژهای بهداشت و درمان هم گفت: در خصوص پروژه های بهداشت و درمان،  بیمارستان دوم پیمانکار فعال است، بیمارستان جنت شهر با نقشه تیپ ۳۲ در دست ساخت است که تا کنون  یک میلیارد تومتن توسط خیر محترم آقای شاکر هزینه شده و امسال از سهم ۳ درصد نفت و گاز ۴۰۰ میلیون تمان برای این پروژه اعتبار تخصیص داده شده است. بیمارستان ده تختخوابی فورگ هم  فعال است و پیمانکار در حال ساخت می باشد.

    وی به استقلال شبکه بهداشت و درمان فورگ اشاره کرد و گفت:  یکی از کارهایی که پیگیری کردیم و جواب داد اداره مستقل بهداشت و درمان فورگ است که  از این پس بخش بهداشت و درمان فورگ بطور کامل از داراب تفکیک می شود و  مستقل خواهد شد. حکم آقای عابدی بعنوان رئیس شبکه صادر شده و در هفته دولت این اداره افتتاح خواهد شد.

    نماینده عالی دولت با اشاره به تعداد پروژه هایی که در هفته دولت افتتاح یا کلنگ زنی می شود گفت: در هفته دولت بدون در نظر گرفتن طرح های آبرسانی تعداد ۷۷ پروژه افتتاح می شود که ۴ پروژه مربوط به بخش خصوصی است. اعتبار پروژه های دولتی که افتتاح خواهند شده یا کلنگ زنی حواهند شد ۷۷۱٫۷۶۲ میلیارد ریال و رقم ریالی ۴ پروژه خصوصی ۸۰٫۵۰۰ میلیارد ریال است که یکی از این پروژه ها مربوط به خیر محترم جناب آقای بهمنی و پسران و موسسه دست های مهربان است که حدود ۵ میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده اند که هم مجتمع توانبخشی و هم مجتمع اشتغال است که ممکن است بدلیل اهمیت آن نیاز باشد با حضور مدیر کل بهزیستی کشور بعد از هفته دولت افتتاح شود. در این هفته بدون احتساب اعتبار هزینه شده در پروژه آبرسانی بیش از ۸۵ میلیارد تومان در در پروژه های مختلف هزینه شده و با احتساب پروژه آبرسانی ۱۴۲ میلیارد تومان هزینه شده است که در هفته دولت کلنگ زنی و افتتاح می شود.

    قاسمپور در پایان از برگزاری جلسه تجلیل از نخبگان و فعالان حوزه های مختلف خبر داد و گفت:  در هفته دولت بجای اینکه روز کارمند فقط از کارمندان نمونه تجلیل کنیم تصمیم گرفته ایم تا از نخبگان و چهره های فعال فرهنگی و ورزشی در تقدیر نمائیم.

     

    .

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.