پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • صادق جباری مطرح کرد: هرج و مرج در حوزه آب شرب وجود دارد؛ برخی دام و درخت خود را با آب تصفیه شده آبیاری می کنند

    شناسه : 12802 ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 791 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، جمعی از اعضای انجمن دوستداران توسعه پایدار داراب با حضور در اداره آبفا شهرستان با مهندس جباری رئیس این اداره دیدار کردند. در ابتدای این جلسه یکی از اعضای انجمن با ذکر برخی از مشکلات از جمله میزان کم ورودی آب تصفیه خانه سد رودبال داراب و سهمیه […]

    صادق جباری مطرح کرد: هرج و مرج در حوزه آب شرب وجود دارد؛ برخی دام و درخت خود را با آب تصفیه شده آبیاری می کنند
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، جمعی از اعضای انجمن دوستداران توسعه پایدار داراب با حضور در اداره آبفا شهرستان با مهندس جباری رئیس این اداره دیدار کردند.
    در ابتدای این جلسه یکی از اعضای انجمن با ذکر برخی از مشکلات از جمله میزان کم ورودی آب تصفیه خانه سد رودبال داراب و سهمیه بندی آب در بیشتر مناطق شهر، تأخیر در ساخت مخازن آب ۱۰و ۵ هزار متر مکعبی و همچنین سایز کم لوله های فاضلاب شهری و میزان پیشرفت این پروژه توضیحاتی ارائه نمود.
    در ادامه مهندس جباری در خصوص موارد مطرح شده توضیحاتی ارائه کرد.
    وی در ابتدا از افزایش قانون گریزی در حوزه آب شرب خبر داد و گفت: در حوزه روستایی هرج و مرج برقرار بوده و دام و درخت با آب شرب آبیاری می شود. در حوزه آب مردم جسورتر هستند اما در حوزه برق مخابرات و گاز تقریبا قانون پذیری وجود دارد. این موضوع، کار را سخت می کند و باید برای مبارزه با این افراد انرژی گذاشته شود تا حقوق مردمی که قانون مدار هستند و اعتراضی ندارند رعایت شود.
    جباری در خصوص توقف ساخت مخازن آب شرب اظهار داشت: دو مخزن در حال ساخت در مسکن مهر و شهرک امام حسن مجتبی(ع) داشتیم که اعتبارات و در نتیجه ساخت هر دو متوقف شد؛ اما خوشبختانه در سال گذشته، تصفیه خانه سد رودبال بهره برداری شد و بخشی از آب مورد نیاز مردم در مدار قرا گرفت وگرنه تابستان امسال با مشکل کم آبی مواجه می شدیم. امسال هم یک چاه حفر شده داریم و در ماههای بعد تجهیزشده و وارد مدار می شود.
    وی تکمیل تصفیه خانه آب شرب سد رودبال را علاوه بر مطالبه مردم مطالبه ی آبفا نیز دانست و افزود: در حال حاضر تخصیص مصوب آب شرب از تصفیه خانه به شهر داراب ۱۷۴ لیتر بر ثانیه می باشد که خیلی کم است و عملا ۱۱۰ متر بر ثانیه در اختیار ما قرار می گیرد، تلاش کرده ایم تا حداقل به ۲۰۰-۳۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا کند؛ اما با ادغام اداره ها این اتفاق رخ نداد.
    جباری در خصوص پوشش آب شرب شهر داراب از محل تصفیه خانه سد رودبال گفت: در طرح مطالعاتی قرار بر پوشش کل شهر نبوده و شهر داراب به طور کلی تلفیقی، ترکیبی بوده است، یعنی چاه آب و سد رودبال؛ اما در روستا، ترکیبی نمی شود کار کرد و روستاهایی که در طرح هستند از آب تصفیه خانه بهره مند خواهند شد.
    وی با اشاره به طرح فاضلاب شهری گفت: در استان فارس ۶ شهرستان شامل داراب، نی ریز، سپیدان، فیروزآباد، فسا و آباده از بانک توسعه اسلامی بهره مند بوده اند که هر کدام به صورت مستقل با پیمانکاران قرار داد داشته اند. در داراب سه پیمان منعقد شده که یکی برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب بوده و ۲ پیمان هم برای ساخت شبکه که شامل ۱۳۵ کیلومتر در دو قطعه ۷۰ و ۶۵ کیلومتری است که توسط دو پیمانکار انجام شده است.
    جباری در ادامه افزود: تصفیه خانه از سال ۱۳۹۶ استارت خورده و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ایده آل پیش رفته است. کل شبکه جمع آوری و خط انتقال ۲۶۵ کیلومتر است که ۱۳۵ کیلومتر آن سهم بانک توسعه اسلامی و ۱۳۰ کیلومتر در تعهد دولت جمهوری اسلامی است که تا کنون ۴۵ کیلومتر آن اجرا شده است.
    رئیس اداره آب و فاضلاب داراب در خصوص نوع فاضلاب جمع آوری شده گفت: آب حمام، آشپزخانه و توالت می تواند توسط سیستم فاضلاب شهری به جز آب باران جمع آوری شود و مردم باید برای استفاده از سیستم جمع آوری آب فاضلاب خانگی انشعاب خریداری کنند که نحوه و میزان هزینه آن در زمان افتتاح تصفیه خانه فاضلاب به اطلاع مردم خواهد رسید. البته سعی می کنیم به نحوی باشد که مردم بتوانند انشعاب خریداری کنند.

     

     

     

     

     

     

    خرنگار: افسانه قرایی

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.