پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • سفر یک روزه استاندار فارس به داراب/ از افتتاح ۹۱۵ طرح سامانه نوین آبیاری و مجتمع آب شهید آرمند تا کلنگ تقاطع غیر همسطح داراب

    شناسه : 8416 ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰:۰۳ 1303 بازدید ارسال توسط :

    تبادار استاندار فارس در سفری یک روزه به شهرستان داراب در آئین افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه شرکت کرد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ مهندس تبادار استاندار فارس در ۲۶ بهمن ماه به همراه  جمعی از معاونین و مدیران استانداری فارس و مدیران کل اداره های استان برگزار کرد. در این سفر […]

    سفر یک روزه استاندار فارس به داراب/ از افتتاح ۹۱۵ طرح سامانه نوین آبیاری و مجتمع آب شهید آرمند تا کلنگ تقاطع غیر همسطح داراب
    پ
    پ

    تبادار استاندار فارس در سفری یک روزه به شهرستان داراب در آئین افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه شرکت کرد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ مهندس تبادار استاندار فارس در ۲۶ بهمن ماه به همراه  جمعی از معاونین و مدیران استانداری فارس و مدیران کل اداره های استان برگزار کرد. در این سفر چند پروژه کشاورزی و طرح های عمرانی با حضور استاندار فارس افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

    بهره برداری همزمان از ۹۱۵ طرح سامانه نوین آبیاری اولین پروژه بود که که به دست  استاندار فارس در بدو ورود به شهرستان داراب افتتاح شد. طرح سامانه نوین آبیاری به منظور مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی در سطح ۹۵۱۱ هکتار و با ۷۴۵۶۷۷ میلیون ریال اعتبار اجرا شده است و  ۹۱۵ خانوار از این طرح ها استفاده خواهند کرد.

      تبادار که در سفر یک روزه خود به شهرستان داراب در مراسم افتتاح همزمان ۹۱۵ طرح سامانه نوین آبیاری در ۹۵۱۱ هکتار از اراضی استان حضور یافته بود درباره اهمیت استفاده از روشهای نوین آبیاری در استان فارس، گفت: خشکسالی های پیاپی و اختصاص سهم زیادی از معیشت مردم استان فارس به کشاورزی به خوبی نشان می دهد توسعه آبیاری های نوین در کنار تغییر الگوی کشت می تواند بحران آب را مدیریت کند .
    مهندس تبادار با بیان اینکه امروز آب به موضوعی حیاتی در سطح کلان مدیریتی کشور تبدیل شده است، به تاکیدات اخیر ریاست محترم جمهوری در نشست با استانداران اشاره کرد و افزود: مشخص شدن چگونگی مدیریت بحران آب و همسویی سیاستهای به کار گرفته شده از سوی مصرف کنندگان و تامین کنندگان آب ضرورت گذر از بحران فعلی است .


    وی با انتقاد از اینکه به رغم ۸ سال پیاپی خشک سالی شیوه و میزان مصرف آب در استان هیچ تغییری نکرده است و همچون گذشته ادامه یافته است، گفت: ایجاد راهکارهایی همچون بهره گیری از روشهای آبیاری نوین در صورتی اثر بخش خواهد بود که میزان آب صرفه جویی ذخیره سازی و استفاده از آن با برنامه ریزی استفاده شود .
    استاندار فارس با تاکید بر اینکه سند راهبردی عملیاتی در حوزه آب باید تدوین شود، گفت: بهره گیری از این سند که به همت متولیان و کارشناسان نیاز دارد زمینه مناسبی برای استفاده از آب در بخشهای مختلف با صرفه جویی را ایجاد می کند.
    وی خاطر نشان کرد: توسعه روشهای آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت مناسب با اقلیم هر منطقه با برنامه ریزی مدون و کارشناسی شده سبب می شود تامین اقتصاد منطقه و صرفه جویی در مصرف آب محقق گردد.
    مهندس تبادار با ابراز امیدواری درباره اینکه در روزهای آتی بارندگی های مناسبی در کشور و استان رخ دهد، بر لزوم برنامه ریزی و داشتن سند راهبردی عملیاتی در زمینه بحران آب تاکید کرد و افزود: در صورت عدم مدیریت مناسب بحران آب روزهای سختی پیش رو خواهیم داشت.

