چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • سردار گزنی جانشین سپاه فجر فارس:دشمن بدنبال دوقطبی کردن جامعه است/ امروز جامعه ما نیاز به یک وحدت و انسجام ملی دارد

    شناسه : 8673 ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 2191 بازدید ارسال توسط :

    با حضور معاون سپاه فجر فارس؛ جلسه تکریم و معارفه فرماندهان جدید و قدیم  بسیج سپاه ناحیه داراب برگزار شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ سردار گزنی معاون سپاه فجر فارس در این مراسم که با حضور انصاری نماینده مردم در مجلس، مظفری فرماندار و جمعی از مسئولین، بسیجیان نواحی مقاومت برگزار […]

    سردار گزنی جانشین سپاه فجر فارس:دشمن بدنبال دوقطبی کردن جامعه است/ امروز جامعه ما نیاز به یک وحدت و انسجام ملی دارد
    پ
    پ

    با حضور معاون سپاه فجر فارس؛ جلسه تکریم و معارفه فرماندهان جدید و قدیم  بسیج سپاه ناحیه داراب برگزار شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ سردار گزنی معاون سپاه فجر فارس در این مراسم که با حضور انصاری نماینده مردم در مجلس، مظفری فرماندار و جمعی از مسئولین، بسیجیان نواحی مقاومت برگزار شد با اشاره به اینکه مدیریت در جهان باید بر اساس دین باشد گفت:  اگر امروز انقلاب اسلامی در جهان میتواند ادعا کند که مدیریت جهان باید بر اساس دین باشد ادعای زیادی نیست؛ مکاتب شرق و غرب در دوران قبل از انقلاب اسلامی دو قطبی را در جهان ایجاد کردند از یک طرف نظام کمونیسم  و ضد خدایی از طرف دیگر نظام امپریالیسم و نظام سرمایه داری بر جهان حکومت می کرد. هیچ کدام از این نظام ها تا قبل از انقلاب اسلامی بویی از دین خدا نبرده بودند اما انقلاب اسلامی که به وجود آمد به عنوان یک پدیده بی نظیر که نه نظیری داشت و نه بدیلی؛  می خواست این را ثابت کند که حاکمیت الهی حتما باید بر مبنای دین باشد. آن چیزی که در قبل از انقلاب اسلامی تبلیغ می شد ادعای سکولاریسم بود، حتی اومانیسم که ریشه در اصالت انسان دارد خدافراموشی است یعنی محوریت انسان است. اما انقلاب اسلامی تمامی مکاتب شرق و غرب و معادلات عالم را به هم ریخت؛ لذا انقلاب اسلامی به عنوان پدیده نو در جهان معاصر مطرح شد و این پدیده نو مورد طمع جهان و دشمن قرار گرفت.

    وی سیاست نه شرقی و نه غربی را استراتژی امام راحل دانست و افزود: از همان ابتدای انقلاب اسلامی دسیسه ها و توطئه ها علیه انقلاب شروع شد کسانی که قبل از انقلاب را درک کرده اند می دانند مقایسه آنچه در قبل از انقلاب اتفاق افتاد و آنچه در بعد از انقلاب بود اختلاف فاحشی است. اینکه امروز میراث دار شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستیم خدا را شاکریم و توفیق ایست. نظام برخاسته از انقلاب هم در عالم حرف نویی دارد. سیاست اصلی و استراتژی که امام در اول انقلاب مطرح کرد که نه شرقی نه غربی نه مکاتب شرق و نه مکاتب غرب، بلکه فقط جمهوری اسلامی. این معنای عمیقی دارد. . اگر دقیق نگاه کنیم یک فرایند وسیع و گسترده دارد و یک نکته این که وقتی انقلاب اسلامی با آن راهبرد و استراتژی عمیق در سطح جهان مطرح شد طمع و توطئه ها را برانگیخت.

