جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • رئیس دادگستری داراب در نشست خبری بیان کرد: لازم است افرادی که فعالیت فرهنگی دارند به کاهش آمار طلاق کمک کنند / امسال ۹۵ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد

    شناسه : 11308 ۰۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶ 2334 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، رییس دادگستری شهرستان داراب در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن تقدیر و تشکر از رییس کل دادگستری گفت: ایشان از فرزندان این شهر هستند و تلاش می کنند تا دادگستری داراب از نظر فیزیکی و کارایی پیشرفت داشته باشد و همچنین دادگاه بخش فورگ به […]

    رئیس دادگستری داراب در نشست خبری بیان کرد: لازم است افرادی که فعالیت فرهنگی دارند به کاهش آمار طلاق کمک کنند / امسال ۹۵ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، رییس دادگستری شهرستان داراب در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن تقدیر و تشکر از رییس کل دادگستری گفت: ایشان از فرزندان این شهر هستند و تلاش می کنند تا دادگستری داراب از نظر فیزیکی و کارایی پیشرفت داشته باشد و همچنین دادگاه بخش فورگ به زودی راه اندازی خواهند کرد و یکی از قضات همین شهرستان برای تصدی قضاوت انتخاب شده است؛ پیش بینی دو دادگاه برای بخش های دیگر هم وجود دارد.

    صادق صادقی با بیان اینکه قضاتی که در حال حاضر خدمت می کنند همه شریف و پاکدست و جوان هستند افزود: قضات دادسرای ما در سطح شهر و در بین مردم به نمایندگی از دادستان حضور دارند.

    وی اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار قرار دادیم و برای ملاقات با دادستان یا رییس یا هر قاضی نیازی به تعیین وقت قبلی و یا واسطه نیست؛ با کسانی که ادعای نفوذ در دستگاه قضایی داشتند برخورد شده است.

    رییس دادگستری شهرستان داراب در خصوص کاهش ورودی پرونده با دادگستری بیان داشت: کاهش ورودی بیش از ۳۵۰۰ پرونده نسبت به سال گذشته به خاطر پیشگیری است که در دستگاه قضا با همکاری اعضای شورای تأمین انجام می شود.

    وی افزود: بالاترین عناوین مجرمانه که ورودی پرونده داشتیم مربوط به سرقت های عادی و خرد، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه عمدی بدنه خودرو بر اثر تصادف رانندگی، ضرب و جرح عمدی ساده، تهدید، حمل مواد مخدر، تخریب، کلاهبرداری، تهدید به قتل و خیانت در امانت است. در سال گذشته در مورد توهین بالاترین ورودی پرونده و سرقت در رده چهارم وجود داشت؛ اما امسال متاسفانه با توجه به کرونا و مشکلات آن سرقت های ریز و خرد افزایش پیدا کرد.

    صادقی در خصوص آمار بالای طلاق گفت: در دادگستری داراب سال گذشته ۱۱۱۹ پرونده طلاق ثبت شد ولی امسال ۱۰۰۷ مورد ثبت شده که باز هم زیاد هست و باید افرادی که کارهای فرهنگی انجام می دهند کمک کنند تا بتوانیم حتی کمتر از این تعداد داشته باشیم.

    وی با اشاره به میزان رفع تصرفات از اراضی ملی عنوان کرد: درسال گذشته ۸۵ هکتار و امسال ۹۵ هکتار رفع تصرفات داشتیم و به اداره منابع طبیعی تحویل داده شدند. اگر کسانی قصد تصرف داشتند جلوی آنها گرفته شده و نیازی به تشکیل پرونده نداشتیم.

    صادقی در خصوص افرادی که قصد اخلال در فضای مجازی دارند گفت: متأسفانه فضای مجازی برای عده محدودی که با آبروی برخی از مسئولین و مردم بازی می کنند، یا کسانی که خطوط قرمز نظام را رد می کنند فضای مناسبی شده اما ما مثل گذشته در حال رصد کردن هستیم و برخورد می کنیم؛ مثلا افرادی هستند که قصد اخلال داشتند واکنون در زندان هستند.

    رییس دادگستری داراب با بیان اینکه دادگستری به سمت ابلاغ الکترونیکی شدن پیش می رود گفت: همه مردم اگر برای ثبت ثنا اقدام کنند هر جای ایران اقدامی علیه کسی انجام شود برای او پیامکی ابلاغ می شود و یا مثلا برای گرفتن وام هم ثبت ثنا لازم است. اگر در سامانه ثنا، اطلاعات ثبت شده تغییری پیدا کرد باید افراد به سامانه مراجعه و اطلاعات خود را به روز کنند.

    دادستان شهرستان داراب ضمن تسلیت به مناسبت شهادت دکتر بهشتی و گرامیداشت هفته قوه قضاییه درخصوص گرانی مسکن عنوان کرد: هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته ولی قرار است با بنگاههای مختلف هماهنگی انجام شود؛ اما قیمت ملک را مالک مشخص می کند و دست کسی نیست.

    جابر نظافت با اشاره به آتش سوزی های اخیر گفت: بنا است که با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی کارگروهی تشکیل شود و در مناطق کوهستانی قرار است دستگاههای آتش نشانی مستقر شود.

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.