جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • سیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب: تا کنون ۱۳۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان داراب به زیر کشت گندم رفته است

    شناسه : 2233 ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۸:۲۴ 731 بازدید ارسال توسط :

    این مطلب را مهندس سیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب در جلسه ستاد گندم شهرستان عنوان و افزودند سهمیه شهرستان در کشت گندم در سال زراعی جدید ۱۵۰۰۰ هکتار می باشد که پیش بینی می گردد ظرف چند روز آینده سهمیه شهرستان به طور کامل کشت گردد . به گزارش عصر داراب به نقل از […]

    سیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب: تا کنون ۱۳۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان داراب به زیر کشت گندم رفته است
    پ
    پ

    این مطلب را مهندس سیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب در جلسه ستاد گندم شهرستان عنوان و افزودند سهمیه شهرستان در کشت گندم در سال زراعی جدید ۱۵۰۰۰ هکتار می باشد که پیش بینی می گردد ظرف چند روز آینده سهمیه شهرستان به طور کامل کشت گردد .
    به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ جلسه ستاد گندم شهرستان به منظور بررسی وضعیت کشت گندم در سال زراعی چجاری در اداره جهاد کشاورزی داراب تشکیل شد. دراین جلسه مسائل مهم کشت گندم از جمله بیمه مزارع گندم مطرح و مقرر گردید با تشکیل کمیته ای متشکل از محققین تحقیقات و کارشناسان بخش اجرا علت عدم استقبال گندم کاران از بیمه نمودن مزارع خود آسیب شناسی نمایند . هرچند که گفته می شود حذف گزینه خشکسالی از عوامل مهم پایین آمدن آمار سطح بیمه شده گندم می باشد.لازم به ذکر است بنابر اعلام مدیر شعبه بانک کشاورزی داراب تا کنون حدود ۶۶۰ هکتار از مزارع گندم آبی شهرستان بیمه شده که نسبت به آمار سال قبل ۵۰ % کاهش نشان می دهد.
    در این جلسه مسائل تغذیه ای مزارع – مدیریت تلفیقی تغذیه گیاهی IPMM ( استفاده از کود های الی – کود سبز – کمپوست – محلول پاشی و بذر مال ) ، طرح افزایش ماده آلی خاک در گندم ومسئله مبارزه با علف های هرز مزارع گندم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رهنمود های لازم ارائه گردید.

    پرداخت ۱۴ میلیارد تومان غرامت بیمه محصولات بخش کشاورزی در سال ۹۴-۹۳ در شهرستان داراب
    این مطلب را شریفی مدیر شعبه بانک کشاورزی داراب در جلسه ستاد گندم شهرستان عنوان و خواستار ترغیب و تشویق کشاورزان گندمکار به بیمه نمودن مزارع گندم خود شدند وی اعلام نمودند با توجه به اتمام مهلت تاریخ بیمه گری در تاریخ ۹۴/۰۹/ ۳۰اظهار داشتند این تاریخ تمدید گردیده است و بیمه مزارع گندم تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.
    بازدید رئیس گروه پنبه وزارت جهاد کشاورزی از ارقام وارداتی پنبه در شهرستان
    رئیس گروه پنبه دفتر پنبه دانه های روغنی و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مزارع پنبه ارقام وارداتی در شهرستان داراب اظهار داشتند به طور میانگین عملکرد ارقام وارداتی به نسبت ارقام تجاری مورد کشت در منطقه داراب یک تن در هکتار برتری دارد .وی اضافه نمودند ارقام جدید کشت شده در شهرستان داراب از لحاظ کمی و کیفی در وضعیت مطلوب و قابل قبولی قرار دارند . مسعود حکیمی ضمن بازدید از چگونگی پیشرفت کاشت ارقام وارداتی اظهار امیدواری نمودند با توجه به نتایج عملکرد مزارع و رضایت کشاورزان از این موضوع شاهد افزایش درآمد پنبه کاران منطقه باشیم .

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.