    جانشین سپاه فجر فارس ناامنی های ابتدا انقلاب را متذکر شد و افزود: ما ابتدای انقلاب خیلی مسایل و ناامنی داشتیم. گروه های سیاسی و معاند در کشور کار کردند و بیش از ۴۵ گروه معاند در کشور داشتیم که  شاخص ترین آنها گروهک نفاق است. ما بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داریم یعنی در کشور از ۲۰۰ هزار شهید فقط ۱۷ هزار شهید ترور داریم این نشان دهنده عمق دشمنی گروهک نفاق به نمایندگی از استعمار است.

    سردار گزنی با اشاره وقایع دی ماه ۹۶ گفت: اتفاقاتی که از دی ماه ۹۶ در کشور شروع شد ومتاسفانه در فضای مجازی که باید فرصتی باشدبرای جوانان و مردم ما امروز فضای مجازی شده یک تهدید. از دی ماه سال ۹۶ امریکا در یکی از کشورهای منطقه مستقر شد . گروهک نفاق و سلطنت طلب و معاند همه حول محوری به نام استکبار جمع شدند. ریشه های استکبار در سال ۹۶ بعد از سال فتنه ۸۸ در کل کشور دیدیم.  تفاوت فاحشی که بین فتنه ۹۶ و فتنه ۸۸ بود این بود که ما مرکزیت فتنه را در مراکز استان ها داشتیم اما در فتنه ۹۶ راهبرد دشمن این شد که از شهرستان ها شروع کند و در بعضی از شهرستان های استان فارس هم ما شاهد این قضایا بودیم. هر پیامی که از دشمن صادر می شود چه در فضای حقیقی و چه در فضای عملیات روانی و مجازی این را باید بدانیم که به نفع انقلاب اسلامی نیست به نفع مردم فداکار و ولایتمدار نیست.

    وی جنگ نرم را مهمترین راهبرد دشمن برای ضربه زدن به نظام عنوان کرد و افزود: امروز دشمن فهمیده عملیات نظامی نمی تواند موفق باشد. با عملیات نظامی خاکریزهای انقلاب را نمی تواند فتح کند با عملیات جنگ نرم این کار را خواهد کرد. در فتنه ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ آنچه که به آن مبتلا هستیم از نوع فتنه جنگ نرم است. دشمن بر اساس این برنامه ریزی می کند و عوامل داخلی خود را بر اساس همین استراتژی به کار می گیرد.

    سردار گزنی در ادامه  افزود: انتظاری که این نظام از ما دارد پاسداری از انقلاب اسلامی است. این پاسداری هم نباید پاسداری محافظه کارانه باشد . انقلابی بودن منافاتی با انضباط ندارد اتفاقا هر کس که انقلابی است آدم منضبطی است و هر کس که انقلابی است حتما صبر انقلابی هم دارد در فرمایشات اخیر حضرت آقا هم همین بود ما باید صبر انقلابی هم نسبت به حوادث و رویدادهایی که در کشور اتفاق می افتد هم داشته باشیم سعه صدر نسبت به حوادث پیش آمده داشته باشیم با تدبیر و درایت با آن برخورد کنیم.

    وی الگو گرفتن از ولایت را ملاک خودی و غیر خودی دانست و گفت: رفتار ولایت برای ما الگو است آنچه که مبنای رفتاری مردم باید باشد فصل الخطاب بودن حضرت آقاست، اینکه می گوییم خودی  و غیر خودی یعنی اینکه هر کس که با ولایت و انقلاب و ارزش ها و امام همراه بود می شود خودی و هر کس که این نظام و انقللاب و دستاوردهای انقلاب را قبول ندارد قطعا غیر خودی هستند. امروز دشمن در یک فضای امپراطوری گسترده دشمنی خود را با نظام و انقلاب اسلامی نشان می دهد ما هم وظیفه داریم از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم و به هر حال باید در این راه هم هزینه بدهیم.

