پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • شهر دوبرجی رو به رونق است..

    شناسه : 701 ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷ 2834 بازدید ارسال توسط :

    عصر داراب؛ خواستن توانستن است. این ضرب المثلی ست که تا هنوز کهنه نشده و مصداق آن تغییر و تحولاتی است که بعداز زلزله سال ۶۹ فورگ در سطح بخش به ویژه شهر دوبرجی مشهود است. دقیقا بیست وچهارسال پیش دوبرجی روستای متروکه ای بودکه درقیاس با مرکز بخش ها و مناطق دیگر شهرستان داراب، […]

    شهر دوبرجی رو به رونق است..
    پ
    پ

    عصر داراب؛ خواستن توانستن است. این ضرب المثلی ست که تا هنوز کهنه نشده و مصداق آن تغییر و تحولاتی است که بعداز زلزله سال ۶۹ فورگ در سطح بخش به ویژه شهر دوبرجی مشهود است. دقیقا بیست وچهارسال پیش دوبرجی روستای متروکه ای بودکه درقیاس با مرکز بخش ها و مناطق دیگر شهرستان داراب، باتوجه به محرومیت ها و کاستی ها، در زمینه های گوناگون روند رو به رشدی داشته است. جدای از بحث همت وهمکاری و سلسه مراتب مسولین، آنچه که توانسته تا کنون شهر دوبرجی را تا این نقطه به اثبات برساند، شوق مطالبه گری در توده های مختلف مردم ا ست. دریک مطالعه میدانی و طبق شواهد موجود، می توان پی برد که شهر دوبرجی ازآغاز ارتقا آن از روستا به شهر، روند رو به رشدی داشته است وآنچه بیش از همه مشهود است مهاجر پذیری این نقطه ی شهری ست که به محض اعلام مصوبه ی شهرداری دوبرجی از طرف تقسیمات کشوری، هجوم مها جران از روستاهای اطراف به این نقطه آغاز شد و دلالان خرید وفروش زمین دست به کار شدند. هم اکنون علاوه برمهاجران سطح بخش، افرادی از قبایل ترک، لر، عرب، کرد و بلوچ…از نقاط مختلف کشور دراین شهربه اشکال مختلف، بومی منطقه شده و یا مشغول به کارند. ضمن این که مهاجر پذیری دوبرجی پیشینه تاریخی دارد. می توان گفت شهر دوبرجی به نوعی مرکز خرید بیشتر نقاط بخش فورگ است وازدیاد کسبه ها و فروشگاه های مختلف در این شهر گواهی این ادعاست.

    بافت فیزیکی و عمرانی شهر نیز از آغاز افتتاح شهرداری تا کنون درحال تغییر و تحول است. آسفالت و بتن ریزی بیشتر خیابان ها مثل خیابان امام حسن، خیابان ابن سینا، بلوار امامزداه، بلوارامام خمینی، کوچه ی امام صادق، کوچه ی حسینیه ی اعظم و کوچه ها وخیابانهایی که قبلا بازسازی شده است، باعث زیبایی و تردد از معابرآسان ترنموده است. محوطه سازی و ایجاد پارک تفریحی کودکان و بزرگسالان در چند نقطه ی شهر، چند هزار متر فضای سب، نصب تابلو راهنمایی و برج نوری درشهر، نقاشی و دیوار نویسی، تابلو نویسی و پلاک گذاری خیابان ها وکوچه ها، همچنین وجود نهادها و اداراتی همچون بخشداری فورگ، اداراه آموزش و پروش فورگ، احداث ساختمان بسیج دانش آموزی و ایجادپایگاه مقاومت بسیج حضرت ابو الفضل، کانون فرهنگی و تربیتی، سالن و مجموعه ورزشی فورگ، پست دامپزشکی، تعاونی تولید وخدمات کشاورزی و تعاونی روستایی، مجتمع پایگاه بهزیستی، خانه عالم، کانون های فرهنگی مذهبی، دفتر مرکز مخابرات دوبرجی، دفتر پیشخوان و پست بانک، کتابخانه ی عمومی فرهنگ فورگ، اتفاقات برق فورگ، پروژه ی درمانی ده تخت خوابی فورگ که درحال احداث است، خانه بهداشت، نصب دکل ایرانسل و…ریشه درحضور مردم مطالبه گر و پاسخگویی آن دسته از مسولینی است که به راحتی صدای مردم رامی شنوند. بد نیست بدانیم که پروژه ی درمانی ده تخت خوابی فورگ دراین شهر بزرگتر ومهمترین پروژه ای ست که بیشتر ازهمه ی پروژه ها مایه ی امید واری مردم شهر دوبرجی و سایر نقاط فورگ شده است.