    استاندار فارس سپس  پروژه آبرسانی مجموعه شهید آرمند مجموعه روستاهای جونان، منصوریه و کریم آباذ در دهستان فسارود را افتتاح کرد.قاسمپور فرماندار داراب در آئین افتتاح طرح آبرسانی مجموعه شهید آرمند گفت: : آبرسانی به بیش از ۳۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در طول خدمت دولت تدبیرو امید در شهرستان داراب انجام شده است و امروز نیز با حضور استاندار پرتلاش و ولایی شاهد افتتاح پروژه آبرسانی شهید آرمند با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال هستیم که آب شرب مورد نیاز سه روستای منصوریه، جونان و کریم آباد را که جمعیتی بیش از ٣٥٠٠ نفر را در خود جای داده است..
    فرماندار اظهار امیدواری کرد: پروژه انتقال آب سد رودبال به شهر داراب و تکمیل تصفیه خانه هر چه سریعتر انجام شود تا پس از آن آغاز عملیات آبرسانی سد رودبال به روستاها را شاهد باشیم.

    تبادار در اولین حضور خود در شهرستان داراب با حضور در گلزار شهدا نسبت به شهدا دفاع مقدس ادای احترام کرد. وی سپس  در آئین کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح داراب شرکت کرد. استاندار فارس در این مراسم با گلایه از وضعیت راه های فارس گفت: استان فارس به ۲۳۰۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد و تاکنون ۱۳۰۰ کیلومتر از این بزرگراه ها به بهره برداری رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه منقطع بودن این ۱۳۰۰ کیلومتر یکی از دلایل رتبه بالا استان فارس در تلفات جاده ای است بر لزوم‌ اتصال بزرگراه ها در استان فارس تاکید کرد.
    وی همچنین با اشاره به اینکه ۴۵۰ کیلومتر احداث بزرگراه در استان فارس در دستور کار قرار گرفته است ابراز امیدواری کرد با بهبود وضعیت حمل و نقل جاده ای در استان شاهد ایجاد امنیت، آرامش و ایجاد فرصت های اقتصادی مناسب باشیم.
    استاندار فارس  با اشاره به اینکه تقاطع غیر هم سطح داراب با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان کلنگزنی شده است از مسئولان راه و شهرسازی خواست در تسریع انجام این پروژه برنامه ریزی و دقت لازم را داشته باشند. وی همچنین با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت جاده ارتباطی فسا داراب -بندرعباس این محور جاده ای را برای توسعه و پیشرفت شهرستان داراب و استان مهم توصیف کرد.

    تبادار سپس در جلسه با فعالین اقتصادی داراب که در سالن فرمانداری برگزار شد شرکت کرد در این جلسه ابتدا ۵ نفر از فعالین اقتصادی شهرستان داراب مشکلات خود را مطرح نموده و از استانددار فارس خواستند تا نسبت به رفع برخی مشکلات که در دستگاه های دولتی برای تولید کنندگان و فعالین اقتصادی وجود دارد از جمله بانک ها، اداره های منابع طبیعی، امور اراضی جهاد کشاورزی مرتفع نماید تا این سرمایه گذاران بتوانند با فراغ بال بیشتری فعالیت نمایند. استاندار فارس  پس از استماع سخنان فعالین اقتصادی داراب گفت: همه تلاش و همت مسئولان و متولیان امر باید در راستای رفع موانع موجود بر سر راه شکوفایی این قابلیت ها باشد.

    مهندس تبادار با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور ایجاد اشتغال و کارآفرینی امری ضروری و مورد تاکید سران نظام جمهوری اسلامی است، سرمایه گذاری بخش خصوصی را یکی ار مهمترین راه های دستیابی به اشتغال دانست و خاطر نشان کرد: زمانی که فردی به عنوان سرمایه گذار قصد ایجاد شغل را دارد همه مسئولان دستگاه های اجرایی موظف هستند با نگاهی بسیط و ذهنی آگاه زمینه ها را بر اساس قانون برای سرمایه گذاران و کارآفرینان فراهم کنند.

    استاندار فارس تاکید کرد: سرمایه گذاران و کارآفرینان باید احساس کنند ما مسئولان در کنار آنها قرار داریم و بیش از آنها مشتاق تحقق کارآفرینی هستیم.

    نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان اینکه مردم ایران همواره در همه شرایط حساس دلسوز نظام و پایبند به خون شهدا هستند، از همه مسئولان خواست جوابگویی به مردم را در اولویت کار خود قرار داده و در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی مسائل آنها باشند.

    وی در پایان نیز با قدردانی از خیران نیک اندیش شهرستان داراب که در زمینه های مختلف خدمات ارزنده و خدا پسندانه ای را بنا نهاده اند، تاکید کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی باید تسهیلات بیشتری برای خیران در نظر بگیرند و در راه اندازی و تسریع امور آنها بیش از پیش تلاش کنند.

    استاندار فارس در برنامه کاری بعداظهر از تصفیه خانه آب و سد رودبال داراب بازدید کرد و در پایان این سفر در جلسه شورای اداری شهرستان داراب به اتفاق ۵۰ نفر از مدیران کل و مسئولین استان فارس شرکت کرد.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.