    گزنی  راه برون رفت از مشکلات را وحدت و انسجام ملی دانست و افزود: امروز جامعه ما نیاز به یک وحدت و انسجام ملی دارد و این محقق نخواهد شد مگر اینکه حول محور ولایت باشد. مسئولان متعهد و سایر خدمتگزاران در این کشور تلاش می کنند مشکلات و کمبود ها را برطرف کنند. دشمن به دنبال دو قطبی کردن نظام و فاصله انداختن بین بین رأس نظام و پیکره نظام؛ بین مردم و رهبری و مسئولین نظام است، ما باید  نسبت به توطئه دشمن هشیار باشیم. در زمین دشمن بازی نکنیم تنها راه آن هم ایجاد همدلی  و انسجام است، در کنار آن باید به  مطالبات به حق مردم باید پاسخ داده شود  این وظیفه همه مسئولان و مدیران کشور است هر کسی در هر مسئولیتی که هست باید پاسخگو باشد، مسئولیت برای کسانی که این مسئولیت را می پذیرند الزام آور است.

    جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در پایان تقدیر از خدمات سرهنگ غلامرضا صادق زاده فرمانده سابق بسیج سپاه ناحیه داراب گفت: برادر عزیز آقای صادق زاده رزمنده دوران دفاع مقدس است، کسی  که با شهدا حشر و نشر داشته، راه و رسم شهدا را بلد است و ادامه دهنده همان مسیر نورانی شهداست؛ هر چه در توان و قدرت داشته در این مدت سی و چند ساله خدمت صادقانه در سپاه گذاشته و در هر مسئولیتی که تا به امروز به عهده گرفته از جمله فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان داراب که گلوگاه استان فارس است و اهمیت ویژه ای هم از نظر موقعیت سیاسی هم از نظر ورود موضوعات امنیتی دارد؛  خوب کار کرده. امروز روز تکریم و تودیع ایشان از  مجموعه سپاه است و ما به نیابت از همه مدیران و مسئولین و بسیجیان از خدمات ارزشمند این برادر عزیز تشکر می کنیم و ان شاا… با شهدا محشور باشند عمرشان را در این راه صرف کردند آرزوی دیرینه شهادت دارند و امیدواریم به آن برسند.

    سردار گزنی در پایان سرهنگ محمد حسین هاشمیان را بعنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه  داراب معرفی کرد و افزود: سرهنگ پاسدار هاشمیان که از جنس شما از شهرستان داراب است دیروز در آباده طشت به عنوان فرمانده ناحیه بودند و امروز هم به عنوان فرمانده سپاه ناحیه داراب معرفی می شود. امیدواریم ایشان موفق و موید باشند ایشان هم بتوانند ادامه دهنده سلف شایسته خود باشند بتواند منشا خدمات شاسیته خوبی باشند و نیاز است که با مسئولین و مردم متدین اینجا با ایثارگران و خانواده های شهدا و پایگاههای مقاومت ارتباط تناتنگی داشته باشند. وحدت و همدلی شرط موفقیت و پیروزی است، انتظاری که از آقای هاشمیان است این است که با علمای شهرستان و مردم متدین همراه باشند. علمای بزرگوار جایگاه ویژه ای دارند. نماینده شهرستان جایگاه خاصی دارد. شورای تأمین و شورای اداری در شهرستان جایگاه ویژه دارد. اینها ارتباط تنگاتنگ می خواهد شرط موفقیت همین است. توصیه دیگر من به ایشان این است پیشکسوتان بیسجی را فراموش نکنند. اینها سرمایه های انسانی ما هستند اینها هستند که پشتوانه این نظامند هر کجا نظام احساس خطر بکند و نیاز داشته باشد این پیشکسوتان میتوانند به کمک بیایند. یک مجموعه و ساختار تحت عنوان پیشکسوتان در بسیج پیش بینی شده این را خواهان هستیم که فعال کنند کما اینکه در زمان آقای صادق زاده هم نهاد فعالی بوده  و دستاوردهای مثبتی از آن دیدیم.

       

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.