    دوبرجی ادامه ی شهر تاریخی فورگ است که سابقه ی شهریت در کتب تاریخی دارد وهنوز آثار قلعه فورگ در این شهرگواهی تاریخ مدنی این نقطه شهری است. نا گفته نماند زمین مورد نیاز تمامی بناهای عمرانی مستقر در مرکز بخش توسط خیرین، کشاورزان و مردم دوبرجی اهدا شده است. به طور یقین از مهمترین عواملی که رشد همه جانبه ی شهر دوبرجی را درچند سال اخیرسرعت بیشتری بخشید، شهرداری دوبرجی است که از بدو تأسیس تا کنون نقش مهمی در پیشرفت شهر داشته است. شهر دوبرجی در اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح منطقه فورگ پیشتاز بوده؛ تعزیه خوانی دراین شهرسابقه ای دیرینه دارد، مراسم به اهتزاز درآوردن پرچم حسینی در اول محرم هرسال رسم بی نظیری است که هرساله شبکه های خبری و ماهواره ها آن راپوشش می دهند، گروه های نمایشی واستعداد های هنری این شهرگاهی در مناسبات های مختلف پا به پای شهرستان فعالیت می کنند.
    هم اکنون شهر دوبرجی نزدیک به ۳۰۰۰ نفر جمعیت و ۷۳۷ نفرخانواربا مردمی خون گرم، پرسشگر و اهل تعامل همچنان شیدا و پرشور در تمامی صحنه های ملی، مذهبی،هنری، ،اجتماعی، سیاسی وعبادی و… دارد که ابراز وجود می کنند.
    طی نشست کوتاهی که با شهردار دوبرجی؛ نورالدین ارجمند داشتیم اظهار کردند که درآینده ای نزدیک تقریبا تمام خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر دوبرجی را آسفالت و بتن ریزی خواهیم کرد. شهردار دوبرجی در کنار همه ی پیشرفت های انجام شده سه عامل مهم؛ وجود اراضی کشاورزی، جاده ترانزیت در شمال شرقی شهر و آثار میراث فرهنگی در جنوب شهر را مانع گسترش فضای شهری دوبرجی عنوان کرد.
    وی اشاره کردکه عمرده ساله ی طرح هادی دوبرجی تمام شده است و قراردادهای لازم را با دفتر فنی استانداری و شرکت مشاور منعقد نموده و ازاین نهادها و سایر مسوولین مرتبط، تقاضای همکاری نمود. جادارد ازهمین جا ازشهردار دوبرجی و همه دلسوزانی که از بدو انقلاب تا کنون آشکار و پنهان جهت رفاه حال مردم، سرما و گرما را تحمل نموده اند صمیمانه سپاسگزارباشیم.

    فردا طلوع دوباره ای درپیش است و زیباترین آغاز را آغاز خواهیم کرد.

    رسول امیری. مرداد۹۴-شهر دوبرجی

    ثبت دیدگاه

    14 دیدگاه برای “شهر دوبرجی رو به رونق است..”
    1. باسپاس از اقای امیری عزیز ودلسوز شهر دوبرجی

    2. از زحمات شورا وشهردار سابق و شورا وشهردار فعلی وهمه ی مردم دوبرجی که واقعا درتمام صحنه ها حضور دارند قدردانی می شود

    3. از همین جا به نیروی فعال و پرتلاش روابط عمومی شهر داری جناب آقای امین صداقت که انصافا بیشتر مشکلات شهرداری و ارباب رجوع را به دوش می کشد صمیمانه سپاسگزاریم

    4. احترما به نمایندگی ار جمعی از شهروندان دوبرجی از زحمات جناب آقای مهندس ارجمند شهردار دلسوز دوبرجی که با جدیت مشغول کار در بلوار امام خمینی که نقطه ورودی به مرکز شهر می باشد و همچنین نصب برج نوری ورودی شهر دوبرجی تقدیر و تشکر می کنیم.

    5. انشالله که درهفته ی دولت نیز مسولین مشکلات این شهر را به عنوان مرکز بخش فورگ و نقطه ی تاریخی در این بخش مد نظر داشته باشند

    6. ریس شورای شهر دوبرجی یا گوشیش خاموشه یا ازشبکه خارجه یا دو ساعت دم در کوچه علافت میکنه تا بیاد مهر بزنه می تونید سوال کنید

    7. خانم حاتمی عضو شورای شهر دوبرجی از دلسوزی و تلاش شبانه روزی شما ممنونیم

    8. خودم کردم که لعنت برخودم باد واسه مهر شورا باید هفت دور دور دوبرجی طواف کنیم تا رییس شورا راپیدا کنیم

    9. جالبه بعضی دوستان تمام وظایف یک شورا را در زود مهر زدن برگه هاشون مس دونن!!!!!!

    10. ناشناس عزیز یا شورا هستی یا قوم وخویش شورا ویا اصلا فرگی نیستی که ببینی بعضی شوراها با رفتارشون چه توهینی به مردم میکنن.پس مهر شورا ساختن براچی؟بذارن تو تاقچه نگاهش کنن یا فقط مصوبات شهرداری و سند و فاکتور مهر کنه. فرض کن اون بانوی ناتوان که در به در، یه گواهی برای شناسنامه هست،از خانواده ی خودت هست اکه رییس شورا گوشی خاموش کنه و نه یک بار و نه چند بار …فرض کن طرف بابا ش زندانه فقط با یک استشهاد ونامه ی شورا مشکلش حل میشه و رییس شورا بی خیال از کنارش رد بشه وقتی التماس مردم می کردن یادشون نمیاد …؟دوست عزیز احتمالا آدم بی دردی هستی و شایدم درد همشهریات رانمی بینی…متاسفم …..

      • عزیز من حرف شما صحیح. ولی نود درصد کامنتا مربوط به مهره.
        لااقل دوتا خواسته بگید، از کمبودها بگید.

    11. وقتی واسه یه مهر زدن ناتوان هستن چه توقعی از این شورا میشه داشت

    12. یکی بیاید عملکرد شورای بخش فرگ را مورد بررسی قرار دهد از زمین وزمان هم طلب کار هستند