سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2000 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فتحی مدیر جهاد کشاورزی داراب: پیش بینی می شود ۴۵ هزار تن گندم و ۲۸۰۰ تن جو در سال زراعی جاری تولید شود

    شناسه : 13975 ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۱۸ 542 بازدید ارسال توسط :

    فتحی مدیر جهاد کشاورزی داراب: پیش بینی می شود ۴۵ هزار تن گندم و ۲۸۰۰ تن جو در سال زراعی جاری تولید شود   حبیب اله فتحی مدیر جهاد کشاورزی داراب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار عصر داراب نیوز در خصوص میزان کشت آبی گندم و تناژ برداشت این محصول اظهار داشت: بر اساس بارندگی […]

    فتحی مدیر جهاد کشاورزی داراب: پیش بینی می شود ۴۵ هزار تن گندم و ۲۸۰۰ تن جو در سال زراعی جاری تولید شود
    پ
    پ

    فتحی مدیر جهاد کشاورزی داراب: پیش بینی می شود ۴۵ هزار تن گندم و ۲۸۰۰ تن جو در سال زراعی جاری تولید شود

     

    حبیب اله فتحی مدیر جهاد کشاورزی داراب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار عصر داراب نیوز در خصوص میزان کشت آبی گندم و تناژ برداشت این محصول اظهار داشت: بر اساس بارندگی های خوب اوایل سال گذشته و وجود رودخانه چشمه گلابی، در ابتدا میزان کشت گندم ۱۵ هزار هکتار بود و بعد هزار هکتار هم اضافه شد و در مجموع ۱۶ هزار هکتار این محصول کشت شد. اما به دلیل کم بارشی، حدود ۲ هزار هکتار کم شد و پیش بینی برداشت ۱۴ هزار هکتار داریم که معادل ۴۵ هزار تن تولید است.

    فتحی در خصوص کشت دیم گندم نیز تصریح کرد: به دلیل کمبود بارش باران، ۲ هزار هکتار کشت دیم گندم خشک شد.

    معاونت سازمان و مدیریت جهادکشاورزی داراب با اشاره به ۱۵۰۰ چاه غیرمجاز فعال در شهرستان عنوان کرد: کشاورزان با افزایش قیمت گازوئیل آزاد در تأمین سوخت دچار مشکل شدند و دولت هم فقط به چاه‌های دارای مجوز سوخت‌ رسانی می کند‌.

    وی با اشاره به کشت دیم در سال زراعی جاری گفت: در بحث کشت دیم هم طبق پیش بینی های هواشناسی تا اردیبهشت ماه بارش باران را داشتیم اما متأسفانه محقق نشد‌ به همین خاطر کشاورزان خیلی آسیب دیدند. دیم احتمال است و پیش بینی های هواشناسی بر اساس داده های آماری است و جهاد کشاورزی نمی تواند اعلام کند دیم کاشته شود یا خیر.

    فتحی با پیش بینی تولید ۲۸۰۰ تن جو آبی افزود: حدود ۱۷۰۰ هکتار جو آبی داریم که تقریبا ۳۰۰ هکتار به خاطر خشکسالی از بین رفت و پیش بینی ۱۴۰۰ هکتار و ۲۸۰۰ تن پیش بینی تولید داریم.

    مدیر جهاد کشاورزی داراب با اشاره به آغاز برداشت گندم از قلاتویه و فورگ افزود: از نظر ماشین آلات برداشت، مشکلی نداریم و در حال حاضر ۱۲ دستگاه کمباین فعال است و در زمان پیک برداشت ۳۵۰ دستگاه کمباین به صورت همزمان فعال می شوند و برداشت انجام می شود. همچنین همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه سوخت رسانی، کامیون حمل و نقل و… آماده خدمت‌رسانی هستند.

    رئیس جهاد کشاورزی داراب؛ میزان کرایه حمل و نقل را ۷۰ هزار تومان به ازای هر تن بر کیلومتر دانست و افزود: تجاوز از این قیمت جریمه دارد و کشاورزان برای اطمینان خاطر از محصول می‌توانند بارنامه بگیرند و محصول بیمه می شود.

    وی با بیان اينکه انبار مکانیزه سیلوی شهرستان راه اندازی شده، ابراز امیدواری کرد و گفت: مثل سالیان قبل، جلوی سیلو صف تشکیل نمی شود.

    فتحی با اشاره به ۶ مرکز خرید در شهرستان عنوان کرد: در هر مرکز خرید یکی از همکاران ما به عنوان عامل تشخیص حضور دارد تا ضرری به کشاورز نرسد. قیمت گندم ۱۰۵۰۰ تومان است و در ازای فروش گندم به دولت، ۱۱۵۰۰ تومان به حساب او واریز می شود.

    رئیس جهاد کشاورزی در خصوص پرداخت بیمه خسارت دیدگان سال گذشته نیز اظهار داشت: ۶ اردیبهشت ماه همه خسارت به صورت کامل به کشاورزان پرداخت شده است